În urma controalelor de rutină efectuate de polițiștii de frontieră români, în primele nouă luni ale acestui an s-a constatat un trafic intens de produse contrafăcute, în județului Constanța, în general venite din China ...
Mărfurile încărcate şi descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime au totalizat 69,25 milioane tone în anul 2023, iar în trimestrul IV al anului trecut, au fost înregistrate 20,036 milioane tone. În transp ...
Pentru canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari, anul 2023 a început excelent. Vremea primăvăratică din luna ianuarie și ploile abundente, care au ridicat cotele apelor Dunării, au favorizat na ...
În anul 2022, traficul din portul Constanța a înregistrat cifre record, se arată într-un comunicat al Constanța Port Business Association (asociația operatorilor portuari). Comparativ cu anul precedent, numărul escalelor ...
Pentru canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari, 2022 a fost un an dificil. Primele șase luni au fost cumplite pentru navigația fluvială. Din cauza secetei fără precedent, apele Dunării au scăz ...
Autoritatea Vamală Română și Asociația pentru Combaterea Traficului Ilicit „Viitorul” au reînnoit protocolul de cooperare privind informarea, conștientizarea și educarea publicului și a autorităților cu privire la efecte ...
Industria portuară este foarte solicitată în această perioadă a anului, traficul de mărfuri din porturile maritime românești fiind tot mai dinamic. Luni, 21 noiembrie 2022, se aflau sub operațiuni de încărcare-descărcare ...
Pe măsură ce ne apropiem de finalul anului, traficul de mărfuri din porturile maritime românești este tot mai dinamic. Miercuri, 19 octombrie 2022, se aflau sub operațiuni de încărcare-descărcare 40 de nave, din care: 33 ...
Ploile abundente din ultimele două luni au făcut ca nivelul apelor Dunării să crească. Nivelul minim de navigație în condiții de siguranță, de 2,5 metri, a fost atins pe toată lungimea fluviului, astfel că transportul fl ...
Seceta cumplită care s-a abătut asupra Europei în această vară – cea mai gravă din ultimii 500 de ani – a afectat debitul Dunării. Adâncimea fluviului a coborât, pe mari distanțe, sub nivelul minim de navigație în condiț ...
În anul 2022, traficul pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari a fost influențat pozitiv de recoltele bune de cereale obținute de România, Serbia, Ungaria și Bulgaria în anul precedent, car ...
Porturile maritime românești se află în fața unui examen teribil: trebuie să demonstreze întregii lumi, nu doar propriei națiuni și comunității europene, că au un rol vital în asigurarea fluxurilor de mărfuri esențiale p ...
În perioada ianuarie – mai 2022, traficul pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari înregistrase un recul îngrijorător, întrerupând seria creșterilor record din anii 2018 – 2021. Scăderea flu ...
De la începutul anului 2022 și până pe data de 14 iunie, pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Midia Năvodari s-a înregistrat un trafic de 16.085.170 tone capacitate, mai mare cu 7,3% față de esti ...
Uniunea Europeană recomandă de mai mulți ani transferul transportului de mărfuri de pe uscat pe apă, aducând argumente de mediu și economice. Din păcate, statele riverane Dunării, în special cele din aval, fac prea puțin ...
În perioada anilor 2018 - 2021, traficul de mărfuri pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari a înregistrat o dinamică crescătoare, depășind record după record. Evoluția era firească, având î ...
Cumulul de crize care au lovit economia mondială – pandemia, creșterea galopantă a prețurilor energetice, ale materiilor prime și produselor finite și scumpirea transporturilor pe uscat și pe apă, la care s-au adăugat ef ...
Evenimentul petrecut marți, 29 martie 2022, în portul Constanța, ar putea determina o cotitură în evoluția sa din ultimii 30 de ani. Iată, Sorin Grindeanu, viceprim-ministru și ministru al Transporturilor, și Marcel Ciol ...
Recesiunea economică provocată de criza mondială a prețurilor energetice și de invadarea Ucrainei de către trupele sovietice și-a pus amprenta asupra traficului de mărfuri din toate porturile lumii. Exporturile Ucrainei ...
Sfidând criza prețurilor energetice, ale materiilor prime și produselor industriale, precum și efectele economice ale pandemiei Covid-19, porturile maritime românești au încheiat prima lună din 2022 cu un trafic general ...
Creșterea galopantă a prețurilor pe plan mondial, la produsele energetice, carburanți, materiile prime, produsele industriale și alimente și-a pus amprenta asupra traficului de mărfuri din porturile maritime românești și ...
Porturile maritime românești au înregistrat un trafic de 67,5 milioane de tone de mărfuri în anul 2021, în creștere cu 11,77% față de anul precedent. Este cel mai mare trafic de mărfuri din istoria lor, a anunțat Compani ...
În cadrul ședinței de lucru a conducătorilor autorităților vamale din România și Republica Moldova au fost discutate aspecte ale dezvoltării cooperării viitoare dintre cele două state, în domeniul vamal. Reprezentanții c ...
Transportul de mărfuri pe căile de navigație interioară este mult mai atractiv decât cel rutier și feroviar, a căror infrastructură se confruntă cu grave probleme în România. Unde mai pui că tariful pe tona de marfă tran ...
Florin Goidea - directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, a reluat tradiția întâlnirilor de final de an cu ziariștii din presa locală și națională. În cadrul conferinței ...
Pe măsură ce ne apropiem de finalul anului, traficul de mărfuri din porturile maritime românești este tot mai dinamic. Vineri, 12 noiembrie 2021, se aflau sub operațiuni de încărcare – descărcare 33 de nave, din care: 30 ...
Fluxurile de mărfuri de pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari sunt în continuă creștere. De altfel, Uniunea Europeană recomandă de mai mulți ani transferul transportului de mărfuri de pe ...
Uniunea Europeană recomandă de mai mulți ani transferul transportului de mărfuri de pe uscat pe apă, aducând argumente de mediu și economice. După cum se știe, transportul pe căile de navigație interioară este mult mai a ...
Pe măsură ce ne apropiem de finalul anului, traficul de mărfuri din porturile maritime românești este tot mai dinamic. Duminică, 10 octombrie 2021, se aflau sub operațiuni de încărcare – descărcare 39 de nave, din care: ...
Clasamentul mărfurilor derulate în porturile Constanța (plus zona Midia) și Mangalia, în primele opt luni ale anului 2021, a fost următorul (în paranteză sunt creșterile, respectiv descreșterile, față de aceeași perioadă ...