Creștere spectaculoasă a traficului de mărfuri în porturile maritime românești
228
Articole de la același autor
Nu mai are preț pământul? În județul Constanța se vând terenuri agricole și cu 2 bani metrul pătrat
03 Februarie 2022
Vești bune pentru navigatorii români după întâlnirea liderilor SLN cu ministrul Sorin Grindeanu
24 Ianuarie 2022
Veste bună pentru navigatori! Ce se întâmplă cu prelungirea valabilităţii carnetului de marinar
07 Februarie 2022
Doamnele mărilor și oceanelor. Peste 2.500 de românce au carnetul de marinar în buzunar
08 Martie 2022
Sfidând criza prețurilor energetice, ale materiilor prime și produselor industriale, precum și efectele economice ale pandemiei Covid-19, porturile maritime românești au încheiat prima lună din 2022 cu un trafic general de mărfuri în creștere cu 10,71% față de cel consemnat în ianuarie 2021. Împreună, porturile Constanța (plus zona Midia) și Mangalia au derulat 5.644.534 de tone.
Marfă a fost, îndeosebi cereale, petrol brut, produse petroliere, cărbune și minereuri, astfel că transportatorii au profitat de iarna relativ blândă pentru a-și duce la bun sfârșit contractele. Rețelele feroviare și rutiere care leagă porturile cu țara și Europa n-au mai fost blocate de zăpezi, iar navigația pe Dunăre nu a fost afectată de secetă ori îngheț.
Traficul maritim s-a ridicat la 4.602.798 tone, în creștere cu 20,37% față de aceeași perioadă din 2021, iar cel fluvial, la 1.041.736 tone, fiind mai mic cu 18,29%.
Traficul maritim s-a ridicat la 4.602.798 tone, în creștere cu 20,37% față de aceeași perioadă din 2021, iar cel fluvial, la 1.041.736 tone, fiind mai mic cu 18,29%.
x x x
Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 4.509.264 tone de mărfuri, cu 10,69% mai mult față de ianuarie 2021. Au influențat pozitiv creșterea cantităților de: cereale (+5,06%), petrol brut (+97,93%), produse petroliere (+14,73%), produse metalice (+120,62%), echipamente (+184,84%) și semințe uleioase (creștere de 4,56 ori).
În structura fluxurilor de mărfuri derulate, ponderea cerealelor și semințelor uleioase a crescut la 37,97%, față de 37,25% în ianuarie 2021. De asemenea, ponderea hidrocarburilor a făcut saltul de la 11,92%, în ianuarie 2021, la 16,36% în ianuarie 2022. În schimb, ponderea minereurilor și deșeurile metalice s-a redus la 11,64%, față de 16,83% cât era cu un an în urmă.
Ponderi importante mai dețin: îngrășămintele și mărfurile containerizate (9,04%), produsele chimice (8,67%), combustibilii solizi (7,07%) și produsele metalice (5,38%).
Ponderi importante mai dețin: îngrășămintele și mărfurile containerizate (9,04%), produsele chimice (8,67%), combustibilii solizi (7,07%) și produsele metalice (5,38%).
În perioada de referință, traficul de mărfuri containerizate din portul Constanța a totalizat 451.104 tone, respectiv 47.865 TEU (containere standard), fiind mai mic cu 0,08% în tone, dar mai mare cu 3,59% în TEU, față de luna ianuarie 2021.
x x x
x x x
În prima lună a anului 2022, zona petrolieră Midia a derulat un trafic total de 642.623 tone de mărfuri, cu 13,15% mai mare decât în ianuarie 2021. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 92,14% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, au înregistrat o creștere de 10,76%.
x x x
Micuțul port Mangalia a manipulat 10.759 tone de mărfuri, cu 49,78% mai puțin decât în ianuarie 2021. În structură, cimentul reprezintă 77,14% din traficul total, iar produsele petroliere, 22,86%.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Duminică, 14 Noiembrie 2021
Miercuri, 09 Martie 2022
Marţi, 08 Martie 2022
Luni, 07 Februarie 2022
Miercuri, 02 Februarie 2022
Duminică, 02 Ianuarie 2022
Sâmbătă, 11 Decembrie 2021
Joi, 09 Decembrie 2021
Miercuri, 10 Noiembrie 2021
Miercuri, 23 Februarie 2022