Cerealele au relansat traficul de mărfuri din porturile maritime românești

322
Cerealele au relansat traficul de mărfuri din porturile maritime românești - fondcerealeleaurelansattraficuld-1633867222.jpg

Articole de la același autor

Pe măsură ce ne apropiem de finalul anului, traficul de mărfuri din porturile maritime românești este tot mai dinamic. Duminică, 10 octombrie 2021, se aflau sub operațiuni de încărcare – descărcare 39 de nave, din care: 35 de nave la Constanța, 3 nave în zona Midia și una în portul Mangalia. Marea lor majoritate erau de capacitate mică și medie. Alte 22 de nave așteptau în radă să intre la descărcare în portul Constanța și una la Midia. Pentru următoarele trei săptămâni și-au anunțat sosirea în porturile maritime românești 83 de nave, din care 29 portcontainere.

Șansa unui nou record

Stimați cititori, porturile maritime românești au încheiat primele opt luni din 2021 cu un trafic general de mărfuri în creștere cu 11,21% față de cel consemnat în aceeași perioadă din 2020. Împreună, porturile Constanța (plus zona Midia) și Mangalia au derulat 44.999.237 de tone.

Dacă ritmul fluxurilor de mărfuri se va menține până la sfârșitul anului cel puțin la același nivel, porturile maritime românești vor încheia anul 2021 cu un trafic de peste 67,498 milioane de tone, mai mare cu 1,34% față de recordul absolut din 2019.

Având în vedere faptul că recoltele de cereale din România, Ungaria și Serbia au fost excepționale în 2021, iar disponibilitățile pentru export sunt uriașe, șansele ca traficul de mărfuri din portul Constanța să depășească recordul înregistrat în urmă cu doi ani sunt foarte mari.

Cerealele fac legea la Constanța

Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 40.605.415 tone de mărfuri, cu 11,85% mai mult față de ianuarie - august 2020. Pentru prima oară în acest an, cantitățile de cereale le-au depășit pe cele derulate în anul precedent, saltul fiind de 7,44%. De asemenea, a influențat pozitiv creșterea cantităților de: semințe uleioase (+20,19%), minereuri și deșeuri metalice (+39,78%), cărbune (+34,53%), produse alimentare (+32,59%), produse chimice (+12,71%), minerale brute și neprelucrate (+35,71%), echipamente și mașini (+1,62%), cherestea (+108,35%).

În structura fluxurilor de mărfuri nu s-au produs schimbări semnificative. Cerealele și semințele uleioase continuă să dețină cea mai mare pondere: 42,77% din totalul fluxurilor de mărfuri derulate. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (13,02%), hidrocarburile (10,75%), mărfurile containerizate (10,24%), îngrășămintele și produsele chimice (8,12%), combustibilii solizi (6,58%), produsele metalice (3,97%).

În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 4,14 milioane de tone, respectiv 425.430 TEU (containere standard). Față de același interval de timp din 2020, traficul exprimat în tone marfă s-a menținut neschimbat, în schimb a crescut cu 0,65% în TEU.

Portul Midia, în creștere

În lunile ianuarie - august 2021, zona petrolieră Midia a derulat un trafic total de 4.177.400 tone de mărfuri, cu 6,39% mai mare decât în aceeași perioadă din 2020. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 89,78% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, au înregistrat o creștere de 8,17%. Diferența de 10,22% de trafic este reprezentată de o varietate mare de mărfuri: animale vii, ciment și materiale de construcții, îngrășăminte, produse chimice, cereale, echipamente și mașini.



Portul Mangalia face pași înapoi


Micuțul port Mangalia a manipulat doar 216.422 tone de mărfuri, cu 7,75% mai puțin decât în ianuarie - august 2020. În structură, cimentul reprezintă 60,76% din traficul total, produsele petroliere – 31,54%, iar produsele metalice – 3,04%.

x x x

Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 169,9 milioane de tone de mărfuri, în creștere cu 3,8% față de perioada ianuarie - august 2020. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 93,7 milioane tone de mărfuri, cu 0,6% mai puțin decât în același interval de timp al anului precedent. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse – 17,7 milioane de tone (+0,2%), Kavkaz – 11,4 milioane de tone (-17,2%), Taman – 23,1 milioane de tone (creștere de 1,7 ori), Rostov pe Don – 10,5 milioane de tone (-5,1%).



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5335 secunde