Traficul de mărfuri din porturile maritime românești se îndreaptă spre un nou record istoric

251
Traficul de mărfuri din porturile maritime românești se îndreaptă spre un nou record istoric - fondtraficuldemarfuridinporturil-1666191641.jpg

Articole de la același autor

Pe măsură ce ne apropiem de finalul anului, traficul de mărfuri din porturile maritime românești este tot mai dinamic. Miercuri, 19 octombrie 2022, se aflau sub operațiuni de încărcare-descărcare 40 de nave, din care: 33 de nave în portul Constanța, 6 nave în zona Midia și o navă în portul Mangalia. Marea lor majoritate erau de capacitate mică și medie.

În plus, 12 nave așteptau în rada portului Constanța să intre în danele de operare. Pentru următoarele trei săptămâni și-au anunțat sosirea în porturile maritime românești 54 de nave, din care 18 portcontainere.

Stimați cititori, porturile maritime românești au încheiat primele nouă luni din 2022 cu un trafic general de mărfuri în creștere cu 10,65% față de cel consemnat în aceeași perioadă din 2021. Împreună, porturile Constanța (plus zona Midia) și Mangalia au derulat 57.056.077 de tone.


Dacă ritmul fluxurilor de mărfuri se va menține până la sfârșitul anului cel puțin la același nivel, porturile maritime românești vor încheia anul 2022 cu un trafic de peste 76,074 milioane de tone, mai mare cu 12,73% față de recordul absolut din 2021.

Creșterea traficului s-a datorat în mare măsură faptului că Ucraina, în urma invaziei trupelor Federației Ruse, s-a văzut nevoită să direcționeze prin porturile românești cantități însemnate din exporturile și importurile sale. În schimb, exporturile de cereale ale României, Serbiei și Ungariei prin portul Constanța s-au diminuat semnificativ ca urmare a faptului că seceta pedologică a redus recoltele din acest an.


Pe grupe de mărfuri, au influențat pozitiv creșterea cantitățile de: minereuri de fier și deșeuri de fier (+44,87%), minerale brute sau prelucrate (+43,42%), petrol brut (+42,50%), semințe uleioase (+39,81%), produse petroliere (+26,29%), echipamente, mașini (+25,36%), mărfuri containerizate - articole diverse (+25,17%), produse metalice (+24,96%), îngrășăminte (+5,39%) și produse chimice (+4,44%).

În structura fluxurilor de mărfuri nu s-au produs schimbări semnificative. Cerealele și semințele uleioase continuă să dețină cea mai mare pondere: 36,97% din total. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (10,63%), hidrocarburile (21,80%), mărfurile containerizate (10,43%), îngrășămintele și produsele chimice (6,97%), combustibilii solizi (4,67%), produsele metalice (4,09%).

În perioada de referință, din totalul traficului de mărfuri, importul a reprezentat 33,48% (respectiv 19.099.588 de tone), exportul – 32,30% (respectiv 18.432.492 de tone), tranzitul – 28,40% (respectiv 16.204.647 de tone), iar cabotajul – 5,82% (respectiv 3.319.350 de tone).

Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 190,7 milioane de tone de mărfuri, mai mic cu 0,1% față de perioada ianuarie - septembrie 2021. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 108,6 milioane tone de mărfuri, cu 3,7% mai mult decât în același interval de timp al anului precedent. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse – 15,5 milioane de tone (-21,3%), Kavkaz – 11,2 milioane de tone (-15,1%), Taman – 31,2 milioane de tone (+21,1), Rostov pe Don – 10,6 milioane de tone (-23,0%).



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5238 secunde