Investițiile operatorilor din portul Constanța au făcut posibil traficul de mărfuri record din 2022

268
Investițiile operatorilor din portul Constanța au făcut posibil traficul de mărfuri record din 2022 - fondinvestitiileoperatorilordinp-1674156688.jpg

Articole de la același autor

În anul 2022, traficul din portul Constanța a înregistrat cifre record, se arată într-un comunicat al Constanța Port Business Association (asociația operatorilor portuari). Comparativ cu anul precedent, numărul escalelor navelor maritime a crescut de la 3.985 la 4.498, iar al navelor fluviale, de la 10.619 la 10.868. Drept urmare, cantitățile de mărfuri derulate au crescut cu 11,95%, atingând un record istoric de 75,550 milioane de tone.

„Explicația creșterii neprognozate este, fără îndoială, contextul economic și geopolitic generat de conflictul armat din Ucraina, care a oferit România și portul Constanța drept soluție pentru mărfuri originare sau destinate Republicii Moldova sau Ucrainei și care nu mai puteau fi operate în porturile din sudul Ucrainei, Mariupol, Odessa, Ilichevsk, Nicolaievsk. Acest context aparte a generat un volum de marfă suplimentar de 11,1 milioane de tone, în imensa majoritate cereale, pe relația Ucraina”, precizează asociația operatorilor portuari.

Dar trebuie subliniată deosebita contribuție a operatorilor portuari, care, prin investițiile realizate de-a lungul anilor, au făcut posibilă derularea unui trafic de mărfuri sporit. În prezent, aceștia asigură capacități de depozitare în silozuri și magazii de cereale de aproximativ 1,7 milioane de tone și rate de operare între 20.000 - 75.000 de tone pe zi. Astfel, capacitatea totală de operare a portului Constanța a ajuns la aproximativ 6 milioane de tone de cereale pe lună.

Constanța Port Business Association reamintește faptul că, în actualul context geo-politic, a ieșit în evidență importanța strategică a portului Constanța. Aceasta i-a determinat pe guvernanți să intervină pentru a pune capăt dezastrului căilor ferate portuare.

„Contextul din jurul portului Constanța se prefigurează a rămâne complicat și în anul 2023. Ne exprimăm speranța că momentul investițional pentru portul Constanța nu va fi ratat, ca de obicei, că sistemul feroviar portuar din Constanța va fi reînnoit și că România va putea impune Bulgariei realizarea obligațiilor de dragare a sectoarelor din responsabilitate, realizând din Dunăre coridorul pan-european care se presupune a fi. Operatorii portului Constanța membri ai Constanța Port Business Association - CPBA vor menține ratele de operare la nivelul superlativ al anului 2022 și vor asigura atractivitatea portului Constanța în ceea ce privește traficul generat de Ucraina și Republica Moldova. Investițiile operatorilor portuari vor continua în ritmul ultimilor ani, demonstrând astfel că sectorul portuar privat privește dincolo de conflictul armat din apropiere și încearcă să materializeze, într-un final, avantajul competitiv și imensul potențial al portului Constanța, insuficient apreciat de propriii guvernanți”, afirmă reprezentanții Constanța Port Business Association.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.9793 secunde