CFR cumpără sisteme de trenuri de lucru pentru a reface infrastructura feroviară

Luni, 03 Mai 2021, 21:58
428
CFR Infrastructură va achiziționa „sisteme de trenuri de lucru pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare”. Finanțarea va fi asigurată prin fonduri europene, în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.

În prezent, din cauza lipsei de-a lungul ultimilor ani a unei finanțări constante pentru execuția lucrărilor de întreținere și de reparație capitală a infrastructurii feroviare, peste 70% din liniile curente și directe au nevoie de reparații capitale. Viteza medie tehnică de circulație actuală pe rețeaua CFR este 69,04 km/h care reprezintă circa 80% din viteza proiectată a rețelei.

Ritmul anual actual de execuție a lucrărilor de refacere reprezintă cumulat 1% din lungimea rețelei scadente de refacție (9.829 km).

Prin achiziția componentelor sistemelor de trenuri de lucru va fi sprijinit programul de modernizare a infrastructurii feroviare cu accent pe reînnoirea liniilor curente și directe (refacție), având beneficii imediate în ceea ce privește creșterea performanțelor infrastructurii feroviare, a competitivității serviciilor de transport feroviar de călători și marfă.

Astfel, prin efectuarea lucrărilor de reparație a suprastructurii căii ferate cu refacerea substratului acesteia, viteza de circulație poate crește la peste 140 km/h, iar în cazul lucrărilor de reînnoire fără refacerea substratului căii se poate circula cu o viteză de până la 140 km/h, care este și viteza proiectată a liniilor.

Derularea procedurii de achiziție publică și desemnarea câștigătorului sunt prevăzute în perioada august 2021 – ianuarie 2022, iar semnarea contractului de livrare în februarie 2022. Valoarea totală estimată este de 200 milioane de euro.

Sistemele complete de trenuri de lucru ar urma să fie livrate în maxim 36 luni de la contractare. CFR Infrastructură estimează că va realiza anual:

- 150 km de reparații a suprastructurii căii cu refacerea substratului căii ferate;

- 450 km reparații la suprastructura căii fără refacerea substratului căii ferate.

Astfel, lungimea totală de rețea care se va reabilita și reface anual poate fi de circa 600 km linie simplă.



Pagina a fost generata in 0.3773 secunde