China semnalizează spre portul Constanța, dar cotește spre Turcia

477
China semnalizează spre portul Constanța, dar cotește  spre Turcia - china-1442764587.jpg

Articole de la același autor

Potrivit publicației "Hurriyet Daily News", giganții China Merchants și China Ocean Shipping Company (COSCO), precum și cel mai mare fond de investiții de stat, China Investment Corporation, au semnat scrisoarea de intenție pentru a cumpăra Kumport - cel mai mare port privat din Turcia.

Acesta a fost privatizat în 2007, pachetul majoritar de acțiuni fiind deținut de Fiba Holding. Diferența de 35% aparține Fondului statului Oman, care dorește, la rândul lui, să cumpere restul acțiunilor.

Potrivit publicației turcești, consorțiul chinez este gata să plătească 1,5 miliarde de dolari.

Compania COSCO mai deține un pachet de acțiuni minoritar în portul grecesc Pireu. Are o flotă de peste 800 de nave, conduce operațiuni în circa 1.600 de porturi din 160 de țări, fiind a cincia mare companie a Chinei.

Kumport este situat pe partea europeană a Istanbului. Operează 1,3 milioane TEU pe an, respectiv 16% din traficul containerizat al Turciei, fiind al treilea mare port al țării.

Ceea ce înțelegem din această știre este că, după ce a semnalizat că va investi în România și în portul Constanța, China a cotit-o spre Turcia.

Potrivit memorandumului semnat de Guvernul Ponta și puterea de la Beijing, China ar fi trebuit să importe animale vii și carne prin portul Constanța, să construiască un parc tehnologic, cel mai probabil în portul Constanța, unde să funcționeze 2.000 de firme româno-chineze, și să construiască o cale ferată de mare viteză spre Constanța. Toate proiectele româno-chineze au rămas pe hârtie și nu se mai știe nimic despre ele.

Intenția de a investi în Turcia, demonstrează o schimbare a intereselor și strategiei statului chinez privind zona Mării Negre și Europa de Est.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2631 secunde