Cine îi ajută pe marinarii înșelați?

952
9
Cine îi ajută pe marinarii înșelați? - cineajutamarinarii8-1426783592.jpg

Articole de la același autor

Rechinii din shipping-ul internațional fac tot mai multe victime printre navigatorii nesindicalizați


Pe fondul crizei din shipping-ul internațional, cazurile sociale de pe mare au înregistrat o creștere explozivă. În ultima săptămână, Sindicatul Liber al Navigatorilor a primit patru-cinci apeluri pe zi, din partea unor navigatori disperați, care au solicitat ajutorul. 
"Pe nava unei companii grecești, dintr-un port indian, se află un echipaj de români și filipinezi. Oamenii nu și-au primit salariile de câteva luni și vor să intervenim. De la secundul navei, am aflat că unul dintre români a fost trimis acasă neplătit, angajatorul datorându-i suma de 18.000 de dolari.


Un navigator s-a accidentat pe mare, în Malaiezia. În decembrie 2014, a fost trimis acasă, fără nicio compensație. Omul are nevoie de bani pentru medici și tratament. A plecat pe mare fără să știe ce contract are, dacă beneficiază de vreo clauză de asigurare. Vrea să fie ajutat de sindicat, deși nu mai este membru de 10 ani. N-a mai vrut să achite cotizația, considerând că nu va avea niciodată nevoie de sindicat. 


Un motorist s-a accidentat pe o navă cu pavilion Olanda. În contractul lui sunt trecute doar salariul și timpul de muncă, fără nicio clauză de asigurare P&I. Evident, armatorul nu i-a plătit nicio despăgubire. Dacă ar fi fost membru SLN sau ar fi cotizat cu 50 de dolari pe lună la sindicatul olandez, navigatorul român ar fi beneficiat de asistență juridică pentru a da în judecată armatorul și a obține plata daunelor.


Șase navigatori au plecat, printr-o firmă de crewing din Tulcea, pe un tanc petrolier cu pavilion Panama. Au fost trimiși acasă fără să fie plătiți. Au de primit 18.000 de dolari, reprezentând salariile pe câteva luni.


De pe un alt petrolier, cu pavilion Malta, aparținând unui armator turc, patru navigatori români au fost trimiși acasă fără salarii plătite la zi. Acum încearcă să obțină reîmbarcarea pe navă, cu gândul că vor obține reținerea ei în vreun port, cu ajutorul ITF" - relatează Adrian Mihălcioiu, liderul SLN.


În toate aceste cazuri, niciunul dintre navigatori nu este membru de sindicat. Drept urmare, SLN nu îi poate ajuta. Sindicatul nu poate consuma energie, bani și timp pentru a rezolva necazurile unor oameni care își amintesc de solidaritatea de breaslă doar când dau de necaz, care vor să beneficieze de ea fără să contribuie cu nimic. 


Există cazuri și mai grave. De la începutul anului și până în prezent, SLN a fost contactat de familiile a patru navigatori care au murit departe de țară. Rudele erau disperate pentru că nu îi puteau aduce pe răposați acasă. Armatorii le întorseseră spatele, astfel că singura speranță a familiilor îndoliate rămăsese SLN.


"Nu erau membrii noștri de sindicat, dar ne-am implicat în aducerea lor acasă. În astfel de situații tragice, oamenii trebuie ajutați. Am luat legătura cu armatorii, cu reprezentanțele diplomatice ale României și am reușit să punem lucrurile în mișcare. Până în prezent, au fost repatriați navigatorii morți în Maroc, Indonezia și Venezuela. A mai rămas nerezolvat cazul marinarului decedat în China. Din păcate, familiile acestor navigatori nu vor beneficia de niciun ajutor, de nicio compensare bănească pentru pierderea suferită. Nimeni nu știe ce contracte au avut marinarii, dacă erau asigurați pentru caz de deces" - spune liderul SLN.


În perioadele de criză, rechinii din shipping-ul internațional profită de disperarea marinarilor aflați în căutarea unui loc de muncă. Victimele lor sunt navigatorii nesindicalizați, care pleacă pe mare, fără să își cunoască drepturile, fără să cunoască clauzele contractuale, fără să știe dacă beneficiază sau nu de protecție socială. "Sunt cazuri când nici măcar salariul nu este trecut în contractul de muncă semnat de navigatorul român" - povestește Mihălcioiu.


Ce este de făcut? "Statul român trebuie să se implice în protecția socială a navigatorilor" - consideră liderul SLN. "În primul rând, ar trebui să ratifice Convenția internațională privind munca și viața pe mare MLC - 2006. În al doilea rând, este nevoie de o lege privind condițiile minime ce trebuie respectate la angajarea navigatorilor, astfel încât niciun marinar român să nu mai plece pe mare fără să i se asigure protecția socială."


Comentează știrea

vasile
19 martie 2015
care este agentia?

numele firmei de crewing?

Marinar
20 martie 2015
șpagarul

pe asta nu il ia nimeni la puricat ?. cata spaga a luat in special de la navele straine cu probleme, nu are fire de par in cap. Cum sa fii cinstit cand tu esti sef de sindicat (si ITF) de cand te nasti si pana cand te pensionezi ?! Legea nescrisa a mafiotului: "cand toti fura, eu sa fiu mai prost" ?

navigator
23 martie 2015
spagar

Crewingar tepuitor si spagar !

Vasile Nicolae Marian
23 martie 2015
marinar

Da, sunt de acord cu navigatorul. Asazisul "marinar" este unul dintre cei care iau spaga si tepuiesc. Problemele si inselatoriile navigatorilor vin de la agentiile de crewing si armatori nu de la sindicat sau ITF. Cine dracu doamne iarta-ma a mai auzit ca sindicatul sau ITF-ul iau spaga? Probabil doar mintile bolnave ale astora de teapa celui ce isi spune "marinar" . Bun articol.

unu
23 martie 2015
punct si de la capat

Ar trebui inchise aceste agentii de personal navigant si sindicatul sa deschida una singura. De acord cu Vasile si navigator. Dobitocul ala de "marinar" este unul din aia care are boala pe sindicat.

Nicu
23 martie 2015
o parere

Un sindicat nu poate avea si agentie de crewing ca ar fi conflict de interese. Dar ca sa poata sa controleze alaturi de ANR si Asociatia Agentiilor de Crewing, da. Ma intreb ce face Asociatia Agentiilor de Crewing din Romanai? De ce dl. Florin Urziceanu nu ia masuri de excludere din asociatie a acelora care inseala marinarii si nu le respecta drepturile?

EscorteDinRomania.ro
25 martie 2015
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi...

EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...

vaporeanu
1 aprilie 2015
job

Cea mai serioasa oferta de lucru! Aceasta oferta s-a transformat deja intr-un fenomen, datorita seriozitatii noastre! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul "Info" la adresa de email: [email protected]

ELIZA
4 aprilie 2015
OPORTUNITATE

Adu-ți aminte că toți cei care reușesc în viață au început prost și trec prin multe greutăți înainte de a reuși. Asta scrie celebrul Napoleon Hill în cartea "De la idee la bani". Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email [email protected]

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 18 Februarie 2015
Stire din Economie : Cât de greu este  să fii pilot maritim
Pagina a fost generata in 0.515 secunde