City Insurance a fost scoasă de pe piața asigurărilor. Iată ce se întâmplă cu dosarele de daună!

304
City Insurance a fost scoasă de pe piața asigurărilor. Iată ce se întâmplă cu dosarele de daună! - fondcityinsuranceafostscoasadepe-1632159158.jpg
La sfârșitul săptămânii trecute, consiliul Autorității de Supraveghere Financiară a luat următoarele decizii privind Societatea de Asigurare-Reasigurare City Insurance SA: respingerea planului de finanțare pe termen scurt și a planului de redresare, retragerea autorizației de funcționare, constatarea stării de insolvență și promovarea cererii privind deschiderea procedurii falimentului.

Luând act de decizia ASF, Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) a hotărât ca, începând de luni, 20 septembrie 2021, să treacă la deschiderea dosarelor de daună, la cererea creditorilor City Insurance. În comunicatul dat publicității se arată că cererea de deschidere a dosarului de daună se poate completa în situația în care s-a produs un eveniment asigurat acoperit de o poliță de asigurare în vigoare, în perioada cuprinsă între data retragerii autorizației de funcționare și data denunțării contractelor de asigurare, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, în instanță.

Potrivit legii, doar de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial al României creditorii City Insurance S.A pot depune cereri de plată la FGA sau cereri de restituire a primei. Cererile de plată se pot depune începând cu data publicării deciziei ASF de retragere a autorizației asiguratorului și până la maximum 90 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment. Pentru creanțele de asigurări născute ulterior rămânerii definitive a hotărârii judecătorești de deschidere a procedurii de faliment, cererile de plată pot fi depuse în maximum 90 de zile de la data nașterii dreptului de creanță al creditorului de asigurări.

FGA va prelua evidențele complete ale dosarelor de daună, precum și evidențele tehnico-operative și contabile aferente acestora, în termen de 30 de zile de la data retragerii autorizației de funcționare a societății. După preluarea acestora, FGA va proceda la publicarea listelor potențialilor creditori de asigurare.

Instrumentarea de către Fond a cererilor de plată se va face doar după preluarea evidențelor complete ale dosarelor de daună precum și a evidențelor tehnico-operative și contabile.

Potrivit art. 266 alin. 2 din Legea nr. 85/2014, FGA este în drept să efectueze plăți din disponibilitățile sale către creditorii de asigurări, doar după rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, și doar către creditorii de asigurări care au depus cereri de plată și care au dosarele complete. Plata despăgubirilor se va face în limita a 450.000 lei pentru fiecare creditor.

Ținând cont de situația pandemică existentă, FGA face apel către potențialii creditori de asigurare să depună solicitările on-line, sau prin intermediul unui serviciu poștal.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.264 secunde