Consiliul Concurenţei verifică piaţa carburanţilor, pe fondul creşterii preţurilor

133
Consiliul Concurenţei verifică piaţa carburanţilor, pe fondul creşterii preţurilor - consiliulconcurenteiverificapiat-1634663910.jpg
Consiliul Concurenţei a început o analiză pe piaţa comercializării angro de carburanţi auto. Vrea să identifice factorii care au determinat recentele majorări de preţuri ale carburanţilor, precum şi eventualele disfuncţionalităţi ale pieţei. În cadrul acestui studiu, declanşat la începutul lunii septembrie, instituţia solicită informaţii şi documente tuturor operatorilor implicaţi, dar şi autorităţilor publice cu atribuţii în domeniu, se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenţei. În urma analizei, Consiliul Concurenţei poate propune recomandări, respectiv măsuri în vederea remedierii, atenuării şi prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenţei şi, implicit, asupra consumatorilor. În cazul în care descoperă încălcări ale legii, iniţiază procedurile necesare pentru a le sancţiona, subliniază sursa citată. „Comercializarea carburanţilor atât angro, cât şi cu amănuntul a fost în mod constant în atenţia Consiliului Concurenţei. Astfel, autoritatea de concurenţă a sancţionat trei companii din domeniul comercializării angro de carburanţi cu amenzi totale de 3,7 milioane euro pentru participarea la o înţelegere anticoncurenţială, constând în fixarea preţurilor, discounturilor şi adaosurilor comerciale, împărţirea clienţilor şi a surselor de aprovizionare”, se precizează în document. Pentru a stimula concurenţa pe piaţa comercializării carburanţilor, autoritatea de concurenţă a lansat în 2019 aplicaţia „Monitorul preţurilor pentru carburanţi”, care afişează preţurile pentru toate tipurile de carburanţi (benzină şi motorină) practicate în reţelele OMV, Petrom, Rompetrol, Mol, Lukoil, Socar şi Gazprom din întreaga ţară. 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.504 secunde