Corneliu Idu construiește cel mai modern terminal de GPL de la Marea Neagră

3777
Corneliu Idu construiește cel mai modern terminal de GPL de la Marea Neagră - a1341c517cd50c93bf46e2c545a9b7af.jpg
Reacția imediată față de criză a celor mai mulți dintre agenții economici din România și de aiurea a fost să stopeze investițiile. A fost o greșeală generală. În felul acesta, au intrat în cercul vicios al recesiunii, contribuind la adâncirea ei.
Puținii dintre oamenii de afaceri văd în criză oportunitatea de a-și dezvolta afacerile, de a câștiga pozițiile din piață abandonate de alții sau de a intra pe noi piețe. După cum am spus-o și cu alt prilej, calitatea managementului nu se probează în perioada de creștere economică. Examenul de maturitate al managementului se dă numai pe timp de criză. Atunci se demonstrează spiritul vizionar, capacitatea de asumare a riscului bine calculat și curajul, capa-citatea de a găsi poteca succesului într-o lumea ce se prăbușește.
Omul de afaceri constănțean, Corneliu Idu, nu se află la primul examen dificil din cariera sa. Este, însă, pentru prima oară față în față cu o criză economică - financiară mondială; ceea ce este cu totul altceva. Iată că, împotriva curentului general al celor care abandonează investițiile "până după criză", el a decis să construiască un terminal de gaze petroliere lichefiate (GPL), în portul Midia.
Investiția va fi realizată de firma "Octogon Gas & Logistics SRL, pe care a înființat-o în anul 2008.
Potrivit informațiilor oferite de Bogdan Idu, directorul general al societății, terminalul va avea o capacitate de stocare de 4.000 mc și va ocupa un teren cu suprafața totală de 23.900 mp. În terminal vor acosta nave de până la 2.500 tdw, iar marfa va fi livrată pe calea ferată, cu autocisternele ori cu barjele specializate, pe canal și pe Dunăre.
Viitorul obiectiv din portul Midia va fi cel mai modern terminal de GPL din zona Mării Negre, promite investitorul. "Va fi complet automatizat și va respecta toate normele europene și americane privind siguranța și protecția mediului. Instalațiile vor fi achiziționate de la producători din Uniunea Europeană. Terminalul va asigura circa 30 de locuri de muncă, în care vom angaja lucrători din zonă" – a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Bogdan Idu.
Valoarea investiției se ridică la 8.800.000 euro și, pentru realizarea ei, a fost obținută finanțare din partea Băncii Transilvania. Lucrările de construcție vor începe curând. Se estimează că prima navă cu GPL va putea fi descărcată, în noul terminal maritim, la începutul anului 2010.
Ce destinație vor avea gazelor petroliere lichefiate, descărcate la Midia? "Vor fi livrate pe piața românească, dar și la export, în Bulgaria, Ungaria și Serbia" – a declarat Bogdan Idu.
Importanța viitorului terminal este mult mai mare decât pare la prima vedere. El va juca un rol semnificativ pe piața gazelor din România și din Europa de Est. Alături de alte investiții, el va contribui la creșterea independenței energetice a comunității europene.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.7447 secunde