Cresc salariile navigatorilor de pe navele cu pavilion de complezență

4064
18
Cresc salariile navigatorilor de pe navele cu pavilion de complezență - crescsalariile-1519738862.jpg
Capitala Filipinelor, Manila a găzduit, săptămâna trecută, runda finală a negocierilor privind noul acord-cadru IBF. Înființat în 2003, IBF este un mecanism de negociere colectivă a salariilor și a condițiilor de îmbarcare a navigatorilor de pe navele cu pavilion străin, ale căror relații de muncă sunt reglementate de contracte ITF. 


Tratativele s-au purtat între Federația Internațională a Transportatorilor, care reprezintă interesele navigatorilor, și organizațiile angajatorilor, respectiv: Consiliul Internațional al Patronatelor Maritime (IMEC) și Grupul Internațional al Patronatelor Maritime (ISEG), care încorporează Asociația Managerilor Maritimi Internaționali din Japonia și compania taiwaneza Evergreen.


Dat fiind criza prelungită din shipping-ul internațional și instabilitatea profitului în anumite sectoare din această industrie, negocierile nu au fost deloc ușoare. Ambele părți au recunoscut necesitatea de a susține creșterea pieței, dar și nevoia de a menține locuri de muncă durabile, în condiții corecte pentru navigatori. În final, s-a ajuns la un acord ale cărui clauze sunt valabile pe o perioadă de patru ani, cu renegocierea salariilor după doi ani. 


În principal, acesta prevede creșterea salariilor cu 2,5%, de la 1 ianuarie 2019, modificarea unor clauze contractuale de la 1 martie 2018 și sporirea asistenței sociale pentru navigatori.


În cadrul acordului, zona de război din largul coastei Somaliei a fost reclasificată ca fiind zonă cu risc sporit, iar o fâșie de 12 mile maritime în largul coastei continentale a Yemenului a fost clasificată ca fiind zonă de război. Trebuie precizat că marinarii primesc (sau ar trebui să primească) salarii majorate în funcție de nivelul de risc al zonelor prin care navigă.


De prevederile acordului semnat la Manila vor beneficia peste 200.000 de navigatori din întreaga lume, inclusiv din România. 


Potrivit Sindicatului Liber al Navigatorilor, aproximativ 10.400 de ofițeri, 4.200 de nebrevetații și 6.700 lucrători auxiliari sunt activi. Dintre aceștia, circa jumătate muncesc pe nave cu pavilion de complezență, acoperite de contracte colective de muncă tip ITF, a precizat Adrian Mihălcioiu, lider al SLN și șef al Inspectoratului ITF România.


Comentează știrea

18 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Cristian
28 februarie 2018
Amuzant articolul...

... totuși, cam lung. Și ca orice banc, atunci când te pierzi în amănunte, poanta se diluează și nu mai râzi la fel de tare. Deci cresc salariile pe navele care arborează ceea ce lumea numește "dirty flag" (sau cârpă). De când ? Din 2019. Aha. Cu cât ? ... Țineți-vă respirația... răpăit de tobe pe fundal... Cuuuuuuuu... 2,5% !!! Deci, un salariu de 400 va atinge din 2019 uluitoarea valoare de 410 !!! Great job, domnilor ! Imensă victorie ! Să vă dea Dumnezeu sănătate. Multă sănătate ! Cu 2,5% mai multă. Dar nu de-acum ci din 2019.

Vasile
28 februarie 2018
Amuzament

Cristiane tata, esti si tu de amuzament. Cat ai zis un salariu ? 400 ? Unde lucrezi tu mai tovarase, ca la vapoare nu. Nu ai auzit de salarii de 2000 usd asa, cam cel mai mic? Dar de 7000- 8000 usd? Si cu cat creste ? cu 2,5 % ? pai la 2000 inseamna 50 usd pe luna? dar la 8000? vreo 200 usd ? Cam cat o pensie "din cele mai multe" de la uscat. Si asta daca mai adaugi vreo 8 luni pe an ar da 400-1600 usd. Cam cat ti-a iesit tie salariul. Esti ingenios tare mai. Cred ca tu ai cap de carpa ca navele alea cu pavilion de complezenta nu sunt ale unor armatori ca Maersk, CMA, Dhol, Nick Line, MSC, Thome si altele. Ai auzit de astea? Dar de gargara esti bun mai baiete. Din pacate gargara se plateste prost.

Nemo
28 februarie 2018
Dorel Tudorel Cristian

Vasile, nu iti mai bate capul cu "Tudorei" din astia (pardon cristiani) ca nu ai cu cine. Ce stie el ce e aia un proces de negociere international... crede ca e ca atunci cand se duce Dragnea la Olguta sa ia lectii de matematica de la ea. Ca tot spunea duduita ca dublarea salariului inseamna nu crestere cu 100% ci chiar o scadere cu 40 %. Matematica e stiinta pura nu vorbe. Asta a scazut cu 80% realitatea. Ha ha ha

Cristian
28 februarie 2018
Nea Vasile...

... Negocierile astea nu au fost pentru cei de la CMA CGM, Rickmers, Maersk sau altele asemenea unde există salarii și contracte decente. Au fost pentru nenorociții ăia care navigă sub pavilion Vanuatu, Isle of Man, Marshall Islands, Cambodia, Comore, mai nou - Moldova și unde salariile sunt departe de sumele de "minim" 2000, avansate de tine. Mihălciou te-ar putea ajuta cu exemple găsite la controalele ITF pe care le-a făcut. Dacă citește chiar îl rog să intervină și să spună : a găsit membri de echipa cu salarii de 0 USD ? Indieni care navigă doar pentru "masă și casă" ?

Cristian
28 februarie 2018
Și 2., bre nea Vasile...

... dacă tu ai înțeles că, urmare a acelor negocieri, o să le crească salariile cu 2,5% celor care au acum 4000 de USD pe lună, e clar că ai probleme în înțelegerea unui text și rumegarea informației conținută în el.

Cristian
28 februarie 2018
Tov. Nemo...

"el", adică eu, nu știe "ce e aia un proces ...". Pentru simplul motiv că limba română pe care am învățat-o nu include astfel de formulări. Ce-i drept, atunci când făceam eu școală, lucrurile erau, clar, distincte. Nu apăruseră non-genderii.

alta parere
28 februarie 2018
Procent Crestere

E bine cind salariu creste dar depinde si cu cit. Un 2-3% e nesemnificativ iar pt. salarii mici poate ajunge de o masa. (500 dolari : 12.5 $).Pt. marinarul obisnuit cam asta e baza salariala(poate si mai putin). Ca or mai fi si sporuri plus ale bonusuri foarte bine, dar procentul de crestere se aplica pe baza salariala,Pe orice vapor sint si ofiteri, unii bine platiti dar aia deja au salariile destul de bune iar scopul conventiei ar viza in ansamblu marea masa a marinarilor. Mai degraba as zice ca daca tot a fost o intelegere internationala da mai bine pe hirtie aproape nimic in plus decit nimic. Adica poti sa vii si sa zici ca ai facut ceva util si pt. marinarul obisnuit doar negocierea trebuie sa aiba si succes. Asa tempoar mai linistesti unele spirite si mai poti da o speranta poate in viitor. Dar practic pt. a conta si pt. marinarul obisnuit ar trebuii macar un 10% crestere. Preturile in timp mai cresc (inflatie) iar astia 2-3 % nu stiu daca acopera si rata de crestere. In plus conteaza si cind a avut loc ultimul contract cadru cu privire la salarii. (poate si aici e ceva timp) Altfel, sanatate !

Cristian
28 februarie 2018
Pt. "altă părere"...

... nu e nicicum altă părere. Același lucru l-am spus și eu doar că am folosit un ton mai... săltăreț.

alta parere
28 februarie 2018
Procent Crestere

In principiu e aceeasi idee ca si la dvs.(crestere practic nesemnificativa pt. cei mai multi) dar am zis ca e mai util inca o vedere de la altcineva decit doar 1 vot.

pentru cine vrea sa stie
1 martie 2018
O informatie utila

Dragilor, aceste negocieri s-au purtat intre ITF si IMEC in cadrul IBF. Salariile negociate sunt pentru contractele ITF. Intrati si voi pe site itfseafarers.org si va lamuriti. Nu tin nici cu vasile nici cu cristian dar are dreptate vasile. Acestea sunt negocierile contractelor ITF pentru urmatorii 3 ani. Daca nu ma insel minimul ITF trebuie sa fie in jur de 1700 usd sau pe aici, asa ca la asta ve referiti cand vorbiti de sume. Si dupa cate stiu eu CMA la care lucrez are contract ITF IBF. Cel putin asa scrie pe paginile afisate la careu la nava pe care am fost. Am vazut un anunt sau notificare semnate de CMA si SLN ca aceste clauze raman valabile pana se negociaza la nivel central. Da, deci raman valabile salariile astea anul asta, asta e clar. N-am facut nici o branza, dar sunt multumit aici. Salarii bune, conditii bune. Daca puteti angajati-va la CMA fratilor. Romanii sunt de o suta de ori mai buni ca strainii, cel putin pe nava mea.

18 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2184 secunde