Cresc salariile navigatorilor de pe navele cu pavilion de complezență

4111
18
Cresc salariile navigatorilor de pe navele cu pavilion de complezență - crescsalariile-1519738862.jpg

Articole de la același autor

Capitala Filipinelor, Manila a găzduit, săptămâna trecută, runda finală a negocierilor privind noul acord-cadru IBF. Înființat în 2003, IBF este un mecanism de negociere colectivă a salariilor și a condițiilor de îmbarcare a navigatorilor de pe navele cu pavilion străin, ale căror relații de muncă sunt reglementate de contracte ITF. 


Tratativele s-au purtat între Federația Internațională a Transportatorilor, care reprezintă interesele navigatorilor, și organizațiile angajatorilor, respectiv: Consiliul Internațional al Patronatelor Maritime (IMEC) și Grupul Internațional al Patronatelor Maritime (ISEG), care încorporează Asociația Managerilor Maritimi Internaționali din Japonia și compania taiwaneza Evergreen.


Dat fiind criza prelungită din shipping-ul internațional și instabilitatea profitului în anumite sectoare din această industrie, negocierile nu au fost deloc ușoare. Ambele părți au recunoscut necesitatea de a susține creșterea pieței, dar și nevoia de a menține locuri de muncă durabile, în condiții corecte pentru navigatori. În final, s-a ajuns la un acord ale cărui clauze sunt valabile pe o perioadă de patru ani, cu renegocierea salariilor după doi ani. 


În principal, acesta prevede creșterea salariilor cu 2,5%, de la 1 ianuarie 2019, modificarea unor clauze contractuale de la 1 martie 2018 și sporirea asistenței sociale pentru navigatori.


În cadrul acordului, zona de război din largul coastei Somaliei a fost reclasificată ca fiind zonă cu risc sporit, iar o fâșie de 12 mile maritime în largul coastei continentale a Yemenului a fost clasificată ca fiind zonă de război. Trebuie precizat că marinarii primesc (sau ar trebui să primească) salarii majorate în funcție de nivelul de risc al zonelor prin care navigă.


De prevederile acordului semnat la Manila vor beneficia peste 200.000 de navigatori din întreaga lume, inclusiv din România. 


Potrivit Sindicatului Liber al Navigatorilor, aproximativ 10.400 de ofițeri, 4.200 de nebrevetații și 6.700 lucrători auxiliari sunt activi. Dintre aceștia, circa jumătate muncesc pe nave cu pavilion de complezență, acoperite de contracte colective de muncă tip ITF, a precizat Adrian Mihălcioiu, lider al SLN și șef al Inspectoratului ITF România.


Comentează știrea

18 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
nemo
1 martie 2018
pentru "desteptii de care nu mai ai loc in flota"

Bai nene, baga-ti desteptaciunea in cur ca esti prost gramada. Aia care au 500, 400 pe contract si sunt pe Zanzibar, Moldova sau alte flaguri au contracte la negru, adica nu sunt legale. Astia sunt tot din alea,canepa, la fel ca si cele de Panama, Malta, Liberia... Nu conteaza prea mult pavilionul decat daca este pe lista neagra. Nu platesc impozite pe nicaieri daca au pavilioane din astea. Esti cu mintea dusa daca crezi ca ITF negociaza contracte de 500 sau 400 de dolari. Asta ca sa fiu dragut. Aici sunt negocieri internationale probabil cu asociatiilr de armatori din care fac parte si alea de le-a enumerat vasile ala. Mai cititi sau intrebati un prieten. Dar vad ca il amintesti pe nea mihalcioiu. Daca il stii , intraba-l sa nu mori prost.

nemo
1 martie 2018
pentru "desteptii de care nu mai ai loc in flota"

Bai nene, baga-ti desteptaciunea in cur ca esti prost gramada. Aia care au 500, 400 pe contract si sunt pe Zanzibar, Moldova sau alte flaguri au contracte la negru, adica nu sunt legale. Astia sunt tot din alea,canepa, la fel ca si cele de Panama, Malta, Liberia... Nu conteaza prea mult pavilionul decat daca este pe lista neagra. Nu platesc impozite pe nicaieri daca au pavilioane din astea. Esti cu mintea dusa daca crezi ca ITF negociaza contracte de 500 sau 400 de dolari. Asta ca sa fiu dragut. Aici sunt negocieri internationale probabil cu asociatiilr de armatori din care fac parte si alea de le-a enumerat vasile ala. Mai cititi sau intrebati un prieten. Dar vad ca il amintesti pe nea mihalcioiu. Daca il stii , intraba-l sa nu mori prost.

Ionela
1 martie 2018
salarii marinari

Salariile nu sunt in Euro?

Nemo
1 martie 2018
scuze

Scuze doar pentru doua. Restul ce e scris ramane valabil.

Cdt
1 martie 2018
Salarii

Nu se maresc lefurile la ofiteri. Acolo sunt mult mai mari decat pe contract. E foame de ofiteri si piata e sus cu salariile. Cresterile sunt pentru majoritatea amaratilor de nebrevetati care nu au decat ce scrie la contract si nimic mai mult. Pentru ei e bine ca mai cresc. Cum la nebrevetati piata salariilor e jos de tot din cauza filipacilor, orice crestere e importanta, chiar daca e mica. Da, sunt negocieri ITF si nu se refera la acele nave care nu respecta nimic. Navele acelea ar trebui sa dispara.

unu
2 martie 2018
chiar amuzament

Citesc si eu articolul si apoi comentariile sa vad cine si cum il mai injura pe Mihalcioiu. Cand ce sa vad. Stupoare-retardatii incep sa isi dea cu parerea, unii "mai cunoscatori" si pusi la punct ii corecteaza . Mai citesc odata articolul. Nu ca dl.Tita nu ar sti sa scrie coerent dar zic ca o fi prea tehnic. De unde. Clar ca lumina zilei de vara torida cu soarele stralucind pe un cer ultra senin. Se vorbeste de negocieri si contracte colective ITF. Oare Dl. Cristian & co chiar nu au capacitatea de a citi un articol scris pe intelesul tuturor? Ti-a sarit in ochi o cifra si cred ca nu ai mai citit nimic in buna ordine romaneasca. Ati vazut titlul si ati vazut si cifra. Doamne doamne ce prapad e in mintea voastra mai Cristian &co.

NAVIGATOR
6 martie 2018
2,5

AVETI DREPTATE

Răspuns la: Amuzament
Adăugat de : Vasile, 28 februarie 2018
Cristiane tata, esti si tu de amuzament. Cat ai zis un salariu ? 400 ? Unde lucrezi tu mai tovarase, ca la vapoare nu. Nu ai auzit de salarii de 2000...
RELU MARINELU
12 martie 2018
PT cristian

STIMATE DOMN ...ESTI PE PUSTII ! CRED CA AI VAZUT DOAR BARCI IN VIATA TA !DESPRE NAVE SI ECHIPAJE LASA PE ALTII SA VORBEASCA !ITI DORESC O ZI BUNA !

18 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0068 secunde