Crește numărul serviciilor oferite contribuabililor pe Spațiul Privat Virtual

388
Crește numărul serviciilor oferite contribuabililor pe Spațiul Privat Virtual - crestenumarulserviciilorpespv-1567796178.jpg

Articole de la același autor

Pentru eficientizarea comunicării, îmbunătățirea transparenței și reducerea birocrației ANAF, Ministerul Finanțelor Publice a decis extinderea exploatării potențialului Spațiului Privat Virtual (SPV) ca instrument de relaționare directă cu fiecare contribuabil la bugetul de stat.


În acest sens, în SPV vor fi disponibile:
- chestionarele întocmite de persoanele fizice la sosirea și/sau plecarea în/din România;
- notificările privind rezidența persoanelor fizice;
- declarațiile de înregistrare fiscală;
- cererile pentru eliberarea certificatului de rezidență fiscală;
- certificatele de rezidență fiscală;
- cererile de restituire;
- cererile de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ, municipiul București sau a numărului unic de identificare din aplicația informatică a Agenției Naționale de Administrare Fiscală și a certificatului de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
- evidența creanțelor fiscale.
Prin SPV persoanele fizice vor avea posibilitatea să verifice corectitudinea prelucrării declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice, pe care au depus-o pe suport de hârtie.


Totodată s-a decis și majorarea termenelor de păstrare în SPV a mai multor documente emise de către Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin corelare cu durata de valabilitate a acestora. De asemenea, pe viitor se vor implementa în SPV modelele declarațiilor, cererilor sau ale altor documente emise de ANAF.


Pentru facilitarea accesului la SPV, se elimină verificarea la ghișeu a semnăturii olografe a persoanei reprezentate și se acceptă depunerea împuternicirii în formă simplă. În același timp, se oferă cetățenilor români care domiciliază, au reședința sau lucrează în străinătate, posibilitatea de a se prezenta și la oficiile consulare sau ambasadele României în scopul identificării fizice și înregistrării în SPV.


Înrolarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) este o facilitate opțională la dispoziția românilor din afara țării, a precizat Ministerul Finanțelor Publice. Scopul noii prevederi puse în dezbatere publică este acela de a veni în întâmpinarea persoanelor fizice, care au cetățenia română și doresc să se înroleze voluntar în SPV, dar domiciliază, au reședința sau lucrează în străinătate. 
Proiectul de ordin care cuprinde aceste prevederi poate fi consultat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, la rubrica Transparență decizională.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.463 secunde