Creștere spectaculoasă a traficului de mărfuri în porturile maritime românești

143
Creștere spectaculoasă a traficului de mărfuri în porturile maritime românești - cresterespectaculoasaatraficului-1564522301.jpg
Evoluția porturilor maritime românești în primele șase luni ale anului 2019 a întrecut așteptările. Traficul general de mărfuri a crescut cu 13,92% comparativ cu aceeași perioadă din 2018. Împreună, porturile Constanța, Midia și Mangalia a derulat 30.744.219 tone.
Cum se explică acest salt? În primul rând, prin creșterea cu 27,95%, față de perioada ianuarie - iunie 2018, a cantităților de cereale derulate. A contribuit, de asemenea, saltul înregistrat și de alte grupe de mărfuri cu pondere ridicată în traficul total: minereurile și deșeuri metalice (+25,29%), îngrășămintele (+26,09%), petrolul  brut (+11,35%) și cărbunii (+12,38%).
Traficul maritim a fost de 23.646.773 tone (în creștere cu 9,33% față de aceeași perioadă din 2018), iar cel fluvial, de 7.097.446 tone (mai mare de 32,46%).
x    x    x
Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 26.429.843 tone de mărfuri, mai mult cu 16,92% față de ianuarie – iunie 2018. Saltul s-a datorat creșterii exportului de: cereale provenite din România, Serbia și Ungaria (+27,79%), produse petroliere (+20,88%), minereuri și deșeuri metalice (+25,32%), combustibili solizi (+12,38%) și îngrășăminte (+26,93%).
În structura fluxurilor de mărfuri s-au produs ușoare schimbări. Dacă în primele șase luni din 2018, cerealele și semințele uleioase au avut o pondere de 32,37%, în ianuarie - iunie 2019 au reprezentat 33,80% din volumul total de mărfuri manipulate. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (18,21%), mărfurile containerizate (12,43%), hidrocarburile (11,26%), îngrășămintele și produsele chimice (8,25%), combustibilii solizi (7,80%) și produsele metalice (4,64%).
În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 3.284.252 tone, respectiv 333.643 TEU (containere standard), fiind mai mic cu 0,46%, în tone, și cu 2,49%, în TEU.
x    x    x
În lunile ianuarie – iunie 2019, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 4.197.001 tone de mărfuri, mai mic cu 3,26% față de aceeași perioadă din 2018. Cantitățile de hidrocarburi, care dețin o pondere de 93,45% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au diminuat cu 3,84%. 
x    x    x
Surpriza o reprezintă micuțul portul Mangalia, care a manipulat 114.167 tone de mărfuri, cu 153,91% mai mult decât în ianuarie – iunie 2018. În structură, cimentul reprezintă 56,66% din traficul total, iar produsele petroliere 29,88%. 
x    x    x
Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 118,89 milioane de tone de mărfuri, în primele șase luni ale anului 2019, în scădere cu 10,8% față de perioada de referință din 2018. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7052 secunde