"Cu o navă școală ar putea începe construcția unei noi flote!"

1575
12

Articole de la același autor

- Interviu cu Dumitru Catană, directorul general al Autorității Navale Române

- Domnule Dumitru Catană, ați lucrat în fostul Inspectorat al Navigației Civile, actualul ANR. Cum a fost revenirea?

- Emoționantă! Cu sufletul am fost mereu aici, la meseria pe care am iubit-o. De altfel, în Ministerul de Interne, timp de șapte ani, am răspuns de domeniul naval, de porturi.

Liber, fără stresul scaunului

- Ce vă propuneți să realizați în calitate de director general al ANR?

- Revenind în instituție după 15 ani, constat cu plăcere că am găsit un colectiv de profesioniști desăvârșiți în domeniu. Nu am pretenția că sunt la nivelul lor, dar îmi doresc să fiu un foarte bun manager. Împreună cu ei, vreau să facem lucruri foarte bune. Spre exemplu, trebuie să găsim soluții pentru absolvenții învățământului superior, care nu își pot face stagiul de cadet. Am discutat cu liderii Sindicatului Liber al Navigatorilor despre înființarea unui fond pentru finanțarea practicii. La ultima întâlnire, domnul Adrian Mihălcioiu (președintele SLN - n.n.) mi-a spus că sunt speranțe să rezolvăm problema cu fonduri minime, pentru un număr mai mare de cadeți, cu ajutorul unei companii ce acționează la nivel mondial. Pe de altă parte, am în vedere modificarea legislației, astfel încât să fie stimulate activitățile portuare. Mă refer la serviciile de remorcaj și pilotaj, la autorizările și reautorizările firmelor care activează în porturi și altele. Zilele trecute (pe 23 iulie 2014 - n.n.), am avut o întâlnire cu agenții portuari. Am discutat despre ceea ce trebuie să facem pentru simplificarea formalităților la sosirea și plecarea navelor. Orice modificare de legislație va fi făcută în baza dialogului cu agenții economici.

- În trecut, conducerea ANR a mai dialogat cu agenții economici. Au fost cazuri în care balanța s-a înclinat spre anumite interese ori bunele intenții nu au fost puse în practică. Comunitatea portuară așteaptă o schimbare din partea ANR.

- Preocuparea mea este ce se întâmplă în mandatul meu. La venire, am comandat un audit să văd unde se află instituția. Vreau să vă spun că sunt un om liber. Nu am stresul scaunului pe care îl ocup. Nu am nicio afacere. Am o pensie bună care îmi dă sentimentul de siguranță. Dacă plec mâine, nu sunt constrâns să-mi caut de muncă. În aceste condiții, ar fi urât din partea mea să nu realizez ceva în această funcție.

Numai un tâmpit se mai apucă de prostii

- Cum, nu doriți să vă îmbogățiți? Nu vreți ca, atunci când veți părăsi această lume, să fiți cel mai bogat din cimitir?

- Dacă aș fi avut veleități de acest fel,

m-aș fi apucat de afaceri. Eu am știut doar să muncesc. Am lucrat numai la stat. Cine vrea să facă afaceri, trebuie să se ducă în sectorul privat. La ceea ce se întâmplă astăzi în jurul nostru, cred că numai un tâmpit se mai apucă de prostii.

- Contactul reprezentanților căpită-niilor cu navele generează destule tentații, după cum au demonstrat-o câteva scandaluri. Veți descuraja astfel de contacte?

- Există reglementări internaționale care spun cine și când trebuie să meargă la nave. Nu este după voia fiecăruia. Am discutat-o și ieri cu agenții portuari. Este clar că subordonații mei nu au ce căuta toată ziua la nave. Se merge punctual la navă, de multe ori în echipă: Vamă, Poliție de Frontieră și Căpitănie. În anumite cazuri, Vama nu are ce căuta la bord fără reprezentantul Căpităniei. Luatul și datul șpăgii a fost unul dintre punctele discutate cu agenții. Niciunul nu a putut să-mi dea concret vreun caz.

Le-am spus că o parte din vină le revine. Dacă ei nu ar da, lucrătorii din căpitănii nu ar primi. Le-am cerut să facem front comun împotriva fenomenului. Prin fișa postului, eu sunt răspunzător de planul național anti-corupție în cadrul instituției. Mă voi ocupa de subordonații mei, în sensul că voi face muncă de prevenire.

Omul dialogului

- Proiectul pavilionului internațional al României este blocat. Îl veți relansa?

- Deocamdată există un proces pe rol, legat de contractul existent.

- Cine știe cât va dura procesul. Între timp, n-ar trebui căutate soluții pentru realizarea proiectului?

- Fiind recent numit în funcție, nu m-am ocupat de această problemă. Fiți convins că va veni și vremea ei. La momentul respectiv, o vom discuta cu toată lumea, transparent, pentru a găsi soluții. Vom colabora și cu Liga Navală Română, care am înțeles că a avut o inițiativă pe această temă.

- România are nevoie de o comunitate maritimă puternică, activă, care să funcționeze după modelul comisiilor de dialog social. Credeți că ANR ar putea juca un rol în instituționalizarea ei, în recunoașterea de drept?

- Ideea este interesantă. Cred că ar trebui să ne gândim la un astfel de mecanism de dialog. În primul rând, va trebui să-l realizăm la nivel formal și, în funcție de rezultate, să acționăm pentru instituționalizarea lui.

- Susțineți proiectul construcției unei nave școală?

- Ideea este bună. Cu o navă școală ar putea începe construcția unei noi flote! Nu va rezolva problema cadeților, dar va fi un pas înainte.

- Vă mulțumesc!

Comentează știrea

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
!!!
25 iulie 2014
Inca o hahalera fara creier trecatoare...

Un incompetent care si-a tocit curul pe scaunele de la Capitanie , apoi prin MI unde l-au tot mutat prin diferite posturi , pana cand s-au luat cu mainile de cap sefii lui si s-au saturat de prostia sa. Numai in Africa si Romania se poate ca un pensionar al MI (unde a facut figuratie si ramane in memoria oamenilor prostiile debitate cu ocazia crimelor de la Cernavoda ) , sa fie numit la conducerea ANR... Hai sictir , mai prostanacule si lasa locul unor oameni pregatiti ! Toate "proiectele" sale incep cu "ar trebui" sau "este o idee buna" , fara a ne zice ceva concret. Un figurant si un profitor al salariilor de la stat si al spagilor din contractele pe care le va atribui. Ce a realizat acest neica nimeni in viata sa ?!? Mai nou , parca s-a apucat si de politica , oportunistul ...

popeye
25 iulie 2014
ar trebui schimbata capitania si anr-ul cu totul

De astia e nevoie ptr a fi manipulati,coruptia din capitanie si anr trebuie sa ramina pe loc.

NaeKst
25 iulie 2014
anr

Si aici este o haită de șpagagi cum este in toate instituțiile statului "reformat" Romania. Ci e vrea sa știe mai multe să întrebe și va afla.

ct
25 iulie 2014
hm...

zice dl ... " am lucrat numai la stat " pt informare, la stat lucreaza , in 90% din cazuri numai oamenii mediocri , cei care nu rezista in domeniul privat, unde conteaza rezultatele ! de aia merge atat de prost tara asta, bugetari multi, platiti cu bani f multi !

Nemo
25 iulie 2014
ANR

Mai sus toti sub anonimat debiteaza numai idiotenii care incep cu "spagari" sau "incompetenti". Voi va pricepeti la toate, la privati, cat sunt de destepti unii sau altii, dar omiteti sa spuneti ca nu voi 2-3 sunteti filtrul societatii. Eu cred ca nu trebuie sa fi eminent ca sa sti sa conduci o institutie iar nu toti privatii sunt cu studii la Harvard. Si cred ca nu toti privatii sunt usa de biserica. Daca nu ar fi firme private care ar face trocuri cu cei de la stat nu ar mai fi marea coruptie, deci elementul privat / stat pica. Eu cred ca este vorba de valoarea individului. De aici de departe, prin Japonia, indivizii sunt catalogati ca responsabili pana la proba contrarie. Eu cred ca dl. Catana ar trebui sa fie monitorizat dupa ceea ce va face si nu etichetat de la inceput cu hot sau mai stiu eu ce. Eu cred ca va incerca sa faca ceva la ANR. Daca va reusi vom vedea ANR reformat, Daca nu, putem sa-l criticam si sa sarim pe el. Asa este corect.

Daniel Mirchita din Constanta
25 iulie 2014
Catana

Dupa cum a inceput, si din ceea ce se aude prin ANR, bate un vant de schimbare a conceptiei despre standardele navelor din port. Atata vreme cat nu are de pierdut nimic, eu il incurajez sa incerce sa profite de moment si sa inceapa implementarea standardelor de calitate in ANR. Nu vor fi lucruri prea placute si multi il vor injura, ca popeye, !!! , NaeKst, ct, care probabil nu l-ar vrea la ANR. Sunt intru- totul de acord cu Nemo. Eu va doresc succes domnule Catana si nu cititi ineptii. Sunt destabilizatori care se pricep la toate si nu fac nimic in viata lor. Chibiti cu gura urat mirositoare. Dvs sa va amintiti ca nu sunteti " LIFT " ca sa va coborati la un standard atat de josnic.

Anita
25 iulie 2014
Catana

Desi nu am amintiri prea placute despre Catana, nu pot spune ca nu este un om pregatit. Stie despre ce vorbeste cand deschide gura. Pe mine nu m-a ajutat intr-o privinta personala desi ar fi putut sa o faca si i-am purtat pica un timp. Acum lucrurile s-au aranjat si privesc altfel. Este un om hotarat dar putin incapatanat. Cred ca va incerca sa faca ceva pe acolo. Sa vedem daca este lasat sa faca si nu este schimbat rapid.

Viorel - constantean
25 iulie 2014
Felicitari

Felicitari domnului Catana pentru numire. Este un om integru. Cred ca ar putea fi candva si primarul Constantei daca fasole asta de mazare se va da dus. Felicitari si sa faceti treaba buna ! Semneaza: Viorel Vasilcuta - constantean de bun simt

Comandant
25 iulie 2014
ANR

Ma bucur cand vine cineva din randul nostru la o institutie atat de importanta. Nu il cunosc personal dar ii doresc sa faca numai lucruri bune. Asa sa ii ajute Dumnezeu!

Navigator
25 iulie 2014
Dl. Catana

Daca ar fi o colaborare buna intre ANR si SLN cred ca s-ar face lucruri bune si pentru navigatorii romani. Sa nu se mei dea spaga la nicio agentie de crewing, sa nu mai vina in sistem prost pregatiti profesional, etc. Va dau niste subiecte domnule director: MLC 2006, contracte de munca ITF, practica la cadeti asigurata obligatoriu de scoala, standarde ridicate la nave, agentiile de crewing care cer spaga sa fie desfiintate, incurajarea inregistarii navelor sub pavilion romanesc cu scutire de impozite, conlucrare ANR, CERONAV, UMC, ANMB, SLN, Agentiile de crewing pentru identifica solutii la problemele noastre, etc. Daca una din astea o rezolvati, se cheama ca ati facut ceva. Daca sunt mai multe rezolvate, inseamna ca ati facut o treaba exceptionala.

12 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4883 secunde