Spre ce țărmuri se îndreaptă flota mondială?

996
8

Articole de la același autor

Criza din anii 2009 - 2013 a obligat shipping-ul mondial să își schimbe cursul. Cert este că nu se va reîntoarce la ceea ce a fost înainte de recesiune. Dar încotro se îndreaptă? Cine are răspunsul?

Există câteva indicii privind viitorul flotei mondiale. În următorii trei - patru ani va avea loc un masiv proces de întinerire, dar nu prin creșterea numărului de nave noi. Dimpotrivă, comenzile primite de industria navală mondială urmează o tendință de scădere. Reducerea vârstei flotei mondiale are loc în special pe seama navelor bătrâne. Tot mai multe nave uzate fizic și moral sunt trimise la tăiere. Aplicarea Convenției internaționale privind munca și viața pe mare MLC 2006 va duce la scăderea dramatică a numărului de nave sub standard de pe piață, dar și a necesarului de echipaje.

Criza i-a învățat pe armatori că trebuie să fie economi, să reducă cât mai mult cheltuielile pe tona de marfă transportată. Drept ur-mare s-a accentuat tendința de creștere a dimensiunii navelor. În flotele de portcontainere asistăm la apariția unei noi generații: giganții de peste 400 de metri lungime. Iată, în 2013, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering a livrat primele nave de 18.000 TEU, dintr-o serie de 20 de nave comandate de armatorul Maersk Line, iar în 2014, Hyundai Heavy Industries a început lucrările la primul portcontainer de 19.000 TEU, dintr-o serie de cinci nave pentru China Shipping Container Lines, din Hong Kong.

Fiecare navă din generația giganților intrată în exploatare scoate din piață alte două - trei nave, de capacitate mai mică. Și tot atâtea echipaje.

Schimbările tehnologice din ultimele două decenii au făcut ca numărul marinarilor de la bordul navelor comerciale să scadă dramatic. Dacă în anii ´70 - ´80, echipajul unei nave de mare capacitate cuprindea 40 - 50 de persoane, astăzi este de numai 14 - 20 marinari.

Criza economică a intensificat preocupările în această direcție. În 2012, a intrat în exploatare portcontainerul "Safmarine Chilka". Nava, cu o lungime de 249 metri, lățime de 37 metri, capacitate 61.120 tdw și 4.500 TEU, are nevoie de un echipaj de numai nouă oameni. Construit de Hyundai Heavy Industries, pentru flota gigantului A.P Moller-Maersk, portcontainerul este primul dintr-o serie de trei nave WAFMAX, destinate comerțului dintre Africa și Orientul Îndepărtat.

Soluțiile tehnice găsite în cazul lui "Safmarine Chilka" relansează cursa pentru reducerea dimensiunii echipajelor. Este de așteptat ca, în următorii cinci - șase ani, șan-tierele navale să-și adapteze proiectele de nave noi la standardul navigației cu mai puțin de zece oameni la bord.

Viitorul transporturilor maritime este legat de trecerea la navele cu consum redus de combustibili și emisii scăzute de gaze în atmosferă.

În 2012 - 2014, s-au intensificat preocupările marilor companii din domeniu pentru construcția navelor acționate electric, cu gaze ori hi-bride, eficiente energetic și prietenoase față de mediu. Programul Magalog inițiat de Uniunea Europeană încă din 2010 are drept scop trecerea navelor maritime, de pe actualii combustibili, pe gaze naturale lichefiate (LNG). În acest scop este încurajată proiectarea, construcția și utilizarea navelor capabile să meargă cu LNG. Într-o primă fază, gazele naturale lichefiate vor fi utilizate la navele costiere, de pescuit și la cele ale gărzii de coastă.

În 2012, a fost lansat "E-Kotug" - primul remorcher hibrid din Europa, acționat diesel electric și cu acumulatori electrici.

Cum va fi afectată structura echipajelor de schimbările în propulsia navelor? Vor dispărea unele funcții din compartimentul mașini? Vor fi altele noi? 

Comentează știrea

popey
5 iulie 2014
se construiesc nave in draci,de unde scoti balariile astea ?

De obicei cind scrii ,din an in pasti ,vii numai cu balarii in special ptr speriat oamenii,ce urmaresti numai tu stii sau o faci din masochism.Iei informatii de la anumite firme d crewing care au interesul sa faca haos sau citesti intre rinduri pe site-uri de specialitate.Presupun ca articolele tale sint ptr cei care nu au nimic in comun cu meseria asta caci ceilalti au slava domnului de unde sa se informeze.Apropo ptr locuri de munca pe viitor poate se vor destepta si ai nostri sa nu se mai lase fraieriti de firmele de crewing locale si isi vor cauta pe internet sau personal afara viitorul.Sint sute de firme la care poti sa aplici (daca esti pregatit bineinteles) fie ca esti ofiter sau nebrevetat si in timp scurt iti vei gasi de munca.Nu mai ascultati balariile spagarilor de aici despre criza,lipsa posturi virsta limita care sint scornite ptr interesele lor .

constructor naval
5 iulie 2014
popey aiurezi

Clarkson Research Services – consultantul number one din shipping-ul international: în primele patru luni ale anului 2014, șantierele navale coreene au obținut comenzi pentru numai 4.440.000 CGT, cu 17% mai puțin față de anul anterior

ofiter
5 iulie 2014
popey

Daca lucrurile ar fi cum spui tu, nu am mai fi atat de multi navigatori care facem rada cu anul la firmele de crewing. A, locuri de munc[ pe nave fantoma exista. Sunt sute de amariti de marinari care au luat teapa. Au platit taxa, avionul si.. nimic

daniel
6 iulie 2014
informatii eronate...

Pentru cultura generala a reporterului Ion Tita Calin, nava Safmarine Chilka are la ora actuala la bord 21 de membri in echipaj !!! De la 21 la 9...e cale lunga domnule! Nici macar nu iese din port vaporu cu 9 oameni, deoarece nu indeplineste "Safe manning certificate". Asadar inainte sa scrii prostii informeaza-te ! Intr-adevar s-au redus echipajele la orice companie, dar Maersk inca isi pastreaza standardul de cea mai mare companie din lume si nu exista vapor in compania aceasta care sa aibe mai putin de 19 membri in echipaj!

Versace Scarf
9 iulie 2014
Versace Scarf

Awesome post.| Versace Scarf http://www.scarves-outlet.com/versace-scarf-c-65_140

Roberto Cavalli Silk Scarf
10 iulie 2014
Roberto Cavalli Silk Scarf

Hello there! This post couldn't be written any better! Reading through this post reminds me of my old room mate! He always kept talking about this. I will forward this post to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!| Roberto Cavalli Silk Scarf http://www.scarves-outlet.com/roberto-cavalli-c-67

Beats By Dre Outlet
12 iulie 2014
Beats By Dre Outlet

Hi there to all, how is everything, I think every one is getting more from this site, and your views are nice in favor of new users.| Beats By Dre Outlet http://www.drdrebeats-cheap.com/

Un navigator informat
24 iulie 2014
constructii de nave

Da, articolul in sine este corect. Cred ca a scapat lui Tita Calin numarul de navigatori de la nava Safmarine Chilka , sunr 23 daca intreaba cineva, cifra reala din data de 10 Iulie 2014. Safe Manning Cert. este pentru 12 navigatori. In orice caz, capacitatea de transport este in scadere an de an dar datorat crizei mondiale si fluctuatiilor din piata. Sunt doua directii de dezvoltare pentru anii 2015-2020, cu nave de mare tonaj si pe dealta parte cu nave mici care fac transport costier, inland sau in zone nationale.Tendinta este de a reduce transportul rutier si a creste pe cel de pe calea ferata si apa.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5326 secunde