Cum a evoluat traficul maritim portuar românesc, în primele patru luni ale anului 2019

336
Cum a evoluat traficul maritim portuar românesc, în primele patru luni ale anului 2019 - fondtrafic-1558466372.jpg

Articole de la același autor

Evoluția porturilor maritime românești din primele patru luni ale anului 2019 confirmă așteptările. Traficul general de mărfuri a crescut cu 10.25% comparativ cu aceeași perioadă din 2018. Împreună, porturile Constanța, Midia și Mangalia a derulat 19.808.406 tone. 


Cum se explică acest salt? În primul rând, prin creșterea cu 21.36%, față de perioada ianuarie - aprilie 2018, a cantităților de cereale derulate. Au contribuit, de asemenea, și alte grupe de mărfuri cu pondere ridicată în traficul total: îngrășămintele (+43,57), minereurile și deșeuri metalice (+16,89%), mărfurile containerizate (+4,44%) și cărbunii (+ 2,66%).
În această perioadă, transportatorii au beneficiat de o iarnă blândă, astfel că rețelele feroviare și rutiere care leagă porturile cu țara și Europa n-au mai fost blocate de zăpezi, iar navigația pe Dunăre nu a mai fost afectată de secetă ori îngheț. 
Traficul maritim a fost de 15.005.477 tone (în creștere cu 3,17% față de aceeași perioadă din 2018), iar cel fluvial, de 4.802.929 tone (mai mare de 40,38%). 


XXX 
Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 17.178.087 tone de mărfuri, în creștere cu 13,76% față de ianuarie - aprilie 2018. Saltul s-a datorat creșterii exportului de: cereale provenite din România, Serbia și Ungaria (+21,28%), produse petroliere (+15,70%), minereuri și deșeuri metalice (+22,33%), combustibili solizi (+24,74%) și îngrășăminte (+48,47%). 
În structura fluxurilor de mărfuri s-au produs ușoare schimbări. Dacă în primele trei patru din 2018, cerealele și semințele uleioase au avut o pondere de 32,44%, în ianuarie - aprilie 2019 au reprezentat 33,68% din volumul total de mărfuri manipulate. Ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (18,68%), mărfurile containerizate (12,63%), hidrocarburile (11,48%), îngrășămintele și produsele chimice (8,43%), combustibilii solizi (7,13%) și produsele metalice (4,46%).
În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 2.169.858 tone, respectiv 217.030 TEU (containere standard), fiind mai mare cu 4,32%, respectiv 0,44%. 


XXX 
În lunile ianuarie - aprilie 2019, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 2.567.758 tone de mărfuri, mai mic cu 9,78% față de aceeași perioadă din 2018. Cantitățile de hidrocarburile, care dețin o pondere de 93,64% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au diminuat cu 10,37%. 


XXX 
Surpriza o reprezintă micuțul portul Mangalia, care a manipulat 59.353 tone de mărfuri, cu 194,19% mai mult decât în ianuarie - aprilie 2018. În structură, cimentul reprezintă 59,55% din traficul total, iar produsele petroliere 32,00%. 


XXX 
Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 79,3 milioane de tone de mărfuri, în primele patru luni ale anului 2019, în scădere cu 10,5% față de perioada de referință din 2018. 
Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 50,5 milioane tone de mărfuri, cu 3,5% mai puțin decât în ianuarie - aprilie 2018. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 7,3 milioane tone (-18,3%), Kavkaz - 4,1 milioane tone (-43,8%), Taman - 5,7 milioane tone (+23,9%), Rostov pe Don - 4,6 milioane tone (-11,2%), Temryuk - 1,6 milioane tone (+43,5%). 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 2.0668 secunde