În primul semestru din 2016
Porturile maritime românești au manipulat cu 3,21% mai puține mărfuri
259
Articole de la același autor
Fiscul constănțean este în pragul exploziei sociale
04 Iunie 2016
Un român stabilit în Belgia ne propune sistemul de încălzire prin pardoseală cu Far infraroșii
08 Iulie 2016
O lovitură pentru corupția din porturile maritime
30 Iunie 2016
În ciuda creșterii înregistrate de economia națională, traficul de mărfuri din porturile maritime românești a scăzut în prima jumă-tate a anului 2016. Cele trei porturi, Constanța, Midia și Mangalia, au derulat împreună 26.889.146 tone, cu 3,21% mai puțin față de primul semestru al anului trecut.
La rezultatul negativ a contribuit, în principal, scăderea fluxurilor de cereale cu peste 25% și de combustibili minerali solizi, cu aproape 19%. Porturile vor reveni pe plus în al doilea semestru al anului, grație recoltei de cereale foarte bune, din această vară.
Traficul maritim a crescut cu 1,92%, înregistrând 21,26 milioane de tone, iar cel fluvial s-a diminuat cu 18,61%, ajungând la 5,64 milioane de tone.
Dar să vedem care a fost evoluția traficului pe grupe de mărfuri:
a. în creștere față de anul precedent
- petrol brut - 3.743.917 tone (+11,63%);
- articole diverse - 3.647.411 tone (+8,85%);
- produse petroliere - 3.126.461 tone (+19,77%);
- minereuri și deșeuri neferoase - 1.691.838 tone (+3,29%);
- minereuri de fier și fier vechi - 1.346.070 tone (+1,89%);
- îngrășăminte - 1.328.565 tone (+86,09%);
- produse metalice - 996.850 tone (+30,77%);
- produse alimentare - 471.080 tone (+34,44%);
- minerale brute sau prelucrate - 176.855 tone (+16,08%);
- ciment - 73.814 tone (+6,89%);
- animale vii - 46.003 tone (+68,01%);
- celuloză și deșeuri de hârtie - 34.023 tone (+6,09%);
b. în scădere față de anul precedent
- cereale - 7.855.091 tone (-25,60%);
- cărbune - 1.232.235 tone (-18,97%);
- produse chimice - 336.743 tone (-10,92%);
- lemn, plută - 330.172 tone (-27,66%);
- semințe uleioase - 302.541 tone (-7,20%);
- echipamente, mașini - 158.427 tone (-7,67%).
- legume și fructe proaspete - 5.696 (-12,21%)
În primele șase luni ale anului 2016, Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 22.908.072 tone de mărfuri, în scădere cu 5,22% față de perioada de referință din 2015. Grânele și semințele uleioase continuă să dețină ponderea cea mai mare în fluxurile totale de mărfuri, dar trebuie precizat că aceasta s-a redus de la 44,53%, cât era la nivelul anului 2015, la 35,61%, la sfârșitul lunii iunie 2016.
Traficul de containere din portul Constanța a totalizat 3.647.411 tone, respectiv 362.643 TEU, în creștere cu 8,87%, respectiv 7,96%, dar rămâne cu mult sub nivelul capacităților de operare existente.
Portul petrolier Midia este în creștere de trafic, dar și într-o continuă diversificare a mărfurilor manipulate. În intervalul ianuarie - iunie 2016, a derulat 3.891.121 tone, cu 10,67% mai mult decât în perioada similară a anului precedent. Evoluția pozitivă s-a datorat, în principal, cantităților de țiței și de produse petroliere mai mari cu 16,06%, res-pectiv 2,39%.
Micuțul port Mangalia n-a reușit să deruleze decât 89.953 tone, cu 6,32% sub nivelul atins în primele șase luni ale anului 2015.
Să vedem care a fost evoluția fluxurilor de mărfuri pe malul opus al Mării Negre. Porturile rusești au raportat un trafic de 113 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 5,3%. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 45 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 3,5%.
În Ucraina, portul Illichivsk a manipulat 7,748 milioane tone de mărfuri, în scădere cu 12,8%, iar portul Odessa, 10.798.600 tone de mărfuri uscate și 856.000 tone de mărfuri lichide, în creștere cu 6,4%, respectiv cu 61,4% mai puțin.
La rezultatul negativ a contribuit, în principal, scăderea fluxurilor de cereale cu peste 25% și de combustibili minerali solizi, cu aproape 19%. Porturile vor reveni pe plus în al doilea semestru al anului, grație recoltei de cereale foarte bune, din această vară.
Traficul maritim a crescut cu 1,92%, înregistrând 21,26 milioane de tone, iar cel fluvial s-a diminuat cu 18,61%, ajungând la 5,64 milioane de tone.
Dar să vedem care a fost evoluția traficului pe grupe de mărfuri:
a. în creștere față de anul precedent
- petrol brut - 3.743.917 tone (+11,63%);
- articole diverse - 3.647.411 tone (+8,85%);
- produse petroliere - 3.126.461 tone (+19,77%);
- minereuri și deșeuri neferoase - 1.691.838 tone (+3,29%);
- minereuri de fier și fier vechi - 1.346.070 tone (+1,89%);
- îngrășăminte - 1.328.565 tone (+86,09%);
- produse metalice - 996.850 tone (+30,77%);
- produse alimentare - 471.080 tone (+34,44%);
- minerale brute sau prelucrate - 176.855 tone (+16,08%);
- ciment - 73.814 tone (+6,89%);
- animale vii - 46.003 tone (+68,01%);
- celuloză și deșeuri de hârtie - 34.023 tone (+6,09%);
b. în scădere față de anul precedent
- cereale - 7.855.091 tone (-25,60%);
- cărbune - 1.232.235 tone (-18,97%);
- produse chimice - 336.743 tone (-10,92%);
- lemn, plută - 330.172 tone (-27,66%);
- semințe uleioase - 302.541 tone (-7,20%);
- echipamente, mașini - 158.427 tone (-7,67%).
- legume și fructe proaspete - 5.696 (-12,21%)
În primele șase luni ale anului 2016, Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 22.908.072 tone de mărfuri, în scădere cu 5,22% față de perioada de referință din 2015. Grânele și semințele uleioase continuă să dețină ponderea cea mai mare în fluxurile totale de mărfuri, dar trebuie precizat că aceasta s-a redus de la 44,53%, cât era la nivelul anului 2015, la 35,61%, la sfârșitul lunii iunie 2016.
Traficul de containere din portul Constanța a totalizat 3.647.411 tone, respectiv 362.643 TEU, în creștere cu 8,87%, respectiv 7,96%, dar rămâne cu mult sub nivelul capacităților de operare existente.
Portul petrolier Midia este în creștere de trafic, dar și într-o continuă diversificare a mărfurilor manipulate. În intervalul ianuarie - iunie 2016, a derulat 3.891.121 tone, cu 10,67% mai mult decât în perioada similară a anului precedent. Evoluția pozitivă s-a datorat, în principal, cantităților de țiței și de produse petroliere mai mari cu 16,06%, res-pectiv 2,39%.
Micuțul port Mangalia n-a reușit să deruleze decât 89.953 tone, cu 6,32% sub nivelul atins în primele șase luni ale anului 2015.
Să vedem care a fost evoluția fluxurilor de mărfuri pe malul opus al Mării Negre. Porturile rusești au raportat un trafic de 113 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 5,3%. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 45 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 3,5%.
În Ucraina, portul Illichivsk a manipulat 7,748 milioane tone de mărfuri, în scădere cu 12,8%, iar portul Odessa, 10.798.600 tone de mărfuri uscate și 856.000 tone de mărfuri lichide, în creștere cu 6,4%, respectiv cu 61,4% mai puțin.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 09 Iulie 2016
Marţi, 05 Iulie 2016
Sâmbătă, 02 Iulie 2016
Sâmbătă, 02 Iulie 2016
Marţi, 19 Iulie 2016
Luni, 11 Iulie 2016
Sâmbătă, 02 Iulie 2016
Sâmbătă, 02 Iulie 2016
Vineri, 01 Iulie 2016