Previziunile anului 2016

Cum va evolua piața locurilor de muncă pentru navigatori și cadeți

8930
9
Cum va evolua piața locurilor de muncă pentru navigatori și cadeți - cumvaevoluaflorinurziceanu-1453908667.jpg
Care sunt previziunile privind evoluția forței de muncă marinărești în anul 2016? Întrebarea i-am pus-o lui Florin Urziceanu, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Crewing din România (ANACR).

"Piața crewing-ului depinde direct de cea a navlurilor (a tarifelor de transport maritim - n.n.). Având în vedere dinamica lor și ceea ce se întâmplă în industria off-shore, nu putem să nu fim îngrijorați. Prognozele indică o scădere de 60% până la 80% a activității în sectorul off-shore. Piața navelor portcontainer a înregistrat o pierdere de 5 miliarde de dolari în 2015. Apariția navelor portcontainer gigant a pus în mari dificultăți capacitățile mai mici de transport. Multe nave portcontainer relativ noi, construite în urmă cu 12 - 13 ani, vor trebui duse la casare pentru că structura cererii s-a schimbat. Prețul combustibilului a scăzut, iar costurile de exploatare ale navelor portcontainer gigant sunt aproape egale cu cele ale navelor cu capacitatea la jumătate. În mod evident, operatorii se îndreaptă spre navele mai mari, care pot transporta de două ori mai multe containere cu aceleași costuri și același număr de personal. În cazul navelor de tip bulk-carrier, situația este îngrijorătoare. Armatorii pierd între 3.000 și 6.000 de dolari pe zi, în momentul de față, în exploatarea unei nave, din cauza scăderii producției de oțel și a construcțiilor de nave. Astăzi sunt multe bulk-carriere în conservare ori trimise la casare sau scoase la vânzare. În această situație, se vor produce și numeroase schimbări de naționalitate ale navelor portcontainer și bulk-carrier, cu influențe pe piața crewing-ului. 




În acest context general, ofițerii seniori și ofițerii de pe navele specializate de tip tanc probabil că vor fi mai puțin afectați. Cele mai multe probleme le vor avea cei din industria off-shore. Ne așteptăm să avem probleme cu ofițerii juniori și cu cadeții" - a declarat interlocutorul.

Referindu-se la navigatorii români, Florin Urziceanu consideră că sunt avantajați întrucâtva de evoluția cursului de schimb euro - dolar, având în vedere că sunt plătiți în euro.

"În piața off-shore sunt armatori care deja au redus salariile la 50-60% față de momentul începerii crizei din acest sector. De aceea, foarte mulți navigatori se reorientează spre tipurile de nave pe care lucraseră înainte. Mulți vor reveni pe tancurile petroliere. Din fericire, piața acestora este mai bună decât la mărfurile uscate. Se estimează că, datorită intrării în joc a petrolului iranian, va fi o situație acceptabilă pe acest segment de piață și armatorii nu vor avea pierderi. Cu siguranță, evoluțiile din sectorul off-shore și al mărfurilor uscate vor cântări foarte mult în configurația pieței de crewing" - afirmă președintele asociației.

Veștile pentru cadeți nu sunt deloc bune.




"Criza locurilor de practică se menține la același nivel ca și în 2015. În ultimii trei - patru ani, numărul cadeților a fost relativ scăzut, reușind să se îmbarce cei mai insistenți, care și-au dorit un loc de muncă pe mare mai mult decât alții.

Din păcate diferența dintre numărul absolvenților învățământului marinăresc și cei ce obțin brevetul este destul de mare. Probabil că o parte dintre absolvenți se orientează spre alte domenii, fie pentru că așa au dorit de la început, fie pentru că

s-au demoralizat, nereușind să obțină un contract de cadet" - spune Urziceanu.

Asociația Națională a Agențiilor de Crewing din România are 23 de membri, prin intermediul cărora se derulează circa 60% din contractele de îmbarcare.

În anul 2016, organizația este implicată în câteva proiecte cruciale pentru navigatorii români.

"Ne bucurăm de inițiativa Autorității Navale Române în direcția creșterii competenței ofițerilor de marină, pentru că aceasta este singura noastră șansă de a rămâne pe piață și de a avea acces la navele specia-lizate, tancuri petroliere și altele. Asociația noastră susține și participă la elaborarea noii proceduri de examinare a viitorilor ofițeri. Nu va fi o schimbare rapidă. Probabil că noul sistem de examinare va fi implementat în termen de doi ani. De pe acum, vrem să atragem atenția studenților să își schimbe optica în ceea ce privește rezolvarea subiectelor de examen și să se orienteze mai mult pe studiul aprofundat al materiilor, pe înțelegerea și aplicarea teoriei în navigație și nu pe răspunsul la întrebările din test.

În acest an, asociația noastră se va implica în procesul de implementare în legislația națională a Convenției internaționale privind munca și viața pe mare MLC-2006.

Alături de Eurocrew (organizație ce reunește asociații ale companiile de crewing din Croația, Letonia, Polonia, România și Slovacia - n.n.), vom sprijini angajarea navigatorilor europeni și est-europeni pe nave cu pavilion comunitar. Există o directivă în acest sens și o mare deschidere din partea Comisiei Europene" - a declarat Florin Urziceanu.


Comentează știrea

adriana
28 ianuarie 2016
lucru part-time

Colaborare cu castiguri din prima luna! 100-285 de euro lunar! Selectam urgent persoane din toate localitatile tarii, pentru colaborare part-time sau full-time. Castigurile, de 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time), vin din prima luna, iar activitatea este extrem de simpla. Garantam seriozitate maxima si cerem acelasi lucru. Pentru mai multe informatii, solicitati acum detalii unuia dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email: alinuta_gaby88@yahoo.com

hugovictor
28 ianuarie 2016
Batut cimpii

Nea Costica asta, bate cimpii cu gratie ! O spune un CLC nu un Terchea-Berchea ca asta ! Amesteca tot felul de informatii, le pritoceste, si in final, iese "ciorba". Nea Caisa, shippingul mondial, este in cadere libera din 2008, de cind a inceput criza economica globala . In consecinta, si flotele si-au redus activitatea, recte, echipajele. Asa stau lucrurile, nu ce bati tu cimpii !

Virgil Nicolae
28 ianuarie 2016
Locuri de munca

E interesant articolul. Din pacate nu este cea mai corecta abordare. Ma asteptam sa vad ce fac acesti agenti de crewing pentru a avea mai multe locuri pentru romani dar nimic. Se multumesc cu ce au, eventual o spaguta acolo cat casa de la noii veniti si cam atat. Am trecut prin multe agentii de crewing. Toti vor sa para ca sunt taticii navigatorilor, ca ei au painea si cutitul si daca te uiti un pic mai drept in ochii conducatorului, parca i-ai omorat pe masa si pe tacsu, este ca pe vremea de acum 3000 de ani de la curtea Chinei. Daca te uitai la imparat te omora. Pacat ca am ajuns asa si din pacate nu are cine sa ne apere de aceste abuzuri. Fireste, mai sunt cativa care fac exceptie dar majoritatea e cum va spun.

mihai
28 ianuarie 2016
parca acum 6 luni vedea explozie

Nu este acelasi domn care acum 6 luni vedea un boom urias pe piata maritima? se descalica total , daca nu era deja

Mishu
28 ianuarie 2016
Ajunge cu batutul campilor...!

Titza-Ion cand n-are ce sa mai scrie , baga iar subiectul cu locuri ptr cadeti... Si-l intreaba mereu pe acest neica nimeni (sau cum zice cineva terchea berchea) , care desigur ca-l doare undeva de cadeti , numai bani sa iasa din comisiunul de trimitere la munca... Ce mai stie prostanacul asta care-si duce viata de homosexual notoriu printre fatucile pe care le pastoreste ?!? El stie sa vanda doar forta de munca , adica un fel de vanzator de sclavi... (Pentru asta a cheltuit statul cu tine mah idiotule ?!? Hai sictir cu agentia ta si tot neamul tau !!!

x
31 ianuarie 2016
.

Se tot vorbește de noul tip de examene,oameni buni încetați cu aberațiile alea de teste lipsite de orice legătură cu meseria pe care o practicăm. Subiectele sunt făcute de oameni care n au mai călcat pe mare de zeci de ani,cu cerinte expirate. Cum sa ridicați nivelul de pregătire al navigatorilor români cand in facultății practica e aproape inexistenta,cand materia este aceiași ca acum 40 50 de ani,la fel și profesorii,care din păcate nu vor să înțeleagă că multe au evoluat. Credeți că niște întrebări schimbate și penibilul studiu de caz în care nota depindea de starea de spirit a comisiei sau starea financiară a celui evaluat. Ieșiți din birourile dumneavoastră și când faceți deplasări în afară pentru așa zisele schimburi de experiență sau "training-uri" întrebați angajații celorlalte autorități cum se obțin brevetele în țările lor și cum mulți dintre ei le trimit prin poștă la efectuarea sea service-ului necesar funcției,se pare că ei s au prins că armatorul are ultimul cuvânt la promovare nu numărul prietenilor "navromiști"

Urziceanu, cazacu, etc
1 februarie 2016
sa ne mai lase in pace...

Unul din rechinii crewing-ului romanesc. Aceleasi prostii le repeta la fiecare interviu. Criza, criza, criza...limbaj de lemn la cap de tabla. Cum sa ne implicam mai mult astfel incat sa ii depasim pe polaci, pe croati pe cei din jurul nostru la conditii de munca si salarizare. Nu v-ar interesa un asemena subiect D-le Urziceanu? Normal ca nu, ca doar din comisioane mai mari si spagi mai multe pot trai multi paduchiosi, inclusiv cu implicatii in politica locala. Sau am spus gresit? Maine poimaine veniti si cu impozitarea marinarilor cu 40% cu motivatia ca "asa e in Europa"

Firma de Crewing
19 februarie 2016
Vand

SOCIETATE COMERCIALA PLATITOARE TVA, COMPLET MOBILATA/ECHIPATA LA STANDARD RIDICAT, IN SPATIU INCHIRIAT IN CLADIRE DE BIROURI SITUATA CENTRAL, OBIECT PRINCIPAL DE ACTIVITATE RECRUTARE SI FURNIZARE PERSONAL NAVIGANT, CU AUTORIZARE A.N.R. VALABILA SI CERTIFICARE MLC 2006 BUREAU VERITAS VALABILA, CONTRACT DE COLABORARE CU PARTENER EXTERN IN CURS DE EXPIRARE (15.03.2015). Pret 15.000 EUR Mobilierul este compus, in principal, din: - 1 birou directorial cu extensie si scaun directorial - mobilier birou directorial cu dulap si rafturi - 1 masa sedinte cu 4 scaune vizitatori - 1 birou executiv cu extensie, scaun directorial si 2 scaune vizitatori - 1 receptie cu scaun secretara - 1 masuta cu 2 fotolii asteptare vizitatori - 3 dulapuri cu rafturi pentru dosare - mobila bucatarie completa si electrocasnice: frigider, cuptor microunde, prajitor, espressor Phillips SAECO - 3 calculatoare HP, fiecare cu monitor HP - server HP si retelistica wi-fi - 1 imprimanta laser HP - centrala telefonica si 2 telefoane interior - 10 tablouri cu nave si platforme marine - 2 aparate aer conditionat - jaluzele Vertiroll TEL:0743172406

Gica
28 aprilie 2016
Cadeti

Cum puteti afirma ca au plecat cei mai insistenti cadeti?! Nu va e rusine? Habar n-aveti despre ce vorbiti. La cadeti nu se uita nimeni si daca se uita, se uita atat de urat de parca i-ai fi furat din casa persoanei respective. Cei mai multi cadeti care au reusit sa isi efectueze stagiul de practica au fost cei care au avut relatiile mai puternice, cunostintele potrivite si nu ma refer la cunostintile asimilate in facultate. Sunteti penibil!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7188 secunde