"Cutremur" la Autoritatea Navală Română

3070
2
Printr-un ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, emis în data de 19 septembrie 2012, activitatea Autorității Navale Române a fost reorganizată.


Principalele modificări aduse în structura instituției constau în reorganizarea în două direcții principale: Direcția Siguranța Navigației (având în vedere atribuția de bază a instituției) și Direcția Tehnică (care reunește componentele tehnice ale activității ANR, privind inspecțiile tehnice și certificarea tehnică a navelor, în strânsă corelare cu activitățile legate de sistemul informatic și de comunicații al instituției). 
 "Prin reorganizarea activității pe toate componentele sale (direcții, servicii și departamente) se urmărește eficientizarea activității astfel încât să se asigure furnizarea unor servicii de calitate în domeniul navigației civile, creșterea exigenței și a gradului de profesionalism în activitatea curentă și asigurarea unui management intern mai funcțional și mai flexibil" - se arată în comunicatul de presă al ANR.
Optimizarea activităților desfășurate de Serviciului Informatică are în vedere finalizarea, în viitorul apropiat, a două proiecte importante derulate cu fonduri europene:  poiectul RORIS și proiectul privind monitorizarea și eficientizarea fluxurilor de lucru și de documente în cadrul ANR. 
"Raportat la solicitările și cerințele actuale ale domeniului navigației civile și la faptul că numărul furnizorilor de educație în domeniul navigației este în continuă creștere, a apărut necesitatea monitorizării permanente a acestora, în scopul reducerii numărului de nonconformități, a creșterii gradului de promovabilitate și a îmbunătățirii rezultatelor la examenele organizate de ANR, astfel încât să se asigure o poziționare superioară a personalului navigant român pe piața forței de muncă europeană și internațională. În aceste condiții, s-a impus o reconsiderare a politicii ANR, pentru asigurarea unui proces obiectiv, transparent și independent, prin înființarea Serviciului Monitorizare Furnizori de Educație, în subordonarea directă a directorului general, care să răspundă acestor necesități" - precizează comunicatul.
De asemenea, pentru a răspunde mai bine cerințelor industriei de transport maritim și pe căi navigabile interioare, pentru un mai bun control al activității de examinare a personalului navigant și asigurării independenței și obiectivității personalului acestei activități, Serviciul Examinare Personal Navigant a trecut în directa subordine a directorului general.
Din necesitatea coordonării eficiente a activităților juridice, a managementului intern și a resurselor umane, s-a înființat
Direcția Juridică. 
"Serviciile componente ale Centrului Maritim de Coordonare, ca direcție și verigă intermediară de decizie și comunicare, se reorganizează prin trecerea în subordinea directă a directorului general ca servicii distincte, în scopul eficientizării acțiunilor specifice sistemului prin coordonarea acestora la vârf, optimizării informaționale și luării deciziilor în cazul intervențiilor de necesitate, având în vedere că, în situații de urgență, este necesară o comunicare mai eficientă și luarea de decizii rapide pentru intervenție și răspuns" - se arată în comunicat.
Schimbările vizează și structura organelor sale teritoriale operative. Au fost desființate căpitănii zonale, fiind înființate trei departamente de căpitănii (maritim, maritim - fluvial și fluvial).
"În ceea ce privește reorganizarea fostelor căpitănii zonale, s-a avut în vedere reducerea birocrației, controlul eficient al activității din zonele de jurisdicție aferente, eficientizarea managementului intern și a proceselor decizionale, monitorizarea în timp real a traficului de nave, siguranța navigației și prevenirea poluării prin exploatarea și gestionarea cu maximă eficiență a sistemelor de management al traficului de nave și de monitorizare implementate în ultimii ani în cadrul ANR. 
Astfel, Departamentul Căpitănii Maritime include acum căpităniile de port Mangalia, Midia și Constanța, precum și căpităniile de port de la Cernavodă la Constanța. Departamentul Căpitănii Dunărea Maritimă include căpităniile de la Sulina până la Brăila, iar Departamentul Căpitănii Dunărea Fluvială include căpităniile de port de la Brăila până la Orșova. 
Actuala organizare a organelor teritoriale operative corespunde astfel zonelor de jurisdicție ale administrațiilor portuare și de căi navigabile naționale, autorităților cu atribuții similare ale țărilor riverane și va conduce la facilitarea unei mai bune cooperări și colaborări cu acestea, la reducerea costurilor administrative ale activităților ANR, precum și la asigurarea unei aplicări unitare a tarifelor practicate funcție de specificul traficului (maritim și fluvial). 
Schimbările de la ANR echivalează cu un cutremur instituțional. Mulții dintre actualii șefi își vor pierde postul. Primii vizați sunt directorii fostelor căpitănii zonale. 
Deși nimeni nu o spune cu voce tare, modificările de la ANR au în vedere, printre altele, tăierea rădăcinilor instituționale ale unor practici încetățenite de ani și ani în porturile românești, care țineau de domeniul corupției și al evaziunii fiscale. Să sperăm că vechile năravuri nu vor fi înlocuite cu altele asemenea. 


Comentează știrea

Atomică
24 septembrie 2012
Cutremur la Anr

Pentru a stâlpi corupție ar trebui schimbări toți de la parter la 10 nu așa pe sarite si nu doar schimbati ci dați si pe mana DNA ,

hiroshima
26 septembrie 2012
anr

Cand politicul intervine in viata economica iata ce rezulta : haos . Aceste masinatiuni politice si perverse au dus la moartea a doua persoane din ANR. Concluzia ? Nu e restructurare si reorganizare , ci este nazism. Calca peste cadavre doar ca sa isi atigna scopurile.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3511 secunde