Navigația pe Dunăre e pusă în pericol de zeci de epave

Articole de la același autor
Căpităniile zonale solicită mai multe competențe pentru a asigura fluidizarea activității. Este vorba de atribuții crescute în ceea ce privește înmatricularea, radierea navelor și altele. "Este firesc să se dorească o descentralizare mai mare a deciziei, de la nivelul ANR spre căpităniile zonale. Se va realiza acest lucru" - a promis Constantin Matei.
Șefii inspectoratelor tehnice teritoriale au fost informați că, la nivelul ANR, va fi înființată o direcție tehnică care va coordona întreaga activitate în domeniu. Noua structură le va stabili normele după care vor fi executate inspecțiile la nave, precum și standardele tehnice pe care acestea trebuie să le îndeplinească.
Constantin Matei a declarat că intenționează să solicite trecerea Autorității Navale Române de la statutul de instituție publică extrabugetară, la cel de regie autonomă. "În momentul de față ANR este instituție publică, dar angajații ei nu sunt funcționari publici. Deși se autofinanțează, este supusă acelorași canoane ca instituțiile care primesc bani de la buget. Statutul de regie autonomă ne va permite să ne îmbunătățim activitatea. Nu este ceva nou. Modelul se aplică în cazul Autorității Aeronautice, care este regie autono-mă. În plus, cred că ANR ar trebui să treacă de la Ministerul Transporturilor în subordinea primului ministru. Transferul va duce la înlăturarea actualului conflict de interese. În prezent, ANR trebuie să inspecteze navele aflate în proprietatea companiilor în care acționar majoritar este chiar Ministerul Transporturilor" - a afirmat Constantin Matei.