60 de salvatori constănțeni caută naufragiați în largul mării

727
60 de salvatori constănțeni  caută naufragiați în largul mării - herculesinajutorulnaveimedy2089b-1337783252.jpg

Articole de la același autor

În zilele de 24 și 25 mai 2012 se desfășoară un amplu exercițiu pe mare, la care participă echipaje și nave ale Autorității Navale Române, Ministerului Apărării, Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare - ARSVOM, Gărzii de Coastă, Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime și ale unor firme private. Operațiunea este coordonată de Comandamentul Operațional pentru Poluare Maritimă, din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență.

Ion Voicu, directorul ARSVOM, a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", că astfel de exerciții au loc o dată la trei ani și permit evaluarea capacității de intervenție în cazul accidentelor navale majore, în care mediul și viețile oamenilor sunt puse în pericol.

ARSVOM participă cu 60 de oameni, remorcherul "Hercules" (o navă construită în 1988, dotată cu un motor de 6.000 CP, care atinge o viteză de 10 - 12 noduri și poate ieși pe o mare de forța 7- 8, în larg), două șalupe finlandeze SAR (14 m lungime, construite din aluminiu, care sunt propulsate pe bază de jet și dezvoltă o viteză de 30 noduri) și trei șalupe de intervenție și depoluare. În cadrul exerci-țiului, echipajele ARSVOM vor executa operațiuni de căutare și salvare a naufra-giaților și de depoluare a apelor mării.

Statul român este obligat (de convențiile internaționale la care a aderat și de recomandările Uniunii Europene) să asigure serviciul de intervenție pentru salvarea vieților omenești și în caz de poluare.

Chiar dacă în zona de coastă a României accidentele navale au fost relativ puține, trebuie asigurată forța de intervenție capabilă să acționeze rapid și eficient în orice moment.

Unul dintre cele mai dramatice evenimente navale a avut loc pe 7 mai 2001, când pe tancul petrolier "Mesta" s-a produs o explozie. Nava bulgărească de 75.000 tdw, care transporta 2.000 t de slop (un amestec de apă și reziduuri petroliere rezultate din spălarea tancurilor) a luat foc în rada portului Constanța, la 5 mile de capătul digului de nord. 300 tone de reziduuri ardeau și apăruseră primele semne de poluare. În explozie, un marinar a fost ucis și altul a fost dat dispărut. 29 dintre membrii echipajului au fost salvați, iar alți cinci au refuzat să părăsească nava.

La salvarea echipajului, stingerea incendiului și prevenirea unei catastrofe ecologice a fost mobilizată o forță navală cum rar s-a mai văzut la un eveniment maritim petrecut în rada portului Constanța. Circa 20 de unități navale, în frunte cu cele ale Grupului de Intervenții și Salvare Navală (actualul ARSVOM) au acționat în zonă. După 11 ore de luptă, focul a fost biruit.

De atunci și până astăzi, ARSVOM a participat la numeroase operațiuni de salvare a celor aflați în pericol și la acțiuni de depoluare. Cea mai recentă intervenție a fost la nava "Medy", sub pavilion Turcia, care s-a scufundat pe 1 septembrie 2010, în dreptul pescăriei Eforie Sud, la 4 mile de țărm. După cum se știe, la bordul ei se aflau 22 tone de motorină și 2.300 kilograme de ulei. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4786 secunde