Statul a uitat că România e țară maritimă

1018
3
Statul a uitat că România  e țară maritimă - port-1336916142.jpg
Faptul că România este țară maritimă, cu o bogată rețea de ape interioare ar trebui să se reflecte în organigrama Ministerului Transporturilor și în structura personalului său. Există o direcție generală a aviației civile, cu personal specializat, dar nici măcar un amărât de compartiment care să se ocupe de transporturile pe apă.

În 2010, când a început "reforma statului", direcția generală de transport naval a fost aruncată la lada de gunoi. Odată cu ea, au dispărut din minister, la nivel executiv și de condu-cere, toți cei ce pricep cu ce se mă-nâncă shipping-ul. Ce să mai vorbim de secretarii de stat. În Guvernul Ungureanu, ajunsese să răspundă de transportul naval un fost dealer auto.

Din cauza acestor anomalii institu-ționale și a deprofesionalizării, Ministerul Transporturilor și-a pierdut capacitatea de reglementare în domeniul industriilor maritime și fluviale. Fără structuri specializate și oameni pregătiți, nu mai e capabil să urmărească, să analizeze și să priceapă ce se întâmplă în transporturile pe apă, să producă actele normative necesare.

În ultimii doi ani, am asistat la degradarea funcției de reglementare a ministerului. Cel mai cras exemplu este al neratificării de către România, până la această dată, a Convenției muncii în domeniul maritim MLC - 2006. Pentru că nimeni din Ministerul Transporturilor nu pricepe o iotă din respectiva convenție, sarcina de a prepara documentația pentru proiectul de lege a fost încredințată Sindicatului Liber al Navigatorilor. În prezent, numeroase activități aflate în grea suferință - precum remorcajul și pilotajul maritim - au nevoie de intervenția ministerului. Ce să mai vorbim de proiecte de mare însemnătate pentru țara noastră, precum asigurarea adâncimilor Dunării și regularizarea cursului ei, care așteaptă de ani de zile să fie băgate în seamă.

Îi aducem la cunoștință noului ministru al Transporturilor, Ovidiu Ioan Silaghi, că România deține 35 de porturi maritime și pe apele interioare. Pe platformele lor activează 764 de agenți economici autorizați în următoarele activități: operare portuară, pilotaj, remorcaj, legare dezlegare nave, agenturare, brokeraj, bunkeraj, aprovizionare nave, construcții și reparații navale, transport de mărfuri sau de persoane pe apă, măsurători tehnice, dragaj, asistență, salvare, ranfluare etc. La acestea se adaugă 98 de agenții de crewing.

Volumul de activitate din transpor-turile pe apă este uriaș. Potrivit raportului ANR, în 2011 au fost ope-rate 79.720.116 tone de mărfuri în porturile românești. Pe căile navigabile interioare au fost transportate 96.891.670 tone de mărfuri și 796.836 pasageri (mai puțin cei de pe bacuri). Apele românești au fost tranzitate de 58.144 nave maritime și 41.402 nave fluviale. 2.303.173 pasageri au fost transportați cu bacurile. De asemenea, au fost înregistrate 46.223 voiaje ale navigatorilor români.

În subordinea ministerului se află mai multe structuri specializate în shipping: Autoritatea Navală Română, Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare, Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale - CERONAV, Administrația Fluvială a Dunării de Jos, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța, Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile, Compania Națională de Radiocomunicații Navale "Radionav" SA, Compania Națională Adminis-trația Porturilor Dunării Maritime, Compania Națională Administrația Porturilor Dunării Fluviale.

În alte state, pentru o activitate atât de laborioasă s-ar inventa un minister special. 

Comentează știrea

Mardare
14 mai 2012
Pentru CRINA de ieri si toti agramatii PDL-isti :

asa si? Radu Mazare este intradevar infectat de 8 ani, iar viata ii este oricum limitata. Vai ce stire noua. O stie si Nicusor Constantinescu, insa totul este tinut evident sub tacere, in mare din motive politice. Oricum asemenea lucruri nu se dau public, cu una cu alta. Uitati-va la fata lui de aproape si la structura epidermei. Este primul lucru dupa care poti sa iti dai seama de starea agravata in care se afla Radu. Pielea sa este scorojita, edilul folosind machiaj si fond de ten pentru a-si cosmetiza semnele de deteriorare fizica, din ce in ce mai vizibile. De asemenea, boala ii determina o slabire continua a organismului si o pierdere in greutate accentuata. Uitati-va la picioarele sale, vor ajunge treptat piele si os. Iar asta nu e de ras. Omul trebuie sa se tina de sport si sa aiba o nutritie extrem de echilibrata. Acum cativa ani de zile, aparusera zvonuri in media ca Mazare ar fi fost in Brazilia sa-si schimbe ficatul. S-a facut o gramada de zarva mizerabila si galceava propagandista, insa nimic nu a fost clarificat. Acum insa s-a aflat ca el de fapt fusese atunci la clinica din Sao Paulo, unde i-a fost detectata maladia si unde se deplaseaza periodic pentru control. Asta ca sa nu mai vorbeasca lumea despre faptul ca ar avea afaceri ilegale si hoteluri de lux in Brazilia. De asemenea, in Madagascar exista o clinica vestita izolata de mass-media, subventionata de rusi si chinezi, pentru research-ul evolutiei si tratamentul bolii. Mazare a devenit astfel interesat de institutie, unde isi face tratamente si proceduri pentru incetinirea procesului. Asadar, sa nu mai fim rai totusi. Omul chiar se lupta cu viata. El nu merge acolo in vacante sau pentru distractie, ci pentru tratament. Iar ca primar a fost bun, chiar daca nu i-au iesit toate cele planificate si in pofida faptului ca este criticat non-stop. Fiti sinceri cu voi si uitati-va la oras si cate s-au facut in mandatul sau. Care alt primar a mai ajutat batranii ca el? Hai sa incercam sa nu mai judecam omul cu una cu doua, caci fiecare este cu necazurile sale in viata. Iar boala sa nu este motiv de gluma.

gill
14 mai 2012

un articol la obiect . tara maritima fara nici un reprezentant serios in guvern si in institutiile internationale maritime . zeci de mii de marinari si de constructori navali bantuie lumea , cand in tara avem cai navigabile , porturi , santiere navale la Dunare si Marea Neagra . fara comentarii ...........

xxx
14 mai 2012
demisia

MERGIU nesimtito, n-auzi? Demisia!!!!!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0835 secunde