De ce părăsesc constructorii de nave "Daewoo - Mangalia"?

3593
6
De ce părăsesc constructorii de nave
"Oamenii vin zilnic la sediul sindicatului și întrebă: ce se întâmplă și ce viitor are această societate? Nu pot să mă pronunț. Cei ce vor decide sunt acționarii coreeni. În calitate de lider de sindicat și cu experiența pe care o am, eu cred că aceștia nu vor vinde acțiunile pe care le dețin. Nimeni nu cumpără - o știu și cei de la Ministerul Economiei. Șantierul este girat la băncile coreene. Nu va veni nimeni să cumpere acțiunile unei companii cu datorii la băncile din Coreea."

Declarația de mai sus îi aparține lui Marin Florian, liderul Sindicatului "Navalistul", din cadrul companiei mixte româno - sud coreene "Daewoo - Mangalia Heavy Industries". Tabloul sumbru zugrăvit de el are o mare încărcătură emoțională. Cuvintele exprimă îngrijorarea a mii de constructori de nave din Mangalia, a mii de familii, pentru care prezentul și viitorul companiei nu mai oferă certitudini.

"În cadrul societății nu mai sunt comenzi. Mai sunt două nave de construit: un vrachier pentru un armator grec și un portcontainer de 8.600 TEU. În privința portcontainerului sunt tot timpul zvonuri. S-a știut că există comenzi pentru patru asemenea nave, dar ultima oară s-a aflat (nu știu dacă este real) că se vor face doar două. În mod sigur s-a început debitarea la unul dintre ele. La sfârșitul lunii mai începutul lui iunie, ar putea începe debitarea pentru al doilea portcontainer. Dacă nu vor fi comenzi, forța de muncă se va diminua în continuare. Am fost anunțați că se va reduce numărul subcontractorilor. În prezent, circa 200 de salariați de pe platformă, care se ocupau cu cuplarea blocsecțiilor în doc sunt plătiți cu 75% din salariu pe o perioadă de trei săptămâni, între 23 aprilie și 11 mai" - a afirmat liderul de sindicat.

Potrivit spuselor sale, de la aproape 8.000 de lucrători, cu subcontratori cu tot, care munceau la DMHI în perioada de creștere economică, în prezent au mai rămas 3.000 - 3.500. Numărul angajaților proprii ai DMHI s-a redus de la 4.700 la 2.500 - 2.700.

În prezent - afirmă Marin Florian - între 30 - 40 lucrători părăsesc compania în fiecare lună. Sunt plecări de bună voie, dar și concedieri pentru indisciplină (furt din șantier, consum de alcool la locul de muncă). "Salariații pleacă pentru că nu se mai câștigă, nu mai fac ore suplimentare și nu mai au siguranța viitorului. Pleacă în Norvegia și Germania" - explică liderul de sindicat.

Dar să vedem și punctul de vedere al conducerii DMHI, comunicat de purtătorul său de cuvânt, Mihai Andrei. În contextul general (marcat de recesiune în industria navală mondială, excedent de capacități de transport, prudența armatorilor, reticența băncilor și presiunea exercitată de concurența Chinei), "DMHI încearcă să-și conserve resursele limitate și să-și completeze portofoliul contractual actual de 9 nave ( vrachiere clasa "Kamsar-max" și portcontainere de 8.600 TEU) față de capacitatea deținută într-o cât mai bună măsu-ră, atât prin acțiuni susținute de divizia de marketing a acționarului principal, cât și prin acțiuni proprii privind serviciile de reparații nave, reluate odată cu anul 2012. Totuși, în acest context economic general și al industriei în special, actualul mix de producție nu poate oferi condiții de profitabilitate, iar flexibilitatea noastră de concepție și producție va fi determinantă pentru strategiile viitoare de marketing și business."

Purtătorul de cuvânt precizează că "actualul set de comenzi al societății, descris mai sus, conține toate proiectele de 8.600 TEU contractate inițial."

Referindu-se la evoluția forței de muncă, purtătorul de cuvânt îl contrazice pe liderul de sindicat, afirmând că "DMHI nu a avut niciodată numărul propriu de angajați la dimensiunea de 4.700 persoane, fiind într-o medie de aproximativ 3.000 - 3.200 de-a lungul existenței sale. Fluctuația naturală a anului 2011 și a primului trimestru 2012, pe fondul unui volum de activitate la un nivel similar cu cel din urmă cu doi - trei ani, în condițiile unui câștig de productivitate a muncii din ultimii ani și a acțiunilor manageriale de eficientizare, nu a necesitat completarea posturilor vacante; la momentul actual angajații DMHI fiind în număr de 2.750 persoane."

Datele din bilanțurile financiar - contabile publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice diferă de ceea ce susține purtătorul de cuvânt. Potrivit acestora, numărul mediu de salariați a evoluat după cum urmează: 2008 - 3.781 persoane, 2009 - 3.929 persoane, 2010 - 3.451.

Sindicatul se așteaptă la o clarificare în activitatea DMHI. "Cât de curând ar trebui să se lămurească lucrurile și la noi. La compania mamă, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), a fost ales un nou președinte. El își va alege o echipă și va decide și viitorul DMHI. De trei ani se tot discută un acord între DSME și statul român în privința majorării capitalului social al DMHI" - afirmă Marin Florian.

Comentează știrea

masina cu soldati
2 mai 2012
moartea rosie smurd

Eu sunt MOARTEA ROSIE SMURD si eu fac ce vreau in tara asta ! Eu sunt MOARTEA ROSIE SMURD si mi-am propus sa ucid acest popor ! Deja v-am demonstrat ca eu MOARTEA ROSIE SMURD sunt mai tare ca presedintele si guvernul acestei tari ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD am cumparat tractoare SMURD , motorete SMURD , barci SMURD si urmeaza sa cumpar submarine SMURD ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD am facut presiuni enorme la colegiul medicilor pt a obtine asigurari malpraxis pt soldatii care lucreaza pe masinile EPA SMURD dar fara nici un rezultat !Pt mine MOARTEA ROSIE SMURD nu exista reguli si legi in tara asta ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD am deturnat banii si masinile care trebuiau sa ajunga la ambulanta ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD am sabotat ambulanta privand-o de masini si aparatura medicala ! Va spun si mai repet pt mine MOARTEA ROSIE SMURD nu exista reguli si legi in tara asta ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD va pot spune ca am facut dispecerate in toata tara doar ca sa imi justific activitatea ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD cand merg la un caz merg insotit doar de mass media altfel nu mai merg ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD am cheltuit cei doi la suta doar dupa bunul meu plac si nu ma poate verifica nimeni pt ca eu sunt MOARTEA ROSIE SMURD ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD oblig cadrele medicale din spitale sa faca voluntariat pe masina SMURD iar cine refuza I se deface contractual colectiv de munca ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD am facut doar afaceri paguboase pt statul roman ! Eu MOARTEA ROSIE SMURD coordonez majoritatea dispeceratelor din tara si trimit la locul solicitarii doar masina EPA cu soldati chiar daca exista masina cu medic si asistent la ambulanta ! Doar pt mine MOARTEA ROSIE SMURD nu exista reguli si legi in tara asta ! Eu MOARTE ROSIE SMURD m-am pus singur imparat pe ISU ! Eu sunt MOARTEA ROSIE SMURD!!!

muncitor
2 mai 2012
dmhi

Nea Marine poate ar trebui sa povestesti cu indemnai lumea la greva acum doi ani cand dmhi avea armatorul in curte sa semneze contracte,iorga si coreeni te rugau sa astepti pana semneaza si discutati dupa dartu nu...,,BATMAN,,, BATMAN,,,na te n gat acu ce facem?....

Ion TIȚA-CĂLIN lu' peste
2 mai 2012
Nr. salariati DMHI

Deci nenea purtatoru' de cuvant al DMHI zice "o medie de aproximativ 3.000 - 3.200 de-a lungul existenței sale", adica vreo 15 ani, iar matale, ziaristu lu' peste vorbesti de media pe 3 ani. Normal ca difera mediile tzatza-Calin!

Revoltat
2 mai 2012
Felicitari

Da, coreenii au un management performant si mai presus de atat, un profund respect pentru angajatii romani. Nu capuseaza compania, stimuleaza moral si financiar oamenii, toti lucreaza cu placere si fara stres, in acord cu cele mai moderne concepte ale managementului resurselor umane. Ar trebui ca strazile orasului sa poarte numele persoanelor din conducere iar noi sa purtam tricouri cu mutrele lor.

cristi
2 mai 2012
Un bun salariu

Daca stii sa copiezi si sa lipesti un anunt ,atunci poti castiga bani lucrand de acasa in internet.Tot ceea ce iti trebuie este sa ai un calculator si conexiune la internet.Nu iti trebuie decat 10 minute pe zi ca sa pui un anunt.Daca vreti sa aflati mai multe detalii puteti intra in contact prin email [email protected]. Se castiga bani in fiecare zi Sa aveti o zi buna!

rzvan
9 mai 2012
ne pasa de constanta

Pana acum n-am avut cu cine vota,acum este baiatul asta curajos care se bate cu mafia lui Mazare,Christian Gigi Chiru!Constanta merita mai mult!

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 28 Septembrie 2011
Stire din Economie : Industria navală schimbă macazul
Pagina a fost generata in 0.1958 secunde