Despăgubiri de 460.000 de euro pentru pasagerii navelor de croazieră

627
Parlamentul European a votat pachetul legislativ Erika III. Acesta urmărește creșterea siguranței maritime prin prevenirea accidentelor și a poluării, sporirea siguranței pasagerilor și a echipajelor în fața riscurilor de accidente.Până la sfârșitul anului 2016, operatorii vaselor de pasageri clasa A vor fi responsabili pentru orice pagubă adusă pasagerilor. Ei trebuie să plătească până la 2.587 de euro pentru bagaje pierdute sau deteriorate și până la 460.000 de euro în caz de vătămare corporală sau la decesul cauzat din vina sau ca urmare a neglijenței transportatorului.

Liste negre permanente
Controlul conformității navelor maritime cu standardele internaționale privind siguranța, prevenirea poluării și condițiile de trai și de muncă la bordul navelor va fi asigurat de către statul portului. Vor fi inspectate periodic toate navele care intră într-un port al Uniunii Europene.În timp ce Consiliul European se exprimă pentru o interzicere temporară a vaselor care nu respectă standardele în vigoare de a folosi porturile UE, europarlamentarii sunt pentru o interzicere permanentă și stabilirea unui liste negre permanente.

Autoritate pentru dezastru
Statele membre vor institui o autoritate competentă și independentă care va lua decizii cu privire la primirea navelor aflate în primejdie într-un loc de refugiu. Astfel, poluarea poate fi limitată, iar impactul asupra țărilor învecinate poate fi redus. Acest amendament este important deoarece în cazul multor dezastre s-a pierdut timp prețios fiindcă nu se putea decide care port este responsabil pentru primirea unei nave în primejdie.
Prin modificările adoptate, deputații europeni se exprimă pentru independența organismelor de investigație, o dată limită pentru inițierea investigațiilor și obligația statelor membre de a implementa liniile directoare ale Organizației Maritime Internaționale (OMI) privind tratamentul echitabil aplicat navigatorilor în cazul unui accident maritim. Acestea nu vizează incriminarea căpitanului și a echipajului.
În final se subliniază importanța aplicării de către statele membre a unei metodologii comune de investigarea accidentelor.
Directiva prevede crearea unei baze de date pentru accidentele maritime, sub denumirea de Platforma de Informare Euro-peană cu privire la accidente pe mare, în care vor fi salvate și evaluate date legate de accidente maritime.(I.T.C.)

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.3976 secunde