Fraudă de 13,361 milioane de lei, din fondurile europene
199
Articole de la același autor
E jale mare în portul Constanța! De două zile autoritățile nu mai iau șpagă de la nave!
08 Octombrie 2016
"Ați fost pentru marina comercială o mândrie a României"
06 Septembrie 2016
Cât a pierdut portul Constanța din cauza externalizării serviciilor Administrației Portuare?
15 Octombrie 2016
Mobila de lux și mobila din carton, în competiție la târgul din Mamaia
14 Octombrie 2016
Serviciul Corp Control, Anticorupție și Integritate din Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a finalizat controlul privind implementarea a două proiecte de e-guvernare, cu fonduri europene, de către Consiliul Județean Suceava (CJ). Furnizorii de hardware și soluții IT din aceste proiecte sunt SC Expert One Research SRL și SC Siveco România SRL.
Ancheta a constatat licitații trucate și rapoarte de implementare false, acceptate ca atare de către Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale (OIPSI). Valoarea totală a proiectelor se ridică la 13.361.118 lei din care 7.169.321 lei fără TVA s-au cheltuit pentru IT. Concluziile raportului au fost înaintate către Direcția Națională Anticorupție.
Obiectul controlului l-au reprezentat proiectele CJ Suceava: "Implementarea de soluții de e-guvernare la nivelul a 15 localități din județul Suceava I" (cod SMIS 48451, contract din 5 septembrie 2014 cu SC SIVECO România SRL), și "Implementarea de soluții de e-guvernare la nivelul a 15 localități din județul Suceava III" (cod SMIS 48457, contract din 20 august 2014 cu SC Expert One Research SRL). Prin aceste proiecte, CJ Suceava trebuia să achiziționeze o soluție informatică și componente hardware necesare pentru a informatiza o serie de servicii oferite de primăriile din localitățile județului: registrul agricol, serviciul de taxe și impozite locale, serviciul financiar și cel de contabilitate, resurse umane, management documente, componente de management proiecte etc.
În urma verificărilor, echipa de control a constatat o serie de nereguli:
• nevoia de achiziții IT a fost creată artificial;
• oferte câștigătoare neconforme și tratament neegal aplicat ofertanților;
• criterii de calificare restrictive; procesul de atribuire a contractelor "cu dedicație";
• soluția informatică implementată nefuncțională în parametrii prevăzuți în contract;
" ‰ (‘a raportări false.
În concluzie, Raportul (sinteza Raportului AICI) constată faptul că "ofertarea de condiții/elemente optime, prin documentele tehnico-financiare prezentate la licitație, în scopul îndeplinirii cerințelor caietului de sarcini, dar neîndeplinirea acestora în final (având concursul beneficiarului cât și al OIPSI) poate fi încadrată la secțiunea a 41-a "infracțiuni împotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene" din L.78/2000, cu atât mai mult cu cât din start s-a creat o necesitate artificială, iar soluțiile tehnice diferă deși se dorea o integrare a sistemelor informatice".
Raportul este primul rezultat al controlului tematic cerut de conducerea MFE asupra proiectelor de informatizare a instituțiilor publice.
Ancheta a constatat licitații trucate și rapoarte de implementare false, acceptate ca atare de către Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale (OIPSI). Valoarea totală a proiectelor se ridică la 13.361.118 lei din care 7.169.321 lei fără TVA s-au cheltuit pentru IT. Concluziile raportului au fost înaintate către Direcția Națională Anticorupție.
Obiectul controlului l-au reprezentat proiectele CJ Suceava: "Implementarea de soluții de e-guvernare la nivelul a 15 localități din județul Suceava I" (cod SMIS 48451, contract din 5 septembrie 2014 cu SC SIVECO România SRL), și "Implementarea de soluții de e-guvernare la nivelul a 15 localități din județul Suceava III" (cod SMIS 48457, contract din 20 august 2014 cu SC Expert One Research SRL). Prin aceste proiecte, CJ Suceava trebuia să achiziționeze o soluție informatică și componente hardware necesare pentru a informatiza o serie de servicii oferite de primăriile din localitățile județului: registrul agricol, serviciul de taxe și impozite locale, serviciul financiar și cel de contabilitate, resurse umane, management documente, componente de management proiecte etc.
În urma verificărilor, echipa de control a constatat o serie de nereguli:
• nevoia de achiziții IT a fost creată artificial;
• oferte câștigătoare neconforme și tratament neegal aplicat ofertanților;
• criterii de calificare restrictive; procesul de atribuire a contractelor "cu dedicație";
• soluția informatică implementată nefuncțională în parametrii prevăzuți în contract;
" ‰ (‘a raportări false.
În concluzie, Raportul (sinteza Raportului AICI) constată faptul că "ofertarea de condiții/elemente optime, prin documentele tehnico-financiare prezentate la licitație, în scopul îndeplinirii cerințelor caietului de sarcini, dar neîndeplinirea acestora în final (având concursul beneficiarului cât și al OIPSI) poate fi încadrată la secțiunea a 41-a "infracțiuni împotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene" din L.78/2000, cu atât mai mult cu cât din start s-a creat o necesitate artificială, iar soluțiile tehnice diferă deși se dorea o integrare a sistemelor informatice".
Raportul este primul rezultat al controlului tematic cerut de conducerea MFE asupra proiectelor de informatizare a instituțiilor publice.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 26 August 2016
Marţi, 21 Iunie 2016
Marţi, 14 Iunie 2016
Marţi, 07 Iunie 2016
Vineri, 22 Aprilie 2016
Luni, 18 Aprilie 2016
Marţi, 08 Martie 2016
Luni, 07 Martie 2016
Sâmbătă, 03 Octombrie 2015