Goana după laptopuri. Pandemia a golit rafturile magazinelor

1152
Goana după laptopuri. Pandemia a golit rafturile magazinelor - goanadupalaptopsursaedsource-1603904352.jpg

Articole de la același autor

Ca să parafrazăm celebra goană după aur din 1848, când în California s-au descoperit cantităţi uriaşe de aur şi peste 300.000 de persoane din Statele Unite ale Americii dar şi de peste hotare, au venit pe pământul făgăduinţei să se îmbogăţească, tot aşa, păstrând proporţia desigur, tot mapamondul a început goana după un laptop când ne-a lovit pandemia.

Dacă în aprilie 2020 vânzările de laptopuri înregistrau cea mai mare scădere din ultimii patru ani, după nici două luni, în apropierea începutului de an şcolar, vânzările au explodat. Şi faptul că tot mai multe companii atât private cât şi de stat şi-au trimis angajaţii să lucreze de la domiciliu, a contribuit la golirea rafturilor magazinelor. Înainte de pandemie doar 10% dintre angajaţi lucrau de acasă. După ce s-a dat Ordonanţa de Urgenţă aproape 85% au preferat să lucreze din intimitatea căminului. Potrivit Eurostat, România s-a aflat în primul semestru al anului 2020, pe primul loc în Uniunea Europeană la importurile de laptopuri, cu 38% mai mult faţă de perioada similară a anului trecut. Cererea fiind mare, stocurile s-au golit, iar preţurile s-au dublat. „Furnizorii din ţară nu mai au în magazii decât produse scumpe, care nu s-au vândut. Să dai acum pe un laptop care costa 800 de euro, pentru că atât valora, să dai acum 1.600 de euro, nu se merită. Este problemă mare cu stocurile. Comenzile din China vor veni în trei luni. Noi cumpărăm de la reprezentanţii locali ce găsim şi cât găsim, iar de pe piaţa din Europa achiziţii punctuale, stocuri de 40, 50 de bucăţi”, ne-a spus Eugen Petică, general manager, la un important magazin de electrocasnice din Constanţa.

Cererea de laptopuri tot mai mare

Analiştii de la Canalys, cea mai mare firmă de cercetare la nivel mondial în domeniul tehnologiei, arată că piaţa computerelor din România a urcat în T3 cu 12,7%, faţă de acum un an, ajungând la 79,2 milioane de unităţi vândute. Şi livrările au crescut cu 13%, fiind importate 64 de milioane de unităţi, 2020 fiind cel mai bun din ultimii zece ani. Lenovo şi-a recâştigat poziţia de lider pe piaţă, cu o creştere de 11,4%, după ce a livrat 19,2 milioane de unităţi, urmat de HP cu 18,6 milioane de unităţi vândute. Creşteri mari au înregistrat şi Acer şi Apple, iar Dell a scăzut cu 0,5%. O posibilă explicaţie a cererii mari de laptopuri ar fi şi că şcoala online şi telemunca nu se pot face oricum. Dacă mai punem la socoteală că şi comportamentul cumpărătorului s-a schimbat, faptul că mai mult cumpărăm online, iar interacţiunea cu obiectul nu mai există şi pornirile noastre sunt de a cumpăra mai repede, în funcţie de nevoi.

„Programele necesare efectuării orelor online nu se puteau ţine pe telefoane mobile, pe ecrane de 6 inch şi cu laptopuri îmbătrânite. Toată lumea a vrut un laptop performant şi atunci a fost acest boom pe piaţă”, ne-a explicat Eugen Petică.

Până la sfârşitul anului tendinţa rămâne aceeaşi, posibil în trei luni piaţa să se regleze din punct de vedere al cererii şi al ofertei, când marii producători din China şi Taiwan vor avea ce vinde.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3118 secunde