Grevă pe nava turcească "Lady Didem", sub pavilion Panama
383
Articole de la același autor
Francul elvețian a pierdut 1.47 bani
16 Februarie 2016
Cum vrea ANR să scape de coada marinarilor
12 Februarie 2016
Au fost furați 525 de stabilopozi din digul de larg
01 Aprilie 2016
Băncile din Constanța au scos la vânzare mii de apartamente, vile, spații comerciale și terenuri
05 Martie 2016
Portuarii ies în stradă pentru condițiile speciale de muncă
22 Februarie 2016
Petrolul ieftin a devenit un coșmar pentru omenire
11 Februarie 2016
Nava "Lady Didem", sub pavilion Panama, se află în portul Constanța, în dana nr. 53, pentru a descărca 900 tone de ceapă din Egipt. Potrivit Sindicatului Liber al Navigatorilor și Inspectoratului ITF România, operatorul navei este o firmă din Turcia și, cel mai probabil, armatorul este tot turc. Echipajul este multinațional, incluzând marinari din Turcia, Georgia, India și Siria.
Salariile nebrevetaților variază între 300 și 700 dolari pe lună, fiind cu mult sub standardul internațional. Pe navele cu pavilion de complezență, cum este și cel panamez, standardul minim prevăzut în contractele ITF este de 1.500 dolari pe lună, în cazul timonierului.
Mai mult, salariile sunt neplătite de trei până la șase luni. Condițiile de muncă și viață de la bordul navei nu satisfac cerințele Convenției internaționale MLC 2006, aflată în vigoare și ratificată de România.
"Navigatorii nu mai sunt dispuși să participe la nicio operațiune comercială a navei și nu vor să plece cu nava din port până când nu li se achită la zi salariile restante și până când trei navigatori nu vor fi repatriați, doi dintre ei având contractul terminat, iar al treilea reclamând condițiile precare de la navă" - se arată în comunicatul dat publicității.
Salariile nebrevetaților variază între 300 și 700 dolari pe lună, fiind cu mult sub standardul internațional. Pe navele cu pavilion de complezență, cum este și cel panamez, standardul minim prevăzut în contractele ITF este de 1.500 dolari pe lună, în cazul timonierului.
Mai mult, salariile sunt neplătite de trei până la șase luni. Condițiile de muncă și viață de la bordul navei nu satisfac cerințele Convenției internaționale MLC 2006, aflată în vigoare și ratificată de România.
"Navigatorii nu mai sunt dispuși să participe la nicio operațiune comercială a navei și nu vor să plece cu nava din port până când nu li se achită la zi salariile restante și până când trei navigatori nu vor fi repatriați, doi dintre ei având contractul terminat, iar al treilea reclamând condițiile precare de la navă" - se arată în comunicatul dat publicității.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 07 Aprilie 2016
Joi, 07 Aprilie 2016
Miercuri, 06 Aprilie 2016
Marţi, 05 Aprilie 2016
Luni, 04 Aprilie 2016
Marţi, 29 Martie 2016
Marţi, 29 Martie 2016
Sâmbătă, 26 Martie 2016
Vineri, 25 Martie 2016
Miercuri, 23 Martie 2016