Concurs IMM-urile duc greul industriei textile

262

Articole de la același autor

În ultimii trei ani, industria textilă a înregistrat o scădere de 35 - 40%, din cauza incapacității firmelor mari de a se adapta la cererea de pe piața internă.
"La fiecare șase luni se înregistrează scăderi medii ale producției de 7 - 8%. În perioada ianuarie - iunie, exporturile de textile și încălțăminte au scăzut cu 2,1%, în timp ce importurile au crescut cu 14,5%. În același timp, numărul de salariați din firmele de profil s-a micșorat cu 9,1%. De asemenea, în premieră, a scăzut și numărul angajaților din industria de încălțăminte", spune Aureliențu Popescu, vicepreședintele Federației Patronatelor din Industria Ușoară (FEPAIUS).
Declinul industriei textile este "susținut" de restructurarea și închiderea multor fabrici mari, care nu fac față concurenței la export și nici nu se pot adapta la piața internă, din lipsă de fonduri.
"Peste 70% din firmele care activează în acest segment de piață sunt IMM-uri. Lor le este mai ușor să controleze piața internă, fiindcă vorbim de costuri mai mici de promovare și extindere. Firmele mari s-au bazat exclusiv pe exporturile în lohn, considerând că piața internă nu le aduce câștiguri mari. Acum nici măcar lohn-ul nu mai aduce profituri însemnate", spune vicepreședintele FEPAIUS.
Drept urmare, aportul net al industriei textile la bugetul de stat a scăzut drastic, de la 2 miliarde euro în 2006 la 270 milioane euro în 2007. În aceste condiții, IMM-urile nu pot face față concurenței neloiale a textilelor din China, care acaparează încet dar sigur piața.
"Producători interni mari reprezintă cam 15% din totalul de 4.450 de firme de textile active. Multe dintre ele și-au creat și branduri pentru piața autohtonă, pentru a redresa scăderea continuă a producției. Le este însă greu să se adapteze, din cauza costurilor mari de înființare a magazinelor, rețelelor de distribuție și de aprovizionare cu materie primă", mai spune Popescu.
În același timp, firmele mici și mijlocii au aproape numai branduri interne, pe care reușesc să le promoveze pe plan local și național, prin intermediul târgurilor de profil.
"Manifestările expoziționale nu mai sunt privite ca un mediu eficient de distribuție a produselor. IMM-urile din industria textilă au înțeles că un târg este cea mai bună infrastructură pentru încheierea de contracte de afaceri, profitabile pe termen lung", consideră Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură (CCINA) Constanța.

În ultimii trei ani, industria textilă a înregistrat o scădere de 35 - 40%, din cauza incapacității firmelor mari de a se adapta la cererea de pe piața internă.
"La fiecare șase luni se înregistrează scăderi medii ale producției de 7 - 8%. În perioada ianuarie - iunie, exporturile de textile și încălțăminte au scăzut cu 2,1%, în timp ce importurile au crescut cu 14,5%. În același timp, numărul de salariați din firmele de profil s-a micșorat cu 9,1%. De asemenea, în premieră, a scăzut și numărul angajaților din industria de încălțăminte", spune Aureliențu Popescu, vicepreședintele Federației Patronatelor din Industria Ușoară (FEPAIUS).
Declinul industriei textile este "susținut" de restructurarea și închiderea multor fabrici mari, care nu fac față concurenței la export și nici nu se pot adapta la piața internă, din lipsă de fonduri.
"Peste 70% din firmele care activează în acest segment de piață sunt IMM-uri. Lor le este mai ușor să controleze piața internă, fiindcă vorbim de costuri mai mici de promovare și extindere. Firmele mari s-au bazat exclusiv pe exporturile în lohn, considerând că piața internă nu le aduce câștiguri mari. Acum nici măcar lohn-ul nu mai aduce profituri însemnate", spune vicepreședintele FEPAIUS.
Drept urmare, aportul net al industriei textile la bugetul de stat a scăzut drastic, de la 2 miliarde euro în 2006 la 270 milioane euro în 2007. În aceste condiții, IMM-urile nu pot face față concurenței neloiale a textilelor din China, care acaparează încet dar sigur piața.
"Producători interni mari reprezintă cam 15% din totalul de 4.450 de firme de textile active. Multe dintre ele și-au creat și branduri pentru piața autohtonă, pentru a redresa scăderea continuă a producției. Le este însă greu să se adapteze, din cauza costurilor mari de înființare a magazinelor, rețelelor de distribuție și de aprovizionare cu materie primă", mai spune Popescu.
În același timp, firmele mici și mijlocii au aproape numai branduri interne, pe care reușesc să le promoveze pe plan local și național, prin intermediul târgurilor de profil.
"Manifestările expoziționale nu mai sunt privite ca un mediu eficient de distribuție a produselor. IMM-urile din industria textilă au înțeles că un târg este cea mai bună infrastructură pentru încheierea de contracte de afaceri, profitabile pe termen lung", consideră Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură (CCINA) Constanța.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.1604 secunde