INVESTIȚIA DE MILIOANE DE EURO ce va schimba polul comercial al CONSTANȚEI!

4540
18
Construcția centrului comercial Cora Constanța se apropie de final. Investiția uriașă, în valoare de 58 milioane de euro, a dat de mâncare, pe timp de criză economică, unei armate de constructori, transportatori, furnizori de servicii, producători de materiale de construcții și de echipamente. Gigantul edificiu ridicat în coasta podului "de la butelii" cuprinde hypermarket-ul Cora și o galerie comercială cu peste 50 de magazine. Suprafață totală închiriabilă, de 18.000 de metri pătrați, este contractată, în proporție de 80%, de brand-uri renumite.


"Nu mai avem mult de lucru - spune un meșter de pe șantier. Acum, lucrăm la finisajele din zona magazinelor închiriate. Rețelele de utilități, parcarea subterană și cea de la suprafață sunt gata, iar în hipermarket-ul Cora, deja, se depozitează mărfurile." Bărbatul, în vârstă de vreo 50 de ani, este din Sibiu. Și-a început activitatea pe acest șantier în urmă cu doi ani, când s-a pus pia-tra de temelie a centrului comercial. Povestește: "La un moment dat eram vreo 600 de sibieni. Am rămas doar 40. Parcă îmi pare rău că se termină totul." 


Cora Constanța va fi una dintre construcțiile reprezentative ale orașului și un pol al comerțului constănțean. Chiar înainte de inaugurare, care va avea loc la începutul verii, investiția și-a pus amprenta asupra urbei. Intersecția de la pod cu șoseaua I.C. Brătianu a fost lărgită, modernizată, semaforizarea fiind înlocuită cu sensul giratoriu. Traficul rutier a căpătat fluență. Să sperăm că această schimbare nu va conduce la creșterea numărului de accidente. 


Piața imobiliară a zonei va simți, la rândul ei, influența binefăcătoare. Cu siguranță, în scurt timp, valoarea terenurilor și imobilelor din zonă va exploda. Impactul cel mai mare va fi asupra comerțului. Noul complex își va aduna clientela, în primul rând, din cartierele străbătute de șoseaua I.C. Brătianu, dar și de cele mai depărtate, care au căi de comunicații directe spre Cora Constanța. Locuitorii din cartierul Palas până la Obor și de la CET până la Baba Novac își vor remodela comportamentul comercial. 


Inevitabil, noul complex va rupe din cota de piață a celorlalte unități de profil. Cele mai afectate vor fi micile magazine de cartier. Multe dintre ele vor trage obloanele, pentru că nu vor putea face față concurenței. Efectul va fi puternic resimțit și de marile magazine din zonele centrale ale orașului, dar și de hiper și supermarket-urile de la marginea lui. Soluția aleasă pentru această investiție este interesantă. O vreme, marile lanțuri comerciale au preferat să-și amplaseze super și hipermarket-urile la marginea orașelor. Motivele erau legate de eficiența economică. În acele zone se găseau suprafețe mari de terenuri fără construcții și, foarte important, mult mai ieftine decât în centru.


Astfel, în jurul marilor orașe s-au născut adevărate centuri comerciale, cu o densitate mare de mari magazine, care se concurează în draci. Acum, a apărut tendința inversă: fuga hipermarket-urilor spre zonele urbane centrale, cât mai aproape de consumatori. Trebuie remarcat și un alt aspect. Cora Constanța introduce în circuitul economic un teren neproductiv din zona centrală a municipiului. Pe acel aliniament, până la Gara Constanța, sunt suprafețe uriașe de teren ocupate cu linii de cale ferată inutile sau slab circulate. Contribuția lor la economia municipiului și la cea națională este destul de firavă. Autoritățile locale ar trebui să analizeze, împreună cu Ministerul Transporturilor, soluțiile pentru eliberarea lor, inclusiv prin mutarea Gării Constanța în afara orașului. 


Comentează știrea

18 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Gok
21 mai 2013
Cale ferata Subterana

Este clar ca nevoile comunitatii in secolul XXI sunt de a traversa orasul direct si fara a ocoli calea ferat pe distante mari. Asa ca s-ar impune ca linia de tren si gara sa fie trecute in Subteran, iar in spatiul ramas liber trasarea unor strazi care sa inlesneasca traversarea orasului de la Strada Ion Ratiu la CET, fara ocolisuri mari. Pentru calea ferata a trebui cautate solutii de transport zonal spre exemplu Constanta Ovidiu Lumina Navodari, sau Constanta - Aeroport Mihail Kogalniceanu. Trenul este alternativa cea mai rapida si ieftina la transportul rutier si n-ar trebui inlaturata tinanad cont numaru l crescut de accidente, dar si costurile suplimentare care le ridica infrastructura rutiera. Din pacate banii comunitatii locale sunt cheltuiti pe proiecte de imagine si ambitii personale ale edililor, iar pentru proiectele de interes amjor nu exista fonduri... Asteptam schimbarea!!!!!

O mamaie
21 mai 2013
Stati sa-mi pun ochelarii

Asta o fi C.E.T-ul ? Asta e CET-ul promis. Primarul s-a tinut de cuvant. " Un nou CET ,o gogomanie mai ieftina- USL-Radu Mazare " M-am lamurtit,maica. Au explodat preturile in zona. Dragul de el ! Primarul inimilor noastre !

SEIKO
21 mai 2013
Pt 2

Stimata doamna, nu v-ati saturat de gogoritzele si promisiunile fara fundament ale USL-ului, si mici atentii de ochii lumii???? Cum va plangeti de gigacalorie, primarul inimilor noastre s-a tinut de cuvant, ne-a facut imn a marit taxa de habitat si urmeaza si alte surprize, asa ca votati-l in continuare ca sa avem pe cine injura!

BRAVOO
21 mai 2013
HAHAHA

Sigur !! o sa isi ia o mare teapa...o sa vedeti peste cativa ani.Numai exista putere de cumparare,oamenii is mai chibzuiti la banii

gara
21 mai 2013
s-o muti pe mata

eu , adica gara nu ma mut, unde ati vazut voi gara mutata in afara orasului ??? la istanbul exista gara frumoasa si in partea europeana si in cea asiatica, la amsterdam gara e aproape de centru, cine p...a mea a scris articolul asta??? se vede ca e scris la comanda..

Stratan
21 mai 2013
corect

Pai asa si e ! Ei habar nu au despre ce e vorba cu gara si cu liniile de acolo .Incurca pe multi trenurile chiar nu stiu de ce sunt asa contra si sa faci cica pasaj sau s-o muti in subteran ? :)) Pai dedesubt se afla si tunelu saligny si alte conducte de petrol . E scris la Comanda celor care au dat avizele pentru mall care tin partea mall-ului ! In rest , lasa ca mai facem un sens giratoriu !

Răspuns la: s-o muti pe mata
Adăugat de : gara, 21 mai 2013
eu , adica gara nu ma mut, unde ati vazut voi gara mutata in afara orasului ??? la istanbul exista gara frumoasa si in partea europeana si in cea...
Gigi Constanteanul
21 mai 2013
despre GARA

Pana sa mutam gara, mai bine s-ar gandi cineva cum sa curetze toooat azona din Ftza Garii. Sa- i dea o alta fatza. Statia aia RATC de tabla din anii 80' , floraresele care arunca apa de la flori exact acolo, BISNITZARI mai multi decat calatorii din staie, tarabele ala aruncat pe acolo....tziganii care cersesc.. etc.Vechea autogara care pute a WC, Aialalti spre Mangalia tipa din toti plamanii si scuipa seminte peste trecatori.. Intersectia aia blocata de autocare...He he.. Si cand te gandesti ca asta e principala poarta a orasului...

europeanu
21 mai 2013
Gara

Cand vorbim de mutatul garii vorbim NUMAI de terenurile din care hotul de mazare sa-si mai traga niste spagi multiple.Sper sa nu mai apuce animalul.

anti gunoaie si mizerie din centrul orasului,peninsula si cam in toate cartierele orasului
21 mai 2013
doresc sa protestez impotriva nesimtirii primarului, a parazitismului angajatilor primariei si neimplicarea generala a insti tutiilor subordonate primariei

RISE Project Afacerea "Cainele fara stapan". Vezi in contul caror firme ajung milioane de euro de la bugetul local de Radu Tutuianu RISE PROJECT Miercuri, 24 aprilie 2013, 12:00 Actualitate | Administratie Locala Maidanezi Maidanezi Foto: Agerpres Cainii fara stapan sunt o afacere de multe milioane de euro in Romania. Primariile din marile orase ale tarii au alocat sume foarte mari pentru programe de prinderea, transportul si gestionarea populatiei canine insa rezultatele sunt departe de a fi satisfacatoare.

andrei
21 mai 2013
Prost amplasat

Da,imbunatateste aspectul zonei dar zau ca nu vad de ce l-au pus tocmai acolo.E peste mana sa ajung dar o data de curiozitate voi merge.

18 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2853 secunde