Istoria Cinzano, un brand celebru astăzi în toată lumea

214
Istoria Cinzano, un brand celebru astăzi în toată lumea - aperol1jpg-1644330939.jpg

Articole recomandate

Cinzano, un vermut iconic încă de la crearea sa în 1757, își sărbătorește 265 de ani de viață în 2022, adăugând aproape trei secole de pasiune, tradiție și experiență în viticultură. Născut în Torino, Italia, și faimos în întreaga lume, moștenirea culturală a lui Cinzano a atras atenția iubitorilor de aperitive din întreaga lume, datorită unui portofoliu remarcat prin gustul amar care se bucură de o popularitate tot mai mare în ultimii ani, odată cu renașterea cocktail-urilor clasice sau a altora inovatoare, cu vermut ca unul dintre ingredientele cheie, și tendința de a savura vermut curat sau cu gheață în țări precum a noastră.

Ritualul consumului de vermut a fost transmis din generație în generație ca acompaniament perfect pentru celebrarea spontaneității, ca o experiență a prezentului cu privire la moștenirea trecutului și ca o recunoaștere a lucrurilor mărunte care câștigă în valoare atunci când sunt împărtășite cu familia și prietenii.

Aperol Spritz comanda online de pe Emag

Brandul, recunoscut pentru bogata sa moștenire artistică, a creat un comitet de istorici de seamă și profesori universitari coordonați de Paolo Cavallo, șeful arhivelor istorice ale companiei, și format, printre alții, din Giovanni De Luna, Valentina Colombi, Giorgio Bigatti, Primo Ferrari și Carlo Vinti. Mulți membri ai comitetului erau originari din Torino, împrejurare care le-a intensificat și mai mult pasiunea și dedicarea pentru redescoperirea istoriei Cinzano și a moștenirii Regatului Savoia. Comitetul, care a petrecut trei ani cercetând arhivele regale din Torino și cele 40.000 de dosare care făceau parte din marea arhivă a lui Cinzano, a revizuit documentația și obiectele din perioada 1568-1990 pentru a se asigura că moștenirea mărcii va fi păstrată și promovată și mai departe, după aniversarea a 265 de ani.

Povestea lui Cinzano a început la mijlocul secolului al XVIII-lea în Torino, Italia, când frații Giovanni Giacomo și Carlo Stefano Cinzano și-au propus misiunea de a deveni maeștri distilatori și au deschis prima cramă a mărcii, numită Casa Cinzano. Atunci s-a născut capodopera acestei perechi de frați: Cinzano Rosso. Rețeta? Maghiran, cimbru si alte 33 de ingrediente din Alpii italieni. Celebrul Vermut din Torino! Așa a fost cunoscut acest preparat unic, care avea să împartă în curând afișul cu un văr direct: Cinzano Bianco, a cărei formulă a oferit o combinație diferită de ierburi. Pelinul, scorțișoara, cuișoarele, gențiana și citricele au fost protagoniștii celei a doua creații a fraților Cinzano.

La un secol după prima incursiune comercială în lumea băuturilor, Cinzano este deja un brand după toate standardele. Până la punctul în care, în 1851, a început să renunțe la producția artizanală pentru a face loc unei producții industriale masive. Și, după cum se spune, a luat piața pe sus. În 1887, Cinzano a fost primul brand care și-a făcut reclamă într-un ziar, mai exact în prestigiosul Il Telegrafo din Livorno. Apoi, în 1911, o altă premieră: primul brand care-și face reclamă din... avion! Care a zburat pe deasupra orașului Milano, afișând un banner imens cu numele mărcii sus, pe cer.

Tot Cinzano a fost primul brand care a deținut o reclamă cu neon. Unde altundeva, dacă nu la Paris, orașul luminii! Povestea nu se termină aici, însă. La acea vreme, artiști renumiți și-au etalat talentul pe numeroasele afișe pe care Cinzano le aloca barurilor și magazinelor care vindeau linia de băuturi a mărcii. Astfel, în anul 1925 a luat naștere logo-ul nemuritor care a gravat marca pe milioane de retine: literele albe ale cuvântului Cinzano încadrate de culorile albastru și roșu. Prima, făcând aluzie la Marea Mediterană și la tradiția nobilimii. A doua, referință clară la pasiunea și vivacitatea vermutului.

Astăzi, Cinzano este o emblemă internațională, recunoscută în întreaga lume datorită vermutului său.

Printre tipurile de vermut Cinzano găsim clasicele Cinzano Rosso și Cinzano Bianco, precum și cele două soiuri artizanale, Rosso și Bianco, din gama premium Cinzano 1757. Atât consumatorii, cât și barmanii se bucură de vermutul Cinzano, fie ca aperitiv cu gheață și o felie de portocală sau lămâie, sau ca ingredient în cocktailuri la fel de clasice și emblematice precum Negroni, American sau Boulevard.

Evident, în acești ani de istorie bogată, Cinzano a început să fabrice și alte tipuri de băuturi, pe lângă clasicul și celebrul vermut. Între ele, vinul spumant prosecco, ideal pentru alte cocktail-uri de succes, precum celebrul în ultimii ani Aperol Spritz.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.264 secunde