"Lista neagră" a navigatorilor - mit sau realitate?

13350
18

Articole de la același autor



În anii ’90, în shipping-ul românesc funcționa metoda "listei negre". Navigatorii nemulțumiți de salarii, de contractele de îmbarcare și condițiile de muncă, cei care se revoltau când nu erau plătiți cu lunile ori erau abandonați prin porturi străine, erau amenințați că vor fi puși pe "lista neagră", dacă mai cârtesc. Asta însemna că nu îi va mai angaja nimeni. 


Culmea, cei ce foloseau această sperietoare erau chiar foștii lor colegi cu care împărțiseră aceleași cabine și aceeași apă de tanc, dar care avansaseră pe scara vieții, primind nave în bare-boat de la companiile Navrom, Petromin și Romline, sau care își deschiseseră agenții de crewing. 


Trebuie spus că metoda era folosită și pentru a destructura Sindicatul Liber al Navigatorilor, singurul organism care apăra drepturile marinarilor. Lupii de mare erau amenințați că, dacă iau contactul cu sindicatul sau Federația Internațională a Transportatorilor, nu vor mai fi angajați de nimeni. 


Au trecut aproape două decenii de atunci. Oare se mai practică și în zilele noastre metoda "listei negre", l-am întrebat pe Adrian Mihălcioiu, liderul SLN.


"În ultima vreme, câțiva navigatori s-au plâns la sindicat că anumite agenții de crewing din România i-au amenințat că îi pun pe «lista neagră» și nu vor mai naviga pe navele grecești. Trebuie precizat din capul locului că așa-numitele "liste negre", care cuprind navigatorii indezirabili, sunt interzise prin convențiile internaționale. Fiind vorba de o îngrădire a dreptului la muncă, contravin Constituției și legilor României", a declarat liderul SLN.


În shipping-ul internațional se practică metoda unor liste legale negre, gri sau albe, dar acestea nu se referă la oameni, ci la nave, companii de navigație, pavilioane, registre navale - a precizat Mihălcioiu. "În cazul în care un pavilion are un număr mare de nave sub standard, care sunt reținute de autoritățile portuare pentru deficiențe, este trecut pe «lista gri» sau «lista neagră». Este o metodă de atenționare a pieței asupra riscurilor pe care și le asumă intrând în relații comerciale cu anumite companii de navigație, un mijloc de atenționare a porturilor care primesc navele înmatriculate în acele pavilioane. Serviciul de Port State Control din România, spre exemplu, este mult mai atent cu navele al căror pavilion figurează pe «lista neagră», unora dintre ele interzicându-le accesul în porturile noastre, pentru că reprezintă un pericol pentru siguranța navigației. Spre deosebire de listele pentru marinari, acestea sunt legale, sunt transparente, fiind folosite ca instrumente pentru creșterea siguranței navigației. Mai există și o listă a pavilioanelor de complezență (pavilioane în care sunt înscrise nave ale altor state decât cel de pavilion). Și aceasta este, de asemenea, transparentă, legală. Pavilioanele de complezență sunt în atenția autorităților, a ITF și a sindicatelor navigatorilor din întreaga lume pentru numărul ridicat al cazurilor de nerespectare a anumitor standarde."


Conform legislației internaționale și a celei naționale, singurele criterii de care trebuie ținut cont la îmbarcarea marinarilor sunt: starea sănătății și competența profesională. 


"Navigatorii nu pot fi angajați dacă nu sunt apți din punct de vedere medical și dacă cunoștințele, pregătirea și experiența lor nu corespund cerințelor postului. Dar dacă marinarul este apt să navige, iar competența sa este inferioară postulului solicitat, poate fi angajat pe un post inferior, pe care poate performa", spune Mihălcioiu. 


Liderul SLN nu crede că, în zilele noastre, agențiile de crewing și-ar permite să creeze o "listă neagră" comună. Cel mult astfel de liste ar putea avea un caracter intern, individual.


"Este normal și firesc ca unele agenții să aibă în vedere unele persoane pe care nu vor să le mai angajeze, din considerente obiective sau subiective. Până la urmă, dragoste cu sila nu se poate face. Opinia mea este că societățile de navigație și de crewing care se respectă nu acționează pe baza listelor negre, ci a testelor de pregătire profesională. Aceasta contribuie la respectul navigatorilor față de angajatori. Din păcate, sunt societăți care folosesc alte standarde de recrutare a personalului și atunci se gândesc că ar putea recurge și la «lista neagră». Poate că respectiva listă nu există cu adevărat, poate că este folosită doar ca metodă de amenințare. Cert este că unii dintre navigatorii care nu și-au găsit de lucru timp mai îndelungat ajung să se întrebe dacă nu cumva eșecul lor este efectul «listei negre». Pe unii dintre ei care sunt membrii noștri de sindicat i-am ajutat să își găsească un loc de muncă. Atunci și-au dat seama că «lista neagră» era doar în imaginația lor. Repet: ceea ce trebuie să știe orice navigator este că astfel de liste sunt interzise, fiind ilegale. Iar dacă există probe că se folosesc amenințări cu «lista neagră», acestea trebuie puse la dispoziția procurorilor, Autorității Navale Române și a Sindicatului Liber al Navigatorilor", a precizat liderul SLN.


Comentează știrea

18 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Michi
2 octombrie 2017
Lista neagra in Grecia

Asa este .

Barbu
2 octombrie 2017
Educatie

Marinarii trebuie sa stie ca munca lor trebuie respectata. De ce sa iti fie frica sa iti ceri banii munciti? Ce vor grecii astia, sa muncim pe degeaba ? Or fi ei vechi pe mare dar traba asta cu liste daca iti ceri drepturile este o vrajeala de lichele. Armatori de tinichea care oricum trebuiesc evitati ar face asa ceva. Companiile serioase nu fac liste nici in Grecia. Are dreptate domnul de la sindicat.

Michi
2 octombrie 2017
Lista neagra in Grecia

Asa este , exista aceste liste negre pentru Grecia exact cum a fost pentru compania Ermis formata din navele de la Petromin iar romanii in proportie de 90% se duc la cele trei companii formate din Ermis.. Daca ne gandim ca politica externa a Greciei in perioada 1990 se facea la Bucuresti de comunitatea greceasca formata din comunisti greci exilati si guvernul grec a fost schimbat cu banii de la flota romaneasca si urmarim interesele care au stat la baza biroului de afaceri in balcani deschis in perioada 1992 de Ion Iliescu in Grecia , ajungem la motivul existentei acestei liste negre spre Grecia pentru romanii navigatori. Apoi aceste companii transporta petrolul rusesc falsificand actele in Grecia iar banii se duc in Cipru.

John
3 octombrie 2017
Ce facem cu cei nebuni ?

Poate ca exista acea lista,poate ca nu,dar ce facem cu marinarii romani, declarati si dovediti bolnavi psihic care inca primesc aviz medical pozitiv si pot naviga linistiti? Cel mai celebru caz este Madalin Bancescu https://www.replicaonline.ro/barbatul-care-a-reclamat-ca-un-politist-i-a-violat-nevasta-internat-cu-forta-la-palazu-230962/

Marinar
3 octombrie 2017
Lista neagra

Eu am vazut una la nevasta-mea. Erau toate prietenele mele acolo.

Venghe
3 octombrie 2017
Lista

Si noi avem o lista neagra a companiilor proaste care ar trebui ocolite dar in ciuda acestui fapt, multi mainari dau buzna si fac coada la aceste companii. La fel si companiile, se ingramadesc la nebunii nostri, ca slava domnului, avem destui. Ce marinar ati vazut sanatos la cap? Daca am fi sanatosi am sta acasa nu am pleca pe mare.

Vio
3 octombrie 2017
Pentru nebuni

Nu va afceti griji de nebuni. Dumnezeu sa ii aiba in paza si pe ei .

Katie
29 octombrie 2017
Oduduwa lunch a spell and my ex came back to me.. gratitude

Cel mai bun prieten al meu de-a lungul întregii vieți este lesbiană, când aveam șaptesprezece am avut o relație secretă care era strict emoțională. După o mulțime de prostii și 3 ani de a nu vorbi unii cu alții. Sunt căsătorit (cu un bărbat) și ea are încă aceleași sentimente pentru mine pe care le-a făcut înainte. Cu toate acestea, avem nevoie de prietenia noastră înapoi și vrem doar să știm cum să facem acest lucru posibil și să-l facem pe soțul meu Confortabil cu el. i-am spus unui prieten despre asta, mi-a spus că Lordul Oduduwa mă poate ajuta. ea mi-a dat adresa de e-mail a Dr.Oduduwa și mai târziu i-am contactat, am explicat totul la adresa de e-mail Domnul Oduduwa, El promite să mă ajute să-mi rezolv problema și să-mi fac soțul divorțul cu mine, ca să-mi pot găsi dragostea mea adevărată. am fost îndreptat doar să cumpăr câteva lucruri mici pe care le-am făcut și le trimit articolele la adresa lui Templul La Legonia de Est, Accra Ghana. adică adresa Dr. Oduduwa, cea mai mare iubitoare de vrăjitori. câteva zile mai târziu soțul meu se înfurie cu mine și se încheie cu mine, am fost atât de fericit că am dobândit în sfârșit libertatea mea. Sunt afară și sunt mândră de decizia mea pentru că iubesc același sex, sunt lesbian din copilărie, am crescut acest sentiment intim interior pentru prietenii mei de sex feminin. am fost doar adamant că nu m-am întors brusc de la drept la lesbiană, ci mai degrabă doar trezit mai târziu în viață la atracția mea față de femei. Simt că această atracție a fost întotdeauna acolo, dar a fost anterior inaccesibilă, din motive individuale pentru fiecare situație. Mulți dintre noi se luptă de ani de zile și mulți ani și mulți mențin relația cu soțul lor, dar încă caută o relație cu o femeie. Îmi pare rău pentru durerea pe care am făcut-o soțul meu. Am crezut că pot menține o viață dublă, dar pur și simplu nu a fost posibil. Sunt afară și afară pentru totdeauna. Îmi place același sex și vreau să mă bucur de viața mea "Dr. Oduduwa Vraja puternică mi-a ajutat să-mi recuperez sinele adevărat și am găsit iubirea adevărată a vieții mele cu vraja lui Magic-Love, această vrajă nu a fost efectuată online, nu a fost o jertfă practică și vrăjitoare arzătoare la Templul lui Oduduwa, am reușit să realizez cea mai mare parte a procesului de vrajă singur, urmând instrucțiunile și asistența lui pe tot parcursul procesului fermecător. aceasta este puterea reală și adevărată a magiei negre. I-am trimis mesajul și pe numărul de telefon. aici este e-mail personal: [email protected]

18 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 13 Septembrie 2017
Stire din Economie : Incidente și accidente pe mări și oceane
Miercuri, 06 Septembrie 2017
Stire din Economie : Incidente și accidente pe mări și oceane
Pagina a fost generata in 0.5175 secunde