Litigiile dintre consumatori și comercianți vor fi soluționate de entități extrajudiciare

536
Litigiile dintre consumatori  și comercianți vor fi soluționate  de entități extrajudiciare - consumatornervos-1322840540.jpg
Deși există o legislație care îi protejează pe consumatori, de multe ori este foarte greu să obții repararea sau schimbarea unui produs aflat în perioada de ga-ranție. Nici prestatorii de servicii nu sunt mai breji. Unele agenții de turism refuză să returneze banii pentru vacanțele ratate. De asemenea, sunt destule companiile aeriene care nu acordă despăgubiri pentru întârzierea zborurilor din vina lor.

În toate aceste cazuri, consumatorii nu au decât o soluție, acțiunea în justiție, o cale greoaie și extrem de costisitoare. Cei mai mulți dintre păgubiți renunță să o folosească, lucru de care profită comercianții și prestatorii de servicii în cauză.

În viitorul apropiat, consumatorii europeni, deci și cei din România, vor putea apela la o cale extraju-diciară de rezolvare a litigiilor de pe piața unică (din propria țară sau din străinătate). Este o procedură simplă, rapidă și mai ieftină, după cum rezultă din pachetul de propuneri legislative prezentat de Comisia Europeană.

În fiecare stat membru, vor fi înființate entități pentru soluționa-rea alternativă a litigiilor (SAL). Ele vor trebui să fie: bine pregătite, im-parțiale, transparente, eficiente și echitabile. Vânză-torii vor informa consumatorii în legătură cu entitatea SAL care poate soluționa un potențial litigiu contractual pe care l-ar putea avea cu aceștia. Litigiile urmează a fi rezolvate în termen de 90 de zile.

Va fi creată și o platformă electronică la nivelul UE ("platforma SOL"), care va oferi con-sumatorilor și întreprinderilor un punct de intrare unic pentru soluționarea online a litigiilor referitoare la achizițiile efectuate online în alt stat membru al UE. Acest punct de intrare unic european va transmite automat reclamația consumatorului către entitatea SAL națională compe-tentă, care va soluționa litigiul în termen de 30 de zile.

Conform statisticilor UE, în 2010, unul din cinci consumatori europeni a întâmpinat probleme la achiziționarea de bunuri și servicii pe piața unică.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Luni, 05 Septembrie 2011
Stire din Cetățenești : "De judecată-mi arde mie?"
Pagina a fost generata in 0.2348 secunde