Mediul de afaceri a lansat un proiect istoric pentru România

540
Mediul de afaceri a lansat un proiect istoric pentru România - mediudeafaceriiuliangroposila-1473781603.jpg
Ieri, Consiliul Națio-nal al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România a organizat conferințe de presă în București și în toate regiunile țării, în cadrul cărora a fost lansat documentul intitulat: "Programul de Guvernare 2016 - 2020 al Mediului de Afaceri". La Constanța, conferința a fost susținută de conducerea Patronatului Întreprinderilor Mici și Mijlocii.

"Mediul de afaceri nu guvernează", a ex-plicat Iulian Gropoșilă, președintele acestei organizații. "El este un partener activ și sustenabil al oricărui guvern pe care îl are România. Noi venim cu propuneri, cu direcții de acțiune și cu măsuri pe care le considerăm oportune pentru ca România să meargă într-o direcție bună.

Sperăm ca partidele politice să ia în considerație propunerile noastre. Partidul sau alianța care va include cele mai multe puncte din acest document în programul său de guvernare va fi susținut în campania electorală.

N-am apucat să trimitem documentul către partide, că deja au sunat și de la PSD, și de la PNL, la nivel național, pentru că sunt foarte interesate să preia din el. Sunt convins că vor exista discuții la nivel național."

Iată câteva dintre obiectivele strategice pe care mediul de afaceri le pune în fața partidelor politice:

- realizarea unei structuri administrative moderne aliniate nevoilor antreprenorilor, înființarea Ministerului Antreprenoriatului și Turismului;

- protejarea investitorilor români prin susținerea eforturilor acestora de investiții și promovarea intereselor de export ale acestora;

- transferul de autoritate din partea statului spre entități de tip parteneriat public-privat;

- debirocratizarea masivă a sistemului (niciun document nu poate fi solicitat unui contribuabil dacă o structură a statului îl deține deja; nicio sancțiune administrativă nu poate fi dată fără o acțiune de prevenție);

- realizarea unui sistem fiscal atractiv;

- asigurarea unor programe de finanțare adecvate antreprenoriatului, care să fie implementate în parteneriat public-privat;

- reducerea șomajului în rândul populației tinere, cu vârsta până în 25 de ani, de la 24% în prezent, la 5% în următorii patru ani.

Programul cuprinde un număr impre-sionant de mare de soluții și măsuri pentru realizarea acestor obiective strategice. Mă voi opri doar la una din ele. În concepția mediului de afaceri, Ministerul Antre-prenoriatului și Turismului ar trebui să se ocupe de: "Dezvoltarea unitară a politicilor de susținere a IMM-urilor, atragerea de investiții, promovarea exporturilor, implementarea programelor naționale de finanțare a IMM-urilor și a programelor de ajutor de stat".

Sub autoritatea lui ar trebui să se afle toate structurile de finanțare a antreprenoriatului: fondurile naționale pentru IMM-uri și ajutoarele de stat; Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM, Fondul Român de Contragarantare și altele. Printre acestea ar trebui să se numere și o bancă pentru IMM-uri, care în opinia mediului de afaceri trebuie să fie CEC Bank.

Inițiatorii documentului merg la detalii și propun structura pe departamente și direcții a Ministerului Antreprenoriatului și Turismului. Printre acestea ar trebui să fie: Romania Hub (care să se ocupe cu îndru-marea și asistența tehnică, oportunitățile de a construi și de a consolida legăturile și rețelele în comunitatea lor, facilitarea accesului la programele de educație antreprenorială de succes); Invest & Trade Romania (pentru promovarea oportunităților de investiții la nivel local și național și de export); Invest Diaspora (pentru atragerea cetățenilor români din străinătate să inves-tească în România); Departamentul de Debirocratizare (pentru identificarea și simplificarea sarcinilor administrative cu care se confruntă mediul de afaceri); Departa-mentul Test IMM (privind prevenția și impactul actelor administrative asupra IMM-urilor); Departamentul pentru Relația cu Acționarii; Departamentul One Stop Shop (pentru investițiile strategice în România).

Mă voi opri aici cu prezentarea acestui document complex, de importanță istorică, care aduce o viziune nouă privind politicile economice ale României. Trebuie remarcat faptul că la baza strategiei și a măsurilor prezentate stă o nouă filozofie. Consiliul Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România propune înlocuirea economiei centrate pe stat, aflată exclusiv în slujba statului, cu economia democratică, bazată pe colaborarea și egalitatea dintre stat și mediul de afaceri, pe parteneriatul public-privat.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2633 secunde