Ministerele combat criza economică cu campanii publicitare costisitoare

2650
Ministerele combat criza economică cu campanii publicitare costisitoare - 89df30a4734b728774ac9cd022d4c8f9.jpg
Miniștrii români au un găsit metoda de a scoate țara din criză: organizează campanii publicitare. De la Ministerul Turismului până la cel al agriculturii, de la cel al mediului până la cel al administrației și internelor se cheltuiesc bani pe promovare.
Guvernanții ne spun că nu sunt resurse financiare pentru școli și spitale, pentru locuințe și irigații, pentru plata drepturilor salariale ale militarilor care au luptat în Irak și Afganistan, dar găsesc zeci de milioane de euro pentru advertising.
În România, campania de eradicare a analfabetismului nu a început, cea de împădurire a terenurilor sterpe s-a împotmolit, iar campania agricolă șchiopătează. În schimb, campaniile publicitare duse de bravele noastre ministere duduie.
Chiar în alcovul Puterii se spune că aceste campanii de promovare sunt, în fapt, campanii de cheltuire a banului public. Elena Udrea, șefa turismului românesc, i-a dat "în gât" pe colegii din guvern, de la tribuna par-lamentului. La Ministerul Agriculturii, a spus ea, se cheltuiesc aproximativ 10 milioane de euro pe servicii de publicitate, constând în "îmbunătățirea strategiei de comunicare și a identității vizuale sau publicitate într-un cotidian central național". La Ministerul Muncii, alte 10 milioane de euro, "pentru o campanie de publicitate de suport pentru dezvoltarea resurselor umane în zonele rurale". La Ministerul Mediului, aproximativ 3 milioane de euro sunt aruncați pe campanii radio, TV și print. La Ministerul Administrației și Internelor, 600.000 de euro sunt irosiți pentru servicii de consultanță în publicitate.
La numai o zi de la rechizitoriul Elenei Udrea, Ministerul Turismului a anunțat că asociații SC Best Advertising & Consult SRL și SC Optimedia SRL au câștigat licitația pentru realizarea campaniei "Turist în România". Aceasta constă în difuzarea unor spoturi de 30 de secunde pe Pro TV, Realitatea TV și Antena 3. Valoarea totală a ofertei câștigătoare se ridică la 3.617.102 lei, echivalentul a 866.891 euro, fără TVA și fără taxa de cinema. Scopul campaniei, care va fi realizată în perioada august -decembrie 2009, este creșterea numărului de români care aleg să-și petreacă vacanța în țară.
Campania "Turist în România" este nu doar costisitoare, ci și inutilă. Ministerele turismului din Grecia, Austria, Turcia, Germania, Italia și Spania nu au făcut publicitate în țara noastră, pentru a-i atrage pe români. Cu toate acestea, conaționalii noștri preferă să meargă în aceste țări? De ce? Pentru că acolo întâlnesc civilizația, curățenia, respectul, serviciile de calitate și prețurile acceptabile. După toate acestea tânjesc românii și așa ceva nu găsesc în țara lor.
Dacă Elena Udrea vrea să facă ceva pentru turismul românesc, mai bine ar băga cei 866.891 euro în tomberoane și coșuri de gunoi. Promovarea turismului românesc ar trebui să înceapă cu o campanie de curățenie generală a satelor și orașelor, a drumurilor și a zonelor turistice.
Guvernul Boc trebuie să pună capăt acestor campanii publicitare costisitoare, al căror unic efect economic este alimentarea trusturilor media. Este strigător la cer faptul că, pe timp de criză, agenții economici sunt obligați să plătească impozit forfetar, chiar și atunci când înregistrează pierderi, iar banii adunați de Fisc cu anasâna sunt irosiți pentru imagine și câștigarea bunăvoinței presei.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4002 secunde