Ministerul Finanțelor a finalizat un proiect de imprimare rapidă a actelor fiscale

383
Ministerul Finanțelor a finalizat un proiect de imprimare rapidă a actelor fiscale - ee91ec70d1074ec43bfd4fa7bf9abec9.jpg
Ministerul Finanțelor caută noi metode de a diminua cheltuielile și de a îmbunătăți calitatea serviciilor publice. La sfârșitul lunii iulie, a fost finalizat un proiect de imprimare rapidă și centralizată a actelor administrativ-fiscale. Se va repeta istoria de anul trecut, când verificarea datornicilor la bugetul de stat s-a făcut prin sistemul informațional, iar o familie din trei din județ au primit un titlu executoriu?

Noul serviciu va simplifica activitate inspectorilor fiscali, va crea o bază de date unică ce va putea permite o evidență a documentelor emise, va crește confidențialitatea datelor, va adopta și aplica proceduri de lucru unitare și va standardiza termenele de emitere a actelor administrativ - fiscale, potrivit unui comunicat de presă al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).
Unitatea de Imprimare Rapidă (UIR) va asigura tipărirea centralizată a celor 68,8 milioane de acte administrativ - fiscale emise într-un an de către cele 41 de direcții generale ale finanțelor publice județene, de Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili și de Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București.
"Birocrația excesivă aduce costuri suplimentare atât mediului de afaceri cât și statului, influențează în mod negativ concurența și împiedică intrarea pe piață a noilor companii. Ministerul Finanțelor Publice va continua implementarea de noi instrumente, bazate pe tehnologia informației, care să asigure o comunicare mai coerentă și eficientă între guvern, cetățeni și mediul de afaceri", a declarat ministrul Gheorghe Pogea, la inaugurarea UIR.
"Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin înființarea Unității de Imprimare Rapidă, eficientizează activitatea in-spectorilor fiscali, prin eliminarea muncii manuale de emitere, tipărire, transport la unitățile poștale și arhivare a documentelor. În același timp, creăm o baze de date unică, orientată spre consultare și asigurăm o reducere substanțială a costurilor efectuate lunar, de către unitățile fiscale, cum ar fi cele cu organizarea licitațiilor de achiziție a consumabilelor", a precizat pre-ședintele ANAF, Sorin Blejnar.
Unitatea de Imprimare Rapidă a fost pusă în funcțiune pe 30 iulie 2009 și își va desfășura activitatea în cadrul DGFP Vâlcea. În primă fază vor fi tipărite notificări privind nedepunerea la termen a decla-rațiilor de impozite, taxe și contri-buții, somații de plată și titluri executorii.
Dacă sistemul nu este aplicat corect, situația riscă să se transfor-me într-un fiasco, asemănător celui de anul trecut, când printr-o singură apăsare a unui buton, s-au emis zeci de mii de titluri executorii, în județul Constanța, majoritatea dintre ele fără temei. Sistemul informatic nu este perfect, și fără o mo-nitorizare atentă, instituțiile publice pot întinde încă o dată, la maxim, nervii contribuabililor.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 3.1911 secunde