Ministerul Transporturilor a dat undă verde achiziţiei a 20 de trenuri

88
Ministerul Transporturilor a dat undă verde achiziţiei a 20 de trenuri - ministerultransporturilorvaachiz-1636299785.jpg
Un număr de 20 de trenuri de pasageri electrice interregionale RE-IR vor fi livrate de compania italiană Alstom Ferroviaria S.p.A., cea care a câştigat licitaţia. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) din cadrul Ministerului Transporturilor a desemnat firma italiană care a înaintat suma de 1,309 miliarde de lei, fără TVA pentru achiziţia celor 20 de trenuri dar şi pentru asigurarea mentenanţei lor pe o perioadă de 15 ani, urmând ca acestea să fie livrate în termen de 31 de luni de la semnarea contractului, precum şi instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor şi a aplicaţiilor software. Finanţarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare - POIM şi bugetul de stat. Achiziţionarea noilor trenuri de călători vor contribui la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, a transmis ulterior că Alstom va livra suplimentar încă 17 trenuri. „Primele 37 de trenuri electrice vor fi cumpărate de Ministerul Transporturilor şi vor fi puse în circulaţie pe căile ferate din România. Compania ALSTOM Ferroviaria SpA (parte a grupului european ALSTOM) a fost desemnată astăzi câştigătoarea licitaţiei pentru achiziţia a 37 de trenuri electrice noi pentru transportul de călători, de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară”, a transmis secretarul de sta pe pagina sa de Facebook. Potrivit acestuia, cele 37 trenuri (20 provenind din contractul de bază şi 17 din activarea opţiunii suplimentare), vor fi primele trenuri electrice cumpărate de România, alăturându-se celor 3 trenuri electrice Hyperion produse în ţară, la Craiova, şi achiziţionate de operatorul privat Softrans. „Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de peste 300 persoane/tren, la o viteză maximă de circulaţie de 160 km/h. Pentru asigurarea calităţii vehiculelor, trenurile sunt cumpărate cu servicii de reparaţii incluse, pe minimum 15 ani”, a precizat Scrioşteanu. Noile trenuri vor rula pe rutele feroviare electrificate majore, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6509 secunde