Incident maritim cu multe semne de întrebare

Nava Aristofanis, cu doi români la bord, a dispărut din comunicațiile radio

403
1
Nava Aristofanis, cu doi români la bord, a dispărut din comunicațiile radio - aristofanis-1307982733.jpg
Printr-un comunicat de  presă postat pe site-ul  său, compania Capital Ship Management Corporation a anunțat că pe data de 9 iunie 2011, s-au întrerupt comunicațiile cu nava Aristofanis.
Ultima poziție cunoscută a acesteia era în apropiere de Cotonou, Benin (Africa de Vest), iar ultimul contact radio VHF a fost înregistrat pe data de 8 iunie 2011, la ora locală 19. Comunicarea a avut loc cu o altă navă aflată în managementul companiei Capital, care se afla chiar în zonă.
În momentul ultimului contact radio, nava era în ancoră, încărcată și aștepta să intre la descărcare. Echipajul cuprinde 25 de oameni, printre care: fili-pinezi, doi ofițeri români și doi ofițeri ruși.
"Managerii consideră că este posibil ca nava să fi fost subiectul unui act pirateresc, dar nu a existat niciun contact cu nimeni care să reclame implicarea în dispariția navei - se spune în comunicat. Portul de pavilion și autoritățile statului de litoral au fost informate și continuă efor-turile pentru a localiza și reface comunicațiile cu nava."
Cei doi ofițeri români au fost recrutați prin inter-mediul unei firme de crewing din Constanța.
Nava Aristofanis este un tanc cu capacitatea de 12.000 tdw. A fost construită în 2005 și înregistrată sub pavilion Liberia.
Incidentul ridică numeroase semne de întrebare. În primul rând, este surprinzător faptul că o companie serioasă dă un comu-nicat de presă bazat pe pre-supuneri. Informațiile neprobate despre un act de piraterie pot provoca traume, tragedii în familiile navigatorilor.
În al doilea rând, este ciudat faptul că, deși managerii au asemenea bănuieli, evenimentul nu este evidențiat de Centrul de Raportare a Pirateriei (cu sediul în Kuala Lumpur, Malaysia). De ce? A omis, oare, managerul navei
să-l raporteze?
În altă ordine de idei, dacă într-adevăr este vorba de un caz de piraterie, el iese din toate tiparele. Datele adunate de-a lungul timpului de respectivul centru de raportare arată că pirații de pe coasta de vest a Africii nu capturează navele atacate. Ei se mulțumesc să le jefuiască. Uneori se mai întâmplă să răpească unul sau mai mulți navigatori, în scopul obținerii răscumpărării.
Este curios și modul în care
s-au întrerupt comunicațiile navei cu restul lumii. Cum este posibil ca o navă modernă, cu numeroase mijloace de comunicații (inclusiv telefoanele mobile ale echipajului) să nu poată transmite semnalul de pericol ori un mesaj prin care să solicite ajutorul? Sunt foarte multe exemplele care arată că, în timpul atacurilor piraterești, echipajele reușesc să transmită informația. Pe de altă parte, în cazul în care nava este atacată pentru a fi capturată, chiar pirații cer echi-pajului să comunice armatorului
că nava a intrat sub controlul lor. Aceasta face parte din strate-
gia de obținere a răscumpără-
rii.
Comunicatul de presă arată că, în zona incidentului, se mai afla o navă a managerului Capital. Fiind vorba de o situație atât de gravă, n-ar fi fost firesc ca managerul
să-i ceară să se deplaseze până la ultima poziție a navei "dispărute"? Poate că Aristofanis se mai afla în zona de ancoraj și avea nevoie de ajutor. În comunicatul dat publicității, nu există nicio informație în legătură cu acest lucru. Este surprinzător și faptul că, deși au trecut atâtea zile de la momentul constatării pierderii semnalului, compania nu a dat publicității informațiile despre cercetările întreprinse pentru găsirea navei și echipajului.
O altă ciudățenie constă în faptul că, în vreme ce presa din România s-a grăbit să preia informația, presa de specialitate din shipping-ul internațional o ignoră, la fel ca și cea din Cotonou.

Comentează știrea

03 honda cbr600rr fairings
2 iunie 2014
03 honda cbr600rr fairings

"Kami sedang kembangkan sport 150 cc full fairing di Jepang. Semoga bisa masuk ke Indonesia tidak sampai tahun depan," kata Kazumasa Watanabe, Managing Director 2W PT SIS di sela-sela peluncuran tim balapnya di RollingStone Café, Jakarta, Senin (21/4). 03 honda cbr600rr fairings http://honda919fairing.tripod.com

Articole din aceeași secțiune

Sâmbătă, 11 Iunie 2011
Stire din Economie : Salariile marinarilor se dezgheață
Pagina a fost generata in 1.4332 secunde