Nave eficiente energetic
571
Constructorii de nave și echipamente navale sunt preocupați de creșterea eficienței energetice și reducerea cantității de CO2 eliberate în atmosferă.
Grupul MAN Diesel & Turbo a prezentat recent noile tehnologii eficiente pentru motoarele mari în doi timpi, respectiv sistemele WHR (de recuperare a pierderilor de căldură), care includ turbinele TCS-PTG.
Sistemul WHR exploatează energia gazelor evacuate și le folosește în producția de curent electric pentru nevoile navei. Un sistem integrat WHR poate furniza până la 10% din puterea electrică necesară.
La rândul său, Hiroshi Minami, președintele lui Oshima Shipbuilding Co. (Japonia), a anunțat, că pe viitor, compania sa se va concentra pe construcția navelor cu un consum eficient de combustibil. El a dat următorul exemplu: o navă handysize dry-bulk, construită în Japonia consumă 24 tone de combustibil pe zi, față de 28 tone, în cazul uneia produse în China. Tradusă în bani, diferența înseamnă o economie de 2.700 de dolari pe zi.
Nava japoneză costă 30 milioane de dolari, iar cea chinezească, doar 25 - 26 milioane de dolari. Diferența de preț va fi recuperată de cumpărătorul navei japoneze în maximum 5 ani, datorită cheltuielilor mai mici cu carburanții. Apoi, în următorii 15 ani, armatorul va obține o economie de 15 milioane de dolari.
Grupul MAN Diesel & Turbo a prezentat recent noile tehnologii eficiente pentru motoarele mari în doi timpi, respectiv sistemele WHR (de recuperare a pierderilor de căldură), care includ turbinele TCS-PTG.
Sistemul WHR exploatează energia gazelor evacuate și le folosește în producția de curent electric pentru nevoile navei. Un sistem integrat WHR poate furniza până la 10% din puterea electrică necesară.
La rândul său, Hiroshi Minami, președintele lui Oshima Shipbuilding Co. (Japonia), a anunțat, că pe viitor, compania sa se va concentra pe construcția navelor cu un consum eficient de combustibil. El a dat următorul exemplu: o navă handysize dry-bulk, construită în Japonia consumă 24 tone de combustibil pe zi, față de 28 tone, în cazul uneia produse în China. Tradusă în bani, diferența înseamnă o economie de 2.700 de dolari pe zi.
Nava japoneză costă 30 milioane de dolari, iar cea chinezească, doar 25 - 26 milioane de dolari. Diferența de preț va fi recuperată de cumpărătorul navei japoneze în maximum 5 ani, datorită cheltuielilor mai mici cu carburanții. Apoi, în următorii 15 ani, armatorul va obține o economie de 15 milioane de dolari.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 21 Aprilie 2011
Vineri, 11 Februarie 2011
Vineri, 23 Aprilie 2010