Navele sub standard nu mai pot face dumping social în porturile românești
274
Articole de la același autor
Șantierul Naval Constanța construiește o nouă generație de tancuri de produse petroliere și chimice de 41.000 tdw
09 Decembrie 2016
Fiscul vinde apartamente, terenuri, autoturisme și mașini agricole la preț de chilipir
12 Decembrie 2016
Hartă interactivă cu starea infrastructurii de transport
09 Ianuarie 2017
Fiscul vinde flotile de autoturisme și ambarcațiuni, apartamente și terenuri, la preț de chilipir
14 Ianuarie 2017
EȘTI MARINAR? Schimbări importante, de la 1 ianuarie
02 Ianuarie 2017
• SLN și ITF România salută aplicarea Convenției MLC 2006 de către ANR
Sindicatul Liber al Navigatorilor și Inspectoratul ITF din România au dat publicității un comunicat în care se spune că Direcția Port State Control, din cadrul Autorității Navale Române, a făcut un prim pas istoric, aplicând Convenția internațională privind munca și viața pe mare MLC 2006, fapt ce conduce la eliminarea navelor sub standard din porturile românești.
"Țările care fac parte din Memorandumul de la Paris (Paris MOU) efectuează inspecții ale statului de port (PSC) ținând cont, pe lângă toate reglementările în materie, și de prevederile MLC 2006. În anul 2015, Romania, în urma demersurilor Sindicatului Liber al Navigatorilor și Inspectoratului ITF, a ratificat Conventia MLC 2006 și, începând cu sfârșitul anului 2016, aceasta a intrat în vigoare și în țara noastră. Drept urmare, Direcția Port State Control (PSC) din cadrul ANR urmează de acum procedurile standard ale Paris MOU și se alatură astfel țărilor care aplică toate procedurile în inspecțiile efectuate la navele care intră sub incidența autorității de control.
Sindicatul Liber al Navigatorilor, Federația Internațională a Transportatorilor (ITF) prin reprezentantul său din România, organizațiile non-guvernamentale interesate salută pasul făcut de structurile de control din cadrul ANR în ceea ce privește inspecția soldată cu reținerea navei «Geo Star» sub pavilion Togo care, asa cum spune raportul de inspecție, are un număr foarte mare de deficiențe, atât în ceea ce privește standardul tehnic și documentele, dar și în privința condițiilor de muncă și viață, aflate sub incidența MLC 2006. Armatorul navei, Geo Lojistik Dis Tikaret, nu a luat măsurile necesare pentru a aduce nava în condițiile cerute de reglementările maritime privind standardul tehnic și condițiile de muncă și viață. Ca urmare a acestor non-conformități nava este reținută și, astfel, Marea Neagră mai scapă de o navă sub standard. De acum suntem mai mulți în acest colț de lume care luptăm pentru același scop - condiții tehnice standard, condiții de muncă și viață mai bune și un mediu marin mai prietenos. Noi vom da tot sprijinul autorităților pentru acest deziderat", se arată în comunicat.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 02 Februarie 2017
Miercuri, 01 Februarie 2017
Marţi, 31 Ianuarie 2017
Luni, 30 Ianuarie 2017
Sâmbătă, 28 Ianuarie 2017
Sâmbătă, 28 Ianuarie 2017
Vineri, 27 Ianuarie 2017
Joi, 26 Ianuarie 2017
Joi, 26 Ianuarie 2017
Miercuri, 25 Ianuarie 2017