Navigatorii se confruntă cu un dușman de temut: depresia

5746
22
Navigatorii se confruntă cu un dușman de temut: depresia - navigatoriiseconfrunta-1522586020.jpg

Articole de la același autor

Dintre toate categoriile profesionale de pe planetă, navigatorii se confruntă cu cele mai multe pericole: furtunile, pirații, războaiele, depărtarea de casă, temperaturile înalte sau foarte scăzute, managementul defectuos ori iresponsabil al companiilor de navigație și multe altele. 


La această lungă listă trebuie adăugată depresia, o afecțiune de care suferă un număr îngrijorător de mare de navigatori. Potrivit unui studiu privind sănătatea mintală a marinarilor, prezentat la Conferința privind bunăstarea pe mare, ce a avut loc pe 16 martie 2018, la Londra, mai mult de un sfert dintre ei prezintă semne de depresie.


Sondajul a cuprins peste 1.000 de navigatori (mai mult de o treime dintre ei fiind din Marea Britanie) și a fost efectuat de organizația caritabilă Societatea Navigatorilor și Universitatea Yale.


Circa 26% dintre marinarii chestionați au declarat că s-au simțit prăbușiți, deprimați sau fără speranță timp de câteva zile, în ultimele două săptămâni. Calitatea și cantitatea alimentelor de la bordul navelor, izolarea de familii și durata contractelor au un mare impact asupra sănătății lor mintale, au afirmat navigatorii. 


45% dintre respondenții care au raportat simptome de depresie nu au solicitat ajutorul nimănui pentru problemele lor, iar circa 33% au dezvăluit că s-au plâns familiei sau prietenilor. Doar 21% au vorbit cu colegii despre starea lor, în ciuda faptului că au petrecut mai multe luni alături de ei, pe navă.


Trebuie știut că depresia se manifestă prin diferite simptome: tristețe, tendința de izolare, tulburări de somn, irascibilitate mai mare decât în mod obișnuit, pierderea plăcerii de a se distra, de a fi împreună cu alții, sentiment de inutilitate, dureri inexplicabile, creșterea sau pierderea bruscă de greutate, lentoare în mișcare sau în gândire. 


Cei peste o sută de lideri din shipping-ul internațional prezenți la conferința din Londra au discutat despre importanța sănătății navigatorilor, despre impactul stării de sănătate asupra industriei și modul de combatere a unor afecțiuni cum ar fi depresia.


În cadrul dezbaterilor, Dan Thompson, un tânăr de 29 de ani, din Londra, a declarat că a fost nevoit să renunțe la cariera de ofițer maritim din cauza depresiei. "Motivul pentru care m-am îmbolnăvit a fost, în primul rând, activitatea mea - volumul de muncă, lipsa de somn și presiunile de la locul de muncă. Experiențele trăite pe mare mă fac să cred că numărul persoanelor care suferă de depresie este chiar mai mare decât al celor care au recunoscut acest lucru în cadrul sondajului. Industria noastră este, în general, mai "macho" decât multe altele (superioară altora - n.n.). Atitudinea navigatorului este aceea de a se întări și de a continua. Există teama de a vorbi deschis despre depresie, teama de a-ți pierde slujba", a spus fostul ofițer.


La rândul ei, Sandra Welch, directorul general adjunct al Societății Marinarilor, a declarat: "Marinarii petrec luni de zile pe mare, confruntându-se cu unele dintre cele mai dificile condiții de muncă: izolare, locuri de locuit înghesuite, zgomot, căldură, furtuni. Uneori nici măcar nu mai sunt capabili să înghită alimentele aflate la bord. Acest studiu este un apel către industria shipping-ului să conștientizeze impactul imens pe care îl are asupra sănătății mintale a navigatorilor."


Organizația caritabilă Societatea Navigatorilor colaborează cu navigatorii în 91 de porturi ale lumii, oferindu-le consiliere și sprijin celor care se luptă cu depresia. Programul său de bunăstare pe mare cuprinde sfaturi pentru navigatori privind starea de sănătate și le oferă instrumentele practice pentru a-i ajuta să se mențină în formă, din punct de vedere fizic și mental, pe mare. Pe 18 martie 2018, Societatea Navigatorilor a aniversat 200 de ani de existență. 


Tot la Londra au fost prezentate principalele rezultate ale studiului sociologic intitulat "Conectivitatea echipajului 2018", realizat de Futurenautics Maritime.


Sondajul a cuprins un eșantion de 6.000 de navigatori, chestionarul având ca temă atitudinile de la bordul navelor față de extinderea tehnologiilor digitale din shipping. 


Potrivit raportului de cercetare, în prezent: aproximativ 75% dintre navigatori pot folosi Internetul pe mare, în creștere cu 32% sau peste jumătate de milion de marinari (mai exact 520.000 de persoane), comparativ cu rezultatele studiului realizat în urmă cu trei ani. 


Sondajul indică o schimbare a mentalității în rândul marinarilor față de multe aspecte ale conectivității. Iată câteva dintre constatările cheie: 
■ 92% dintre marinari au raportat că accesul la Internet le influențează puternic decizia privind locul de muncă, față de 78% în anii precedenți;
■ pentru 95% dintre navigatori, conectivitatea are un efect pozitiv asupra siguranței la bord (în creștere de la 72%, în cadrul cercetării din 2015);
■ 69% dintre respondenți văd în creșterea volumului de informații o oportunitate pentru a-și alege cel mai potrivit loc de muncă în următorii cinci ani, în timp ce numai 17% dintre ei o percep ca pe o amenințare.


Studiile sociologice îi pot ajuta pe decidenți să înțeleagă mai bine impactul condițiilor de muncă de pe mare asupra sănătății fizice și metale a navigatorilor, să găsească soluțiile de a adapta locurile de muncă și programul de lucru la cerințele bio-psiho-sociale ale acestei profesiuni, de care depind 90% din comerțul internațional al lumii, economia mondială și bunăstarea popoarelor.


Comentează știrea

22 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
Alex
2 aprilie 2018
Muncă pe mare

O mare problema pe mare sunt superiori niște comandanți frustrați care acasă sint mielușei (ai bat nevestele acasă său iubitele) și pe mare sunt zmei. Stresul pe mare îl transmit superiori personalului. Exemplu la compania Histria exista un comandant Dumitrascu un nemernic mergeți cei de la Cuget liber și luați un interviu. Navigatori romani sunt carne de tun pe nave adică sclavi trebuie sa muncească sa de tot din ei și salarii mai mici ca la Philipino de ce. Avem un sindicat de tot kkt domnului mihalcioiu îi este frica sa se bage peste agențiile de crewing sa le impună cum sta treaba cu salariile. Așa ca dragi navigatori fiți tari.

Rada
2 aprilie 2018
Si alte pericole

In curand se vor confrunta si cu ANAF-ul, ceea ce va amplifica depresia, institutie care a pus gand rau celor care lucreaza in afara tarii, mai bine uitati-va in ograda Bisaricii care nu plateste nici o taxa , facand concurenta neloiala firmelor de pompe funebre, in concluzie statul vrea sa jupoaie cat poate pe cei ce muncesc cinstit si care oricum platesc taxe.

Cristian
2 aprilie 2018
Hai, nu, pe bune...

... "Dintre toate categoriile profesionale de pe planetă, navigatorii se confruntă cu cele mai multe pericole"... Serioooos ??? Dar polițiștii și jandarmii din echipele de intervenție, dar militarii din teatrele de operațiuni, dar pompierii sau echipajele de pe ambulanțe ? Dar magistrații care condamnă la închisoare vreun șef de clan interlop ? Mai ușurel cu afirmațiile categorice.

Navigator
2 aprilie 2018
Pentru Alex

La cum gandesti, cum te exprimi si la cum scrii, cam meriti astfel de superiori...

Marinar roman
2 aprilie 2018
25 ani pe mare

Domnule Cristian, nu vorbiti in necunostinta de cauza ! Mergeti 4-5 luni pe mare .... cu resposabilitati enorme...de viata si de moarte...stres inimaginabil....si poate....doar atunci poate......sa va dati cu parerea !

Răspuns la: Hai, nu, pe bune...
Adăugat de : Cristian, 2 aprilie 2018
... "Dintre toate categoriile profesionale de pe planetă, navigatorii se confruntă cu cele mai multe pericole"... Serioooos ??? Dar polițiștii...
marinar roman
2 aprilie 2018
pentru navigator

Nu cunosc pe Alex , nu cunosc pe Dumitrescu, dar daca sustineti ca sunteti navigator si este si adevarat, atunci nu puteti nega ca sunt destule specimene care lucreaza pe mare, care au un caracter mizerabil...profitand din plin de functie .... Daca continuati sa va mentineti genul asta de afirmatie este vadit ca il cunoasteti pe respectivul...luandu-i apararea...

Răspuns la: Pentru Alex
Adăugat de : Navigator, 2 aprilie 2018
La cum gandesti, cum te exprimi si la cum scrii, cam meriti astfel de superiori...
Marinar roman
2 aprilie 2018
Pentru toti MARINARII ROMANI

Domnule Rada , daca nu sunteti informat nu faceti afirmatii eronate ! Legea e clara in legatura cu acest subiect ! Marinarii romani nu platesc nimic ANAF-ului . https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/Cod_fiscal_norme_14022018.htm#A76 https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/Cod_fiscal_norme_14022018.htm#B76_4o

Răspuns la: Si alte pericole
Adăugat de : Rada, 2 aprilie 2018
In curand se vor confrunta si cu ANAF-ul, ceea ce va amplifica depresia, institutie care a pus gand rau celor care lucreaza in afara tarii, mai bine...
Nutu Cernescu
2 aprilie 2018
Specimene

Specimene de oameni frustrati sunt in toate functiile. Am nimerit acum 3 ani cand eram OS pe o nava foarte buna cu un nostrom roman. Doar noi eram romani la punte si un mecanic 3 la masina. Ce a putut sa imi faca nemernicul asta timp de 4 luni si cum si-a batut joc de mine este mai greu de inchipuit. Nu imi permiteam sa protestez pentru ca imi era frica sa nu ma si debarce, aveam nevoie de experienta sa pot merge mai departe. Pana la urma au vazut timonierii croati si i-au spus cheaf-ului si jupanului. L-au chemat si s-a mai potolit dar mi-a zis ca m-am dus sa il dau in gat si ca o sa imi arate el mie. Nu l-am vazut in viata mea, nu l-am contrazis cu nimic. I s-a pus pata pe mine. Am inteles ca l-au dat afara din companie ca era cam zdruncinat. Asa ca asta e viata. Sunt frustrati din toate categoriile.

Dan de la Histria
2 aprilie 2018
lui Alex

Bai "Alex"Il cunosc pe Dumitrascu, intr-adevar exigent, poate ceva mai militaros, coleric, dar profesionist. Asta a fost scoala lui Basescu, ca si Dumitrascu a trecut prin mana lui. Normal ca daca nu sta la baute sau barfe cu nimeni, nu prea il iubeste nici oamenii dar asta e. E un tip mai dificil dar compania il tine ca isi face treaba bine. Eu sunt multumit la Histria, si de salarii(ITF si nu cum spui) si de conditii de munca. Am venit de la greci si nu vreau sa mai aud de ei. Peste tot ai parte de din astia, unii mai rai altii mai buni, dar si noi romanii.....suntem toti destepti si frumosi si stim absolut tot, cine cu cine si-o trage, ce manarii se fac pe la toate companiile, familiile directorilor, tot, tot. Tocmai chestia asta e un mare dezavantaj. Trebuie sa ne schimbam mentalitatea

Nemo
2 aprilie 2018
Specimene

Corect colegu !

Răspuns la: Specimene
Adăugat de : Nutu Cernescu, 2 aprilie 2018
Specimene de oameni frustrati sunt in toate functiile. Am nimerit acum 3 ani cand eram OS pe o nava foarte buna cu un nostrom roman. Doar noi eram...
22 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.513 secunde