Concurs Navigatorii și docherii din ITF au organizat comitete de criză

1142

Articole de la același autor

Criza economică și-a pus amprenta asupra adunării generale anuale a sindicatelor navigatorilor și docherilor, membre ale Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF). Delegații celor peste 100 de organizații naționale din întreaga lume au încercat să găsească, în cele două zile ale reuniunii de la Londra (19 - 20 martie 2009), soluții la gravele probleme cu care se confruntă lucrătorii din industria shipping-ului. România a fost reprezentată de Adrian Mihălcioiu și Aurel Stoica, președintele și, respectiv, secretarul general al Sindicatului Liber al Navigatorilor, și de Petre Costel, președintele Federației Naționale a Sindicatelor Portuare.

Shipping la limita de jos
"Toate sindicatele membre ITF au participat la un sondaj referitor la impactul crizei economice asupra navigatorilor și docherilor. Datele urmează să fie prelucrate. Pe baza concluziilor, sindicatele vor stabili soluțiile adecvate" – a declarat Adrian Mihălcioiu. Participanții au instituit câte un comitet de criză, pe fiecare secțiune (navigatori și docheri). Cu sprijinul sindicatelor, ele vor monitoriza evoluția crizei: restructurarea locurilor de muncă, reducerile de activitate, șomajul tehnic și concedierile, înghețarea ori reducerea salariilor, pierderea unor drepturi salariale. Comitetele vor căuta soluții împreună cu sindicatele și le vor sprijini în rezolvarea situațiilor critice.
În cadrul întâlnirii, a fost prezentat un interesant studiu întocmit de Lloyd´s List. "Conform analizei, în domeniul shipping-ului, criza economică a atins cel mai înalt nivel cu putință. Creșterea este așteptată să aibă loc începând din luna septembrie 2009. Autorii au elaborat două prognoze privind dinamica ei. Într-una, creșterea ar urma să atingă apogeul în 2011, iar în a doua, în 2013, după care va urma o nouă perioadă de declin. În ambele variante, creșterea nu va reuși să atingă nivelul record din 2007" – a relatat liderul SLN.

Zonele de înalt risc
Sindicatele navigatorilor cer să fie recunoscute oficial, de către organismele internaționale, zonele de înalt risc, respectiv cele în care se duc războaie, au loc incidente armate de mai mică anvergură sau care sunt controlate de pirați. ITF urmează să facă demersuri în acest sens. "O asemenea recunoaștere va genera obligații pentru organizațiile internaționale, care trebuie să furnizeze securitate
pe mările și oceanele lumii, și va avea consecințe economice și sociale be-nefice în industria shipping-ului" – a afirmat Adrian Mihălcioiu.
Sindicatele susțin că sacul marinarului trebuie asigurat nu doar în caz de eșuare sau scufundare a navei, ci și în situații de război sau de atac pirateresc. Ele vor cere Organizației Internaționale a Muncii și Organizației Maritime Internaționale ca măsura să fie transpusă într-o reglementare.

Porturile de conveniență
Participanții la reuniune au împuternicit echipa ITF care va duce tratativele pentru contractul colectiv de muncă din 2009 – 2010 să negocieze o creștere de 10 – 12% a salariilor.
ITF va continua campania împotriva navelor sub standard. În atenția organizației vor intra, pe viitor, și porturile de conveniență. Un port va fi etichetat astfel dacă îndeplinește următoarele condiții: capitalul operatorilor este majoritar străin, nu există contracte colective de muncă, iar salariile sunt sub nivelul minim acceptat pe plan internațional. Asemenea porturi urmează să fie boicotate prin diferite mijloace.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 2.2175 secunde