A înnebunit lumea!

Navigatorii sunt incriminați pentru că salvează emigranții din apele mării

613
1
Navigatorii sunt incriminați pentru că salvează emigranții din apele mării - navigatorii-1443722628.jpg
Căpitanul și 11 membri ai echipajului navei vietnameze "Thanh Cong 36" au fost arestați de Poliția din Ho Și Min, pe data de 27 septembrie. Navigatorii sunt acuzați că ar fi introdus, prin contrabandă, în Vietnam, 45 de puști cu aer comprimat. 


În noaptea de 28 septembrie, bulk-carrierul "Tonic Sea" a fost abordat de o navă a Poliției din Jutkand, Danemarca, în timp ce se afla la 8 mile nord de Hirtshals. Potrivit presei daneze, căpi-tanul navei, un polonez, a fost reținut, fiind suspectat că e beat. 


Aceste întâmplări recente și multe altele arată că lupii de mare nu sunt sfinți sau ușă de biserică, că unii dintre ei mai calcă strâmb. Dar aceasta nu justifică incriminarea fără probe, încălcarea drepturilor și relele tratamente aplicate navigatorilor de către autorități pe parcursul cercetării penale.


Marinarii sunt implicați destul de frecvent în incidente navale: eșuări, scufundări de nave, poluări, coliziuni și altele. Din păcate, statisticile interna-ționale sunt extrem de bogate. În fiecare deceniu sunt consemnate sute de incidente, cu mii de navigatori, mulți dintre ei ajungând să fie culpabilizați pe nedrept de către autorități și să fie tratați ca infractori înainte ca justiția să se pronunțe.


Fenomenul fiind larg răspândit în lume, Organizația Maritimă Internațională (IMO) a adoptat, pe 27 aprilie 2006, Ghidul privind Tratamentul Corect al Navigatorilor în Evenimentele Maritime. Din păcate, multe din statele lumii nu țin cont de el.


Recent, mai multe organizații (Fede-rația Internațională a Transportatorilor - ITF, Centrul pentru Drepturile Internaționale ale Navigatorilor, Federația Internațională a Asociațiilor Comandanților de Nave, Comitetul Maritim Internațional și InterManager) au realizat un studiu privind modul de aplicare a acestui ghid în legislația națională a statelor, pe care l-au înaintat Organizației Maritime Internaționale (IMO). În prezent, acesta este susținut doar de 31 de țări. 


În răspunsul său, Comitetul juridic al IMO a concluzionat că organizația trebuie să acorde suportul tehnic și asistența pentru a facilita implementarea Ghidului în legislația tuturor statelor maritime. 


Migrația masivă a populației din zonele de conflict din Siria, Irak și nordul Africii spre Europa și riscurile la care se expun emigranții traversând Mediterana în condiții periculoase au generat o nouă problemă pentru navigatori, afirmă Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor. 


"Legislația internațională obligă navele să salveze viețile omenești pe mare. În acest an, mii de emigranți au fost salvați din apele Mediteranei de către nave comerciale și transportați spre cele mai apropiate porturi. S-au găsit autorități care să acuze respectivele echipaje că au efectuat transport ilegal de persoane. Problema a devenit o preocupare pentru ITF și sindicatele navigatorilor. Trebuie să se înțeleagă de către toate statele lumii, de către toate autoritățile că, pentru marinari, oamenii aflați în pericol, în apele mării nu sunt emigranți, ci doar vieți ce trebuie salvate. Problema migrației pe mare nu este a navigatorilor, a shipping-ului, ci a statelor. Ele trebuie să o rezolve, fără să-i incrimineze pe marinari." 


Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.9727 secunde