Navigatorii - victime ale invaziei trupelor rusești în Ucraina

589
Navigatorii - victime ale invaziei trupelor rusești în Ucraina - fondnavigatoriivictimealeinvazie-1645979444.jpg
Invadarea Ucrainei de către trupele rusești și sancțiunile impuse Federației Ruse de către SUA și statele Uniunii Europene (suspendarea zborurilor efectuate cu aeronavele companiilor rusești și excluderea Rusiei din sistemul internațional de plăți SWIFT) au afectat grav schimburile de echipaje rusești și ucrainene din flota maritimă comercială internațională.

Camera Internațională de Transport Național (ICS), care reprezintă 80% din flota comercială mondială, a lansat o avertizare, arătând că împiedicarea liberei circulații a navigatorilor ucraineni și ruși pune în pericol lanțurile de aprovizionare din întreaga lume.

Potrivit unui raport al BIMCO și ICS, în anul 2021, pe cele 74.000 de nave ale flotei comerciale mondiale munceau 1,89 milioane de navigatori. Dintre aceștia, 198.123, respectiv 10,5% din total, erau ruși (71.652 de ofițeri și 126.471 de nebrevetați). Navigatorii ucraineni însumau 76.442 de persoane, respectiv 4% din total (47.058 de ofițeri și 29.383 de nebrevetați).

„Transportul maritim este în prezent responsabil pentru mișcarea a aproape 90% din comerțul global. Navigatorii au fost în fruntea răspunsului la pandemie, asigurându-se că rezervele esențiale de alimente, combustibil și medicamente continuă să ajungă la destinații.

Pentru a menține acest comerț neîngrădit, navigatorii trebuie să fie capabili să se alăture și să se debarce liber, în întreaga lume. Cu zborurile anulate în regiune, acest lucru va deveni din ce în ce mai dificil. Capacitatea de a plăti navigatorii trebuie, de asemenea, menținută prin intermediul sistemelor bancare internaționale.

Cercetările efectuate de ICS arată că nava medie din flota maritimă comercială internațională are la bord un amestec de cel puțin trei naționalități și, uneori, chiar și treizeci. În medie, pe o navă se vorbesc cel puțin trei limbi”, se spune în comunicatul ICS.

Guy Platten, secretarul general al Camerei Internaționale de Transport Național, a declarat: „Siguranța navigatorilor este prioritatea noastră absolută. Facem apel la toate părțile să se asigure că navigatorii nu devin victime colaterale ale acțiunilor guvernelor. Marinarii au asigurat menținerea fluxurilor comerciale în timpul pandemiei. Sperăm că toate părțile vor continua să faciliteze circulația liberă a mărfurilor și a acestor lucrători cheie în acest moment”.

O serie de rapoarte indică faptul că traficul maritim în și dinspre Marea Azov este blocat. Datele Lloyd’s List Intelligence indicau faptul că sâmbătă, 26 februarie 2022, un număr de 116 nave așteptau la coadă, la intrarea de sud a Strâmtorii Kerch, iar alte 52 de nave așteptau la cea din nord.



Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3378 secunde