Noi proceduri privind certificatul de atestare fiscală

392
Noi proceduri privind certificatul de atestare fiscală - noiproceduri-1452192045.jpg

Articole de la același autor

În Monitorul Oficial al României nr. 954 din 23 decembrie 2015 a fost publicat Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală, a certificatului de obligații bugetare, precum și a modelului și conținutului acestora, ale cărui prevederi au intrat în vigoare la data de 1 ianuarie 2016.

Potrivit actului normativ, organul fiscal competent pentru administrarea creanțelor fiscale datorate de contribuabili are obligația de a elibera certificatul care atestă modul de îndeplinire a obligațiilor de plată a impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor obligații bugetare individualizate în titluri executorii, emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal competent, în vederea recuperării, în următoarele situații:

- la solicitarea contribuabililor/plătitorilor, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscală;

- la solicitarea instituțiilor/autorităților publice, în cazurile și în condițiile prevăzute de reglementările legale în vigoare, prin depunerea unei adrese de eliberare a certificatului de atestare fiscală;

- din oficiu, în situația în care se schimbă competența de administrare a creanțelor fiscale, ca urmare a schimbării domiciliului fiscal sau a altor situații prevăzute de lege;

- la solicitarea deținătorilor de titluri de participare la o societate, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscală;

- la solicitarea oricărei persoane fizice sau juridice, alta decât cea prevăzută la art. 69 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările i completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală, numai cu acordul scris al contribuabilului în cauză, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscală;

- la solicitarea notarilor publici, pentru persoana fizică pentru care se dezbate succesiunea, prin depunerea unei cereri de eliberare a certificatului de atestare fiscală.

Cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscală poate fi depusă la registratura organului fiscal, poate fi trimisă prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau poate fi transmisă organului fiscal prin intermediul serviciului online "Spațiu privat virtual".

Certificatul de atestare fiscală se emite în maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii/adresei de eliberare a acestuia.

În situația contribuabilului/plătitorului supus unei inspecții fiscale și care solicită eliberarea unui certificat de atestare fiscală în scopul radierii din registrele în care a fost înregistrat, certificatul de atestare fiscală se emite în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii deciziei de impunere sau a deciziei de nemodificare a bazei de impozitare, după caz.

Certificatul de atestare fiscală se poate utiliza 30 de zile de la data eliberării, de către persoanele juridice, sau 90 de zile, de către persoanele fizice.

Certificatul de atestare fiscală se întocmește în două exemplare originale, din care un exemplar i se comunică solicitantului, iar un exemplar este păstrat la organul fiscal emitent și se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4388 secunde