"Noua Realitate în Afaceri. Drumul către performanță" a ajuns la Constanța

283
Câteva zeci de oameni de afaceri din partea de sud - est a României au spus ieri prezent, la Hotel Golden Tulip din Mamaia, la evenimentul "Noua Realitate în Afaceri - Drumul către performanță". Aceștia, manageri și administratori de companii din Constanța, Brăila, Tulcea, Ialomița și Călărași, au avut ocazia să participe la dezbateri interactive susținute în cadrul unei conferințe de jumătate de zi, pe parcursul căreia s-au tratat teme de interes și actualitate pentru mediul de afaceri din zonă. 


În cele două sesiuni ale conferinței s-au dezbătut subiecte precum consultanța în privința optimizării fluxurilor într-o companie - cash flow, linie de credit, obținerea de garanții suplimentare pentru contracte noi, scrisoare de garanție bancară, factoring, soluții și alternative de finanțare a afacerilor - listarea la bursă, prevenirea riscului în atragerea partenerilor și investitorilor strategici, TVA la încasare și particularități ale taxei pentru utilizarea vehiculelor rutiere motorizate, alegerea modalității de soluționare a disputelor, dar și multe altele. Acestea au fost abordate de către reprezentanți ai BCR, Erste Asset Management, Bursa de Valori București, Coface România, KPMG și KPMG Enterprise, Zamfirescu Racoti Predoiu.

Una dintre temele care a stârnit un mare interes a fost cea abordată de directorul de comunicare și marketing al Bursei de Valori București (BVB), Ileana Botez - Alternativa de finanțare prin bursă. Constănțenii nu se pot însă lăuda, poate din păcate, cu ceva mai multe experiențe în acest sens, chiar dacă BVB s-a "deschis" în urmă cu aproximativ doi ani și societăților mici și mijlocii. Există, din păcate spun specialiștii, încă multe prejudecăți în acest sens, cum ar fi că prezența pe piața de capital este foarte costisitoare, că investitorii vor fi interesați numai de obținerea de dividende, ceea ce pe termen lung decapitalizează compania, că nu există suficiente avantaje pentru companii care să justifice prezența la Cota Bursei, că pentru a avea succes este nevoie ca activitatea companiei să aibă un istoric îndelungat. Reprezentanta BVB, dar și ceilalți interlocutori au demontat aceste prejudecăți, dar și altele. Doar ca exemplu, costurile cu prezența pe piața de capital a unei companii cu capital social de 100.000 de euro sunt undeva la 1.000 de euro, iar referitor la istoric, societatea poate fi și recent înființată.

"Finanțarea prin bursă are costuri mai mici. Acesta este elementul pe care ar trebui să îl punem în evidență", a subliniat Mihnea Bărbulescu, directorul diviziei de vânzări și marketing, Erste Asset Management.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2669 secunde