Primarul Făgădău promite:

"Orașul-port Constanța va redeveni a doua putere economică a României"

13653
8
Proiectele de investiții comune ale municipalității și administrației portuare


Uite că s-a întâmplat minunea! Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța și operatorii portuari nu se mai situează pe poziții divergente, iar municipalitatea nu mai este în opoziție cu portul. Dimpotrivă, foștii adversari au ajuns să colaboreze la realizarea unor proiecte de interes local, regional și național. Schimbarea s-a petrecut în urma instalării lui Nicolae - Dan Tivilichi la conducerea CNAPMC și a lui Decebal Făgădău în funcția de primar al Constanței, iar cei doi au decis să colaboreze.


v v v


Ieri, la vechea Gară Maritimă au avut loc două evenimente ai căror principali protagoniști au fost edilul Constanței și șeful administrației portuare. Mai întâi a avut loc întâlnirea cu presa, dedicată prezentării proiectelor de investiții comune, iar mai apoi, în premieră, o întâlnire a primarului cu reprezentanții agenților economici și ai sindicatelor de pe întreaga platformă a portului Constanța. 


Primarul și directorul general al CNAPMC au prezentat proiectul cu finanțare europeană "Portis", realizat de consorțiul CIVITAS, din care fac parte municipalitatea, CNAPMC și Universitatea "Ovidius". Acesta este armonizat cu master planul portului Constanța și planul de mobilitate al municipiului Constanța, se întinde până în 2020 și are o finanțare de 16 milioane de euro. 


Un prim pas îl reprezintă modernizarea și sistematizarea accesului în port pe la Poarta 1, care va conduce la decongestionarea traficului rutier între port și oraș. Va crește numărul benzilor de circulație, stațiile de autobuz vor fi modernizate, pentru a servi ca puncte de îmbarcare și pentru autocare, vor fi realizate marcaje la nivel european. În perspectivă, se are în vedere interzicerea accesului autoturismelor în port, urmând ca deplasarea în incintă să se facă cu mijloace de transport în comun. 


La poarta nr. 1 va fi construită o clădire modernă, care va servi pentru controlul accesului și ieșirii din port, iar turnul cu ceas va fi înlocuit de o construcție futuristă, ce pare a fi o secțiune din carena unei corăbii


Printr-un alt proiect, terminalul de pasageri din port va fi legat de peninsulă cu o linie de transport electric, iar prin proiectul "Artera", pentru care se vor atrage fonduri europene, zona gării va fi legată de poarta nr. 1 printr-un drum cu trei benzi. 


Primăria are un studiu de fezabilitate privind stabilizarea taluzului (a zonei de coastă) în zona cuprinsă între porțile nr. 1 și 9 ale portului Constanța. Proiectul va fi realizat în comun cu CNAPMC. Începutul se face cu poarta nr. 1.


Administrația portuară, în colaborare cu municipalitatea, va depune un proiect pentru reabilitarea rețelei de canalizare și apă din portul Constanța, care va include punctele de captare a apelor subterane. Se speră ca până în toamnă să se semneze contractul de finanțare din fonduri europene. Valoarea lui se ridică la circa 40 de milioane de euro.


Master-planul portului Constanța în forma revizuită în urma consultării comunității portuare se află în faza finală, urmând a fi aprobat de Ministerul Transporturilor. Documentul a fost pus la dispoziția municipalității, care îl va integra în planul urbanistic general al municipiului. 


Sunt planificate acțiuni de ecologizare în municipiul Constanța, care vor fi extinse și în port. Lunile aprilie și octombrie sunt declarate "lunile curățeniei". 


Întrucât orașul duce lipsă de infrastructură sportivă, CNAPMC va pune la dispoziția sa stadionul "Portul", după ce îl va moderniza. Stadionul va putea fi folosit fără plată de către școli, cluburi, universități. 


Împreună cu Universitatea "Ovidius" și Universitatea Maritimă Constanța, municipalitatea va lucra la radiografierea cererii de pe piața muncii, pentru a răspunde mai bine nevoilor agenților economici constănțeni. 


"Am construit un cadru, în care să ne întâlnim nu doar eu cu domnul director Tivilichi, ci și echipele noastre, periodic, după un calendar, pe teme cu caracter local, regional și internațional. Printre altele, avem în vedere organizarea de întâlniri între orașele port Constanța, Anvers, Aberdeen, Klaipëda și Trieste, pentru că avem de învățat unii de la alții.


Având în vedere poziția orașului-port Constanța la capătul coridorului pan-european din care face parte Dunărea, precum și fondurile europene alocate dezvoltării sale, municipalitatea și portul Constanța vor colabora cu orașele-port dunărene pentru realizarea unor proiecte comune. 


În mandatul meu voi încerca să unesc orașul cu portul și, de asemenea, toți jucătorii din economia orașului să fie participanți la strategia de dezvoltare a orașului. În cadrul numeroaselor întâlniri pe care le avem cu ambasadele, cu camerele de comerț bilaterale, cu grupurile de investitori, eu nu prezint doar posibilitățile de investiții de pe raza municipiului Constanța, ci și ce are de oferit portul Constanța. Portul beneficiază de suprafețe de teren impresio-nante care nu sunt utilizate suficient. Primăria își propune să devină un promotor al investițiilor din orașul Constanța, din port și din turismul de pe litoral. Constanța va redeveni a doua putere economică a României", a declarat primarul. 


Mai multe despre cele două evenimente vom prezenta în ediția viitoare a ziarului.


Comentează știrea

Aoleu
10 martie 2017
Of

Nu veți face nimic. În schimb veți fura cat o sa puteți de mult prin firme capusa și ii veți îmbogăți pe alți machidoni lacomi și fără scrupule. Romanii va vor vota ȘI Voi veți fi unși cu mir de mazăre și alți mafioți . Dna nj se va atinge de voi. 8 ani va avea loc refacerea accesului de la poarta 1. Sa va ia moartea

I
10 martie 2017
Constanța

"Orașul-port Constanța va redeveni a doua putere economică a României" printr-o construcție "futuristă" a intrării de la poarta 1 a portului și prin interzicerea accesului autoturismelor în port ? A, da, mai este și "luna curățeniei" ! Restul proiectelor sunt, deocamdată, povești. Credeam că numai la Caracal s-a răsturnat carul cu proști !

Portul si Constanta
10 martie 2017
Doua Himere

Atata timp cat in portul Constanta continua jaful navelor acestea vor veni din ce in ce mai putine. Actualmentele danele sunt goale... Multi armatori nici nu vor sa mai auda de acest port la cat au suferit. Din ce in ce mai multa marfa merge in porturile Bulgare unde taxele si spagile sunt la un sfert, dar lor nu le pasa chiar daca de la nave vin banii - Saptamana trecuta intr-un interval de 8 ore la o nava petroliera s-au perindat 7 controale!! fiecare dandu-se mai important decat celalalt, intrerupand activitatea echipajului si cu o atitudine acra si dispretuitoare - totul pt a obtine spaga! Pana nu va veni o mana forte in acest port slabe sperante... Privitor orasul Constanta o plimbare prin centru - str Stefan cel Mare, te lecuie de orice speranta!

Dom' Fagadau
10 martie 2017
Clujul....

Clujul,deja se afla la mii de ani distanta fata de Constanta.In general tot vestul Romaniei s-a distantat mult fata de est.Mai deschideti dreak fereastra,mai informati-va,uitati-va pe statistici ca mirositi a prosti.Secolul asta este pierdut pentru Constanta.Va place sa va laudati ca niste bolsevici galagiosi.De altfel,cred ca pe voi o sa va gaseasca comeata Halley,peste 76 ani,tot in sedinta de partid cu microfonul in gura ca pe bunicuta Mary,primarita de la Cumpana.Sunteti galagiosi si laudarosi.Apropo,a trecut un an de zile.In ce stadiu se afla lucrarile la Gradinile Suspendate de la Cora ? Dar trotuarele alea sparte din toata Constanta ? Pentru cacatii de pe trotuare nu ati facut masterplan ?

Vasile
10 martie 2017
Cretinii

Doar interese.Păcat ca pestele este stricat de la cataramă

marian
10 martie 2017
minciuni

de ce sa devina constanta al doilea oras din tara? de ce sa nu fie primul? pentru ca este administrat de hoti si mincinosi!!! pentru ca orasul este dominat de mafia mazare pentru ca masterplanul de dezvoltare portuara este o fantezie pentru ca aceleasi minciuni ne-au fost servite si despre reabilitarea zonei istorice si a cazinoului rog autorul articolului sa ne tina la curent cu fiecare promisiune indeplinita sau neindeplinita in anii care urmeaza

George
11 martie 2017
Si parcul primariei?

...si cu parcul arheologic din jurul primariei, care cuprinde si statuia dar si cinema de vara, cum ramane? Pana cand va ajunge Constanta al doilea oras, aspectul din jurul primariei arata ca si cum ar iesi primarul afara din casa, in pijamalele botite de sudoarea noptii...

SIMON
23 martie 2017
PORTUL CONSTANTA

INCA M AI SINT POSIBILITATI DE FURAT LA CONSTANTA ,HOTII COMANESCU

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6191 secunde