Concurs Pasagerii navelor de croazieră își golesc buzunarele la turci

748
Pasagerii navelor de croazieră își golesc buzunarele la turci - navedepasageri-1309191516.jpg

Articole de la același autor

Navele de croazieră nu fac escală în portul Odessa din cauza infrastructurii sărace a orașului, în special a aeroportului, a declarat Nikolai Pavliuk, șeful serviciului de presă al portului comercial Odessa.

"Am putea aduce de cel puțin de 10 ori mai multe nave, tot atât de multe ca și porturile Napoli și Barcelona. La Istanbul sunt 400 sosiri de nave. Aceasta înseamnă că 320 de nave de croazieră pur și simplu nu au vrut să vină la noi" - a afirmat Nikolai Pavliuk citat de Reuters.

Potrivit șefului serviciului de presă, în ultimul deceniu, portul Odessa a investit aproape 100 milioane dolari în dezvoltarea infrastructurii pentru transportul de croazieră. În acest an, sunt așteptați 92.000 de pasageri, cu 80 de nave de croazieră.

În timpul escalelor din Odessa, pasagerii cheltuiesc în oraș, în medie, 150 euro pe zi, iar membrii echipajelor, aproximativ 50 euro, ceea ce înseamnă că orașul obține peste 15 milioane de euro cash într-un an.

Cu aceleași probleme se con-fruntă și portul Constanța. Turiștii de pe navele de croazieră se plâng: "N-avem ce vedea la Constanța!"

Ziarul "Cuget Liber" a semnalat criza de destinații turistice, de locuri de vizitat cu care se confruntă pasagerii navelor care fac escală în portul românesc.

Tour-operatorii, cei ce organi-zează vizitele pe uscat în timpul escalelor, au prea puțin de oferit. Turiștii străini pot alege între o excursie pe fugă la Palatul Parlamentului, din București, ori în Delta Dunării, la Tropaeum Traiani sau cetatea Histria, între un tur al orașului Constanța și un prânz cu spectacol folcloric la "Nunta Zamfirei" ori o degustare de vinuri la Murfatlar. Totul trebuie să se încadreze într-un interval de ma-ximum 12 ore, cât durează escala.

Portul Constanța nu este în competiție cu Istanbul, Varna, Odessa, Ialta, Sevastopol, Soci, Batumi și alte porturi de croazieră de la Marea Neagră. Dimpotrivă, toate au de profitat dacă fiecare dintre ele reușește să atragă mai multe nave, pentru că acestea vor dori să facă o escală cât de scurtă și în celelalte porturi.

Dacă porturile fac eforturi costi-sitoare să aducă mai multe nave de croazieră, administrațiile locale din orașele-porturi de la Marea Neagră sunt mai puțin preocupate. De pe urma acestei atitudini au de pierdut mai toate porturile de croazieră din zona Mării Negre. Grosul navelor de pasageri va opri, pe mai departe, la bariera Bosfo-rului, iar turiștii vor continua să își golească buzunarele la turci.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Sâmbătă, 25 Iunie 2011
Stire din Economie : Mamaia așteaptă 20.000 de turiști
Pagina a fost generata in 1.5123 secunde