Patru muncitori au fost accidentați mortal într-un șantier naval din Turcia

617
Patru muncitori au fost accidentați mortal într-un șantier naval din Turcia - e86d7f13549e41e24fa77e350b2c98a3.jpg
Potrivit publicației Hurriyet Daily News, patru muncitori au fost uciși sâmbătă, 24 iulie 2010, în Șantierul Naval Ustao-glu, din Eregli, un oraș din nordul Turciei. Accidentul a avut loc în jurul orei 16,30, când o schelă construită în cala unei nave, aflate la reparații, s-a prăbușit. Odată cu ea, șase lucrători au căzut de la o înălțime de 15 metri, pe puntea metalică. Patru dintre accidentați au murit, iar alți doi sunt răniți și internați în spital. Rudele muncitorilor au reacționat și au încercat să pătrundă în șantierul naval, dar au fost oprite de personalul de securitate, de forțele de poliție și de jandarmerie trimise la locul incidentului. Autoritățile au declanșat o anchetă cu privire la accident. Potrivit publicației, acest ultim incident se adaugă la un lung șir de accidente mortale din industria navală a Turciei, care au luat viețile a peste 135 de lucrători. Pe data de 15 iulie, un lucrător în vârstă de 36 de ani a fost accidentat mortal la Șantierul Naval Torlak, din Tuzla. În ultimele două decenii, Turcia a cunoscut un adevărat boom al industriei navale. A avut loc o infuzie de capital și de lucrători, în schimb, insecuritatea muncii a crescut continuu. În 2002, numărul total de accidente de toate tipurile era de 73 cazuri, iar în 2007 au fost înregistrate 227 de cazuri. La acea dată se spunea că fenomenul se datorează unor cauze structurale, precum criza lucrătorilor calificați, lipsa de educație și de respect pentru normele de securitate a muncii, pe fondul creșterii volumului de comenzi și a presiunii termenelor contractuale. Sursa principală de risc o reprezenta numărul mare de subcontractori. Peste 90% din lucrări erau executate în sistemul de subcontractare, un sector renumit pentru neglijarea și violarea regulilor de securitate a muncii. Sub presiunea opiniei publice, guvernul turc a început să se intere-seze de ceea ce se întâmplă în această industrie, a introdus reguli de securitate în concordanță cu standardele Uniunii Europene și a început să implementeze sistemul inspecției muncii. În ultimul an, se pare că măsurile de control au slăbit și, drept rezultat, numărul accidentelor de muncă a crescut din nou. Cu un cost scăzut al mâinii de lucru, cu dotări tehnologice relativ performante și capacități numeroase de construcții, Turcia a devenit un jucător important pe piață. În 2008, înainte de criza economică, industria sa navală contribuia cu 2,5 miliarde de dolari la produsul intern brut, asigura 30.000 de locuri de muncă în șantierele navele și alte 70.000 în sectoarele conexe. Se estima că, până în 2013, numărul locurilor de muncă se va tripla. În 2008, erau înregistrate 84 de companii de construcții navale, iar 44 dintre ele funcționau la Tuzla. Turcia se situa pe locul patru în lume, după numărul de contracte, cu 265 de comenzi de construcții noi.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 1.5394 secunde